Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Rast organske proizvodnje
  • 16.02.2019. 18:00

Austrijanci sve više kupuju organske proizvode

Austrija je na četvrtom mjestu po kupnji organske hrane, a ispred nje su Danska, Švedska i Švicarska. Najviše kupljenih organskih proizvoda odnosi se na jaja i mlijeko, a blizu su i krompir, svježe povrće i jogurt.

Foto: Bigstockphoto/svetlanais
  • 267
  • 24
  • 0

Gotovo 9% proizvoda u maloprodaji svježe hrane čine organski proizvodi. Najveći rast bilježi se u proizvodnji i prodaji jaja. Prosječno 148 eura godišnje potroše na ekološke svježe proizvode. Gotovo svaki Austrijanac barem jednom godišnje kupi organksu hranu. 

Ova je vrsta hrane sve popularnija među potrošačima. U odnosu na 2017. godinu, kupljene količine povećane su za 7,4 posto, a vrijednost tih kupnji veća je za 6,7 posto. "Organski proizvodi jedni su od pokretača u tradicionalnoj prehrambenoj maloprodajnoj industriji", kaže Michael Blass, direktor AMA Marketinga. Prodaja organskih proizvoda porasla je za 50% od 2013. godine što odgovara pet puta većem rastu od konvencionalno proizvedene hrane, navodi Freshplaza

Prošle, 2018. godine prosječna je austrijska obitelj kupila organskih svježih proizvoda u vrijednosti od 148 eura, kada se govori o maloprodaji. Učestalost kupovine organske hrane također raste, a najvažniji izvor ove vrste hrane je klasična maloprodaja. Važno je spomenuti da se većina organskih proizvoda kupuje u supermarketima, a kupnje u diskontima i izravno od izvora su na 2. i 3. mjestu. 

Austrija je na četvrtom mjestu po kupnji organske hrane, a ispred nje su Danska, Švedska i Švicarska. Najviše kupljenih organskih proizvoda odnosi se na jaja i mlijeko, a blizu su i krompir, svježe povrće i jogurt. Svaki deseti proizvod u kategorijama maslaca, sira i voća potječe iz ekološkog uzgoja. Udio mesa, peradi te suhomesnatih proizvoda su još uvijek ispod prosjeka, no Austrijanci tu vide potencijal za rast

Organski proizvodi u Austriji nose oznaku AMA, a zeleni logotip EU-a kojim se obilježavaju organski proizvodi, mora biti prisutan na svim zapakiranim ekološkim namirnicama te je poznat trećini ispitanika dok za oznaku AMA zna svaka druga osoba. Oznaka AMA garantira još više standarde od uobičajene EU oznake za organsko i jamči porijeklo sirovina kao i njihovu preradu upravo u Austriji. 

Osim prodaje na domaćem tržištu, Austrija izvozi široku paletu organske hrane, uključujući mliječne proizvode, specijalitete od sira, svinjetinu i svinjske odreske. Potražnja za vinom, sokovima i uljima također raste. Organsko povrće, voće, jaja i žitarice iz Austrije prodaju se širom svijeta. 

Dokaz koliko je Austrija jaka u sektoru organske proizvodnje je i to što je na sajmu Biofach, koji se još danas održava u Nürnbergu, prisutna sa čak 57 proizvođača organske hrane. 


Tagovi

Rast organske proizvodnje Maloprodaja Austrija AMA Biofach Mliječni proizvodi Sir


Autorica

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi vrtlarica i zaljubljenica u prirodu s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.