I proizvodnja mesa peradi će biti pod pritiskom - zbog strožih standarda dobrobiti životinja. Koji su glavni utjecaji na potrošnju?
U posljednjih deset godina potrošnja svinjetine opala je za 0,6%, a govedine za 0,1%. Istovremeno, za perad je porasla za 1,1%, što je dovelo do rasta ukupne potrošnje ove vrste hrane u EU, zajedno s Ujedinjenim Kraljevstvom, od 0,1% godišnje, pokazo je izvještaj Rabobanka, jedne od vodećih svjetskih finansijskih institucija specijalizirane za agrarno i prehrambeno tržište,
Dakle, prosječno gledano, još nije došlo do smanjenja potrošnje mesa, iako je bilo očekivano, prenosi Niewe Oogst.
Kako navode u Rabobanku, očekuje se daljnji pad potrošnje svinjetine i govedine, dok će proizvodnja mesa peradi biti pod pritiskom zbog sve strožih standarda dobrobiti životinja. To će usporiti rast, a zatim smanjiti proizvodnju u sljedećih 5-10 godina. Troškovi proizvodnje svinjetine i govedine također će rasti, smanjujući konkurentnost na tržištu.
Naglašavaju da ako peradari ne budu mogli povećati kapacitete, stroži zahtjevi za dobrobit životinja mogli bi smanjiti proizvodnju za 40%.
Osim potražnje, mogla bi rasti i cijena za ovom vrstom mesa, što će također smanjiti potrošnju. Rabobank navodi da potrošači još uvijek ne mijenjaju značajno navike zbog zdravlja, dobrobiti životinja ili okoliša, a tržišni udio proizvoda s visokim standardima dobrobiti ostaje nizak.
Na primjer, u Nizozemskoj i Njemačkoj je teško potaknuti interes za skuplje proizvode s višim standardima dobrobiti životinja, jer se ne razlikuju puno od običnih u okusu i hranjivoj vrijednosti. Istraživanje Agrifoodmonitor, koje daje uvid u navike potrošača, pokazuje da mlađe generacije više prihvataju biljne alternative i zamjene, ali da i dalje često jedu meso.
U izvještaju navode kako na potrošnju mesa utječu tri faktora - dostupnost različitih vrsta, cijena i društveni faktori te zdravstveni aspekti, odnosno sljedivost i povjerenje u proizvodne lance.
Jednostavnost korištenja, oznake kvalitete i dostupnost putem online kanala sve više igraju važnu ulogu.
Drugi faktor su cijena, imigracija, moral i ekološki učinci mesa. Cijene imaju kratkoročni utjecaj, ali s vremenom se on smanjuje. Osim toga, u zemljama s visokom stopom imigracije može doći do promjene preferencija, na primer manje svinjetine i više mesa peradi. Također, zbog dobrobiti životinja i održivosti, proizvođači moraju planirati kako ispuniti zahtjeve trgovaca i potrošača te opravdati veće troškove.
Konačno, Rabobank očekuje da će treći faktor biti vezan uz zdravstvene aspekte, sljedivost proizvoda i povjerenje u proizvodne lance, što će biti sve važnije za potrošače, iako trenutno nema mnogo dokaza o njihovom utjecaju na potrošnju.
Tagovi
Autor