• Proizvodnja humusa
  • 24.06.2020. 16:00

Od porodičnog biznisa do prvog domaćeg proizvođača humusa

Ono na čemu svakodnevno rade jeste unaprijeđenje postojećih proizvoda, te razvoj novih, odnosno proširenje asortimana.

Foto: Arhiva kompanije Domestic
  • 201
  • 143
  • 0

Iz Sarajeva dolazi prvi domaći proizvođač humusa - kompanija Domestic čiji proizvodi sa ponosom nose oznake 387 i HACCAP standarda proizvodnje, a napravljeni su od velike količine zdravih sastojaka koji doprinose zdravlju organizma.

Sve je počelo kao porodični biznis, da bi se 2018. godine osnovala firma. Proizvodnja humusa se javila iz želje da se bosanskom tržištu ponudi proizvod koji nema nijedna domaća kompanija. Danas sa ponosom ističu da su prva firma u Bosni i Hercegovini koja proizvodi humus.

"Kompanija Domestic nastala je tako što smo uvidjeli da na bosanskom tržištu nema niti jedan proizvođač koji se bavi proizvodnjom i distribucijom zdravih namaza, te smo uočili priliku i donijeli odluku da mi budemo prvi i za sada jedini proizvođač Hummusa. Ispitivanjem i osluškivanjem potreba tržišta vremenom smo razvili i nove namaze, koji su svakako dali značajan doprinos razvoju našeg brenda", navode iz ovog preduzeća.

Proizvodi sa oznakom 387

Ipak, ističu da su najponosniji na činjenicu da su njihovi proizvodi u potpunosti napravljeni u Bosni i Hercegovini i što nose oznaku 387.

"Na taj način, znamo da ne zadovoljavamo samo potrebe potrošača, već pored toga doprinosimo rastu i razvoju domaće ekonomije. U posljednjih nekoliko godina, ne samo u BiH, nego i u čitavom svijetu sve je više potrošača koji paze na svoju ishranu, te samim tim pri kupovini čitaju sastave proizvoda i zanimaju se za njih. Samim tim možemo reći kako je upravo i potražnja za ovakvim i sličnim proizvodima značajno u porastu", objašnjavaju za Agroklub.

Na širem planu, doprinose razvoju domaće ekonomije

U ponudi su trenutno dvije vrste humusa: natural i badem, kikiriki puter i tahin pastu. Istovremeno, korona virus koji je pogodio cijeli svijet i svaku granu privrede je uticao i na njih i njihovo poslovanje te doveo i do lansiranja novih proizvoda.

"U principu, virus je svakako imao uticaj ne samo na nas, nego i na sve druge proizvođače. Kao i kod svih, osjetili smo značajno povećanje prodaje na samom početku pandemije, kada je krenula masovna kupovina u cijeloj državi, a nakon toga je došlo do laganog pada u potražnji. Međutim, mi smo iz cjelokupne situacije nastojali izvući najbolje, te smo u vrijeme krize radili na razvoju novih proizvoda. Upravo smo u tom periodu predstavili prve Domestic Energy Cake sa četiri okusa: kikiriki, orah, đumbir i ananas i čokolada i lješnjak. Također, u ovom mjesecu ćemo predstaviti i puter od indijskih oraha i novi okus Domestic Energy Cake-a jabuka i cimet", otkrivaju naši sagovornici.

Za jaču domaću proizvodnju, treba podrška države

Ističu da se svijest potrošača o kupovini i potrošnji domaćih i zdravih proizvoda posljednjih godina povećava, ali da i dalje zaostajemo za zemljama Evropske unije na ovom polju.

"Ukoliko sagledamo cjelokupnu situaciju u našoj državi, možemo reći kako naši kupci još uvijek nisu razvili svijest o značaju kupovine domaćih proizvoda, što zbog manjka podrške države, što zbog nepovjerenja prema ovdašnjim proizvođačima. Smatramo da svakako država treba i mora pružiti veću pomoć proizvođačima, a sve kako bi se potrošači okrenuli domaćim proizvodima. Međutim, moramo naglasiti kako je svakako vidljiv porast razvoja svijesti u posljednjih nekoliko godina u ovom segmentu", ističu iz Domestic-a.

Podsticanje domaće proizvodnje: Kreću nove mjere

Kako kažu, veliki je broj prepreka sa kojima se susreću na bosanskom tržištu, ali da su one najočiglednije nedostatak opreme koja je neophodna u proizvodnji, kao i odgovarajuća potpora nadležnih institucija. U svijetu imamo veliki broj primjera država koje rade maksimalno na tome da pruže poticaje domaćim proizvođačima, te također rade na zaštiti svojih proizvođača, međutim u našem slučaju država ne pruža adekvatnu pomoć u ovom segmentu

Ubrzo i na svjetsko tržište?

Proizvodi kompanije Domestic se trenutno mogu kupiti u nekoliko trgovinskih lanaca u Bosni i Hercegovini, a želja im je da svoje proizvode predstave i na međunarodnom tržištu.

"Naš cilj je svakako da rastemo i da se razvijamo kao kompanija. Ono na čemu mi svakodnevno radimo jeste unaprijeđenje postojećih proizvoda, te razvoj novih, odnosno proširenje asortimana. Naša želja također jeste i postepena internacionalizacija do koje će, nadamo se, uskoro i doći", zaključuju iz ove firme.


Fotoprilog


Tagovi

Domaća proizvodnja HACCP standard Proizvodnja humusa Porodični biznis Domaći brend Potrebe potrošača Svijest kupaca Oznaka 387 Nedostatak opreme Trgovinski lanci


Autorica

Nataša Tomić

Nataša je master student poljoprivrede i novinar iz hobija.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Osjećati se tarski :)