Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Sajam šljive
  • 27.08.2022. 13:30
  • Tuzlanski kanton, Federacija Bosne i Hercegovine, Gradačac

Bez poljoprivrede nema ruralnog turizma - ko je dobio medalje?

Naš krajolik nismo prepoznali kao autentičan i na tome treba raditi kako bi se to što prije valorizirao. U okviru Sajma šljive dodijeljene su i medalje za kvalitet

Foto: Sajam šljive
  • 107
  • 63
  • 0

Bez organizirane poljoprivrede nema ni ruralnog turizma, jer turizam je samo dopuna poljoprivrednim gazdinstvima da plasiraju svoju robu. Poruka je ovo sa stručne radionice pod nazivom Savremeni trendovi u ruralnom turizmu, održane u okviru Sajma šljive u Gradačcu, koji se, inače, završava danas.

"Ruralni turizam je oblik turističkog prometa i bitan faktor opstanka i razvoja ruralnih područja, u funkciji očuvanja lokalnog identiteta, tradicije i običaja", rekao je prof. dr. Semir Ahmetbegović s Prirodno matematičkog fakulteta u Tuzli, govoreći o ruralnom turizmu, značaju i trendovima.

Veliki potencijali

Kako je istaknuto, imamo potencijal koji trebamo pretvoriti u našu prednost. Blago-padinski i brdsko-planinski krajolik nismo prepoznali kao autentičan i na tome treba raditi kako bi se to što prije valorizirao.

Turizam može pomoći poljoprivredi, kaže Ahmetbegović

"Turizam može pomoći poljoprivredi, tako što će poljoprivrednik na kućnom pragu prodati svoje proizvode po znatno višoj cijeni od otkupne, izbjegavajući troškove transporta i ostale opasnosti koje ih prate", rekao je profesor Ahmetbegović.

Da bi se privukli turisti, neophodno je kreirati turističku ponudu i proizvode ruralnog turizma te brendirati one bi se mogli reklamirati i na taj način privući zainteresirane goste na poljoprivredna gazdinstva, jedan je od zaključaka s današnje radionice.

U tome bi trebali pomoći edukovani turistički radnici, a Prirodno matematički fakultet u Tuzli ove godine izvodi prvu generaciju bacherola Turizmologije, čime će se dobiti profesionalniji pristup gostima i turistima. Već u oktobru bi se trebao organizirati i okrugli sto na temu savremeni trendovi u ruralnom turizmu koji bi trebao dati neke od konkretnih prijedloga kako da se oblast agrarnog turizma što bolje pozicionira na turističkoj karti Bosne i Hercegovine.

Dodijeljene medalje

U okviru 49. Međunarodnog sajma poljoprivrede i prehrambene industrije u Gradačcu dodijeljene su i medalje za kvalitet izloženih proizvoda. Ocjenu je vršio Poljoprivredno-prehrambeni fakultet u Sarajevu.

Naš rad i trud se isplati, kaže Stanišić

Zlatne medalje je uručio Ensar Mešanović, direktor “Sajma šljive 2022.”.

Zlatnu medalju su dobili uzorci: 

  • Irianian Rose, hidrolat (Boms-expo, Benjamin Nuhanović), 
  • Matični sok od aronije (PPG Šerić Garevac, Modriča), 
  • Ekstra djevičansko maslinovo ulje (Alimeana Zeytinagi Natural Sizma, Turska) i 
  • Kiselo vrhnje sa 22,5% mliječne masti (Meggle doo Bihać).

"Ovo je naše četvrto učešće na Sajmu šljive i treća medalja. Naš rad i trud se isplati. Svoje proizvode plasiramo isključivo preko sajmova i preporuku ljudi. Naše porodično poljoprivredno gazdinstvo je naša sirovina", rekla je Gordana Stanišić iz PPG Šerić Garevac, Modriča.

Srebrenu medalju je osvojio uzorak Ala dimljeni kajmak firme Meggle. Najveći broj bodova je dobio uzorak Kiselo vrhnje za svježi sir 22,5% m.m i ovaj proizvod je proglašen ukupnim pobjednikom Sajma šljive.

"Ovo nam je prva godina učestvovanja na Sajmu šljive u Gradačcu. Naša firma se prostire na 1.750 kvadratnih metara. Dnevno obrađujemo dvjesto tona maslina, a od toga dobijamo 80 tona ulja na dnevnoj bazi. Prije nego smo došli, jednu količinu ulja smo poslali na analizu na Univerzitet u Sarajevu na Poljoprivrednom fakultetu. Ugodno smo iznenađeni i počašćeni zlatnom medaljom. Ta zlatna medalja za kvalitetu dovoljno govori o tome kakvo je naše ulje i na kojem principu mi radimo", rekao je Muhamet Ugur iz firme Alimeana Zeytinagi Natural Sizma.
 


Fotoprilog


Tagovi

Sajam šljive Ruralni turizam Zlatne medalje Srebren medalje Poljoprivreda Muhamet Ugur Gordana Stanišić Ensar Mešanović Semir Ahmetbegović


Autorica

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.


Partner

Sajam šljive Gradačac

Husein Kapetana Gradaščevića 7, 76250 Gradačac, Bosna i Hercegovina
tel: +387 (0) 35 817 222, e-mail: info@gradacackisajam.ba web: https://gradacackisajam.ba/

Izdvojeni tekstovi

KLUB

#Zelena je boja rasta, prirode i novca. Također, smirujuća boja, koja odgovara našim osjetilima.

To je također i boja povezana sa zavišću, dobrom srećom, velikodušnoću i plodnošću. Tradicionalna je boja mira, harmonije i dobre energije.