Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Potrošačka groznica
  • 02.04.2025. 18:00

Nestašica jaja i u Francuskoj? Potrošači u panici prazne police trgovina

Prema izvještaju dnevnika Le Monde, nestašica je nastala zbog panike nakon što su fotografije praznih polica u SAD-u preplavile internet, ali i zbog širenja epidemije ptičje gripe

Nestašica jaja i u Francuskoj? Potrošači u panici prazne police trgovina
Foto: Shutterstock/progressman
  • 164
  • 61
  • 0

Nakon izvještaja o nestašici jaja u trgovinama u Sjedinjenim Američkim Državama, slična situacija se počela razvijati i u Francuskoj, piše Le Monde.

Loic Coulombel, potpredsjednik Nacionalnog odbora za promociju jaja (Comité National pour la Promotion de l’Œuf, CNPO), objasnio je da su svojevrsnu paniku izazvale fotografje praznih polica u SAD-u te vijesti o rekordnim cijenama, ali i širenje epidemije ptičje gripe.

Umjesto da kupe samo jedno pakiranje, mnogi su počeli stavljati nekoliko u svoje korpe, čime su dodatno pogoršali situaciju.

Proizvodnja ne prati potražnju

Iako ptičja gripe nije pogodila kokoši nesilice u Evropi u tolikoj mjeri kao u SAD-u, imala je utjecaj na tržište i zalihe jaja. Dodatno, mnogi su ih potrošači, suočeni s inflacijom i brigom za kućni budžet, počeli češće birati kao jeftiniji izvor proteina.

Prema riječima Alice Richard, direktorice CNPO-a, njihova prodaja u veleprodaji porasla je za 4% u 2024. godini, a samo u januaru i februaru ove godine za dodatnih 4,6%.

Međutim, proizvodnja, s tim da treba istaknuti da je Francuska najveći proizvođač jaja u EU, nije pratila ovaj rast potražnje. Cijene jaja dosegle su rekordne visine, pa je 100 komada sada dostupno po cijeni većoj od 19,60 eura, što je značajan skok u odnosu na mart prošle godine kada su bila 15,30 eura.

Le Monde se tako našalio u svom tekstu kako Francuska, koja je poznata po svom simbolu - pijetlu, više nije samodostatna u proizvodnji jaja.

Za uskrsne blagdane u "lov na jaja"

Kažu i da povećanje cijena znači da proizvođači sada uživaju u "zlatnoj" prilici.

Prema njima, uskoro bi moglo doći do dodatnih poteškoća s obzirom na to da se bliži Uskrs kada bi potražnja mogla eksplodirati.

Mogao bi to postati pravi "lov na jaja" za potrošače, te bi se na taj način još više povećao pritisak na tržištu u potrazi za ovim prehrambenim proizvodom.

S obzirom na trenutnu situaciju, jasno je da je nestašica postala ozbiljan problem koji nije samo rezultat pandemije ptičje gripe, već i promjena u ponašanju potrošača u uvjetima ekonomske nesigurnosti.


Tagovi

Francuska Panika Loic Coulombel Alice Richard Nestašica


Autor

Ivica Korman

Više [+]

Diplomirani novinar, biciklist, hedonist (ne nužno tim redom). Dugogodišnji novinar i urednik u dnevnim tiskanim medijima, a posljednjih nekoliko godina radio je kao glavni urednik dvotjednog časopisa za poljoprivredu.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

poceo otkup jedne od najcijenjenih gljiva među beračima iste.
tekst- soon :)