Popularnost eko proizvoda postaje sve veća jer je i svijest potrošača veća. Važni su im sastojci proizvoda i odakle dolaze. Od 2021. nas očekuju nova pravila EU u vezi aroma u takvim proizvodima.
Posljednjih je godina popularnost eko proizvoda sve veća jer potrošači postaju svjesniji proizvoda koje kupuju, njihovih sastojaka i odakle dolaze. "Sve je više potrošača zabrinuto zbog zdravstvenih pitanja koja se odnose na pesticide, đubriva i druge hemijske materije koje se koriste u poljoprivredi, kao i ekološle prakse te dobrobiti životinja", rekao je za foodnavigator Doruk Ongan, koordinator za regionalne inovacije Europe, Afrike i Bliskog Istoka ističući kako sve to pokreće tržište ekološke hrane i pića.
U Europi je hrana eko porijekla na tržištu porasla za gotovo 11% u 2017. godini i dostigla 37,3 biliona eura.
Na našem kontinentu 64% potrošača vjeruje da prirodni proizvodi imaju značajno bolji ukus, a 39% certifikata za takve proizvode smatraju "prirodnijim". Zapaženo je da kupci u trgovinama sve češće provjeravaju porijeklo proizvoda i sastojke.
Europska Unija ima stroge propise za proizvode koji su certificirani i označeni kao "ekološki". Oni moraju biti proizvodi uz ograničenu upotrebu vještačkih đubriva, herbicida i pesticida. Osim toga, nije dopuštena genetska modifikacija, nijednoj uključenoj životinji ne mogu se dati hormoni, a upotreba antibiotika je strogo ograničena.
Krajnje proizvode također moraju provjeriti osobe koje izdaju certifikate, a najmanje 95% poljoprivrednih sastojaka mora biti ekološkog porijekla dok samo 5% poljoprivrednih sastojaka može biti iz drugih izvora.
Prema trenutnom propisu, sve vrste prehrambenih prirodnih aroma dopuštene su u eko proizvodima jer se ne smatraju poljoprivrednim sastojcima i stoga se ne ubrajaju u 95% sastojaka koji moraju biti eko izvornosti.
Od 2021. krajnje proizvode koji sadrže "prirodne" arome biće potrebno preformulirati kako bi zadržali svoju oznaku eko porijkela. Arome će morati imati najmanje 95% materijala dobijenog od prirodno imenovanog izvora, kod ekstrakta svih 100% materijala.
Jedinstveni ukus proizvoda sastavni je dio njegovog identiteta, a prilikom promjene u aromama i ekstraktima proizvoda potrošači će vjerojatno primijetiti čak i suptilne promjene ukusa. Međutim, to može stvoriti priliku za uvođenje novih ukusa ili za stvaranje novih proizvoda.
Tagovi
Autorica