Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Navike kupovine
  • 10.04.2020. 15:00

Kakvu hranu Europljani kupuju tokom pandemije koronavirusa?

Podaci o maloprodaji iz prvih sedmica marta pokazuju kako su kupci u Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji, ne samo dramatično povećali potrošnju hrane s dugim rokom trajanja nego su smanjili kupovinu određenih delikatesa uobičajenih za narode ovih europskih zemalja.

Foto: Depositphotos/MitaStockImages
  • 196
  • 13
  • 0

Toaletni papir postao je simbol globalne panike koju je među Zemljanima raširio virus SARS-CoV-2, od milja zvan korona. Drugi je vjerovatno kvasac, bilo svježi ili u vrećicama, pa čak i pivski. Naravno, nismo stali samo na ovome. Sve nas je zanimao rok trajanja određene hrane, a mnogi su se odrekli luksuza poput delikatesne hrane ili skupog alkohola.

Stvaranje zaliha: Znate li koliko koja hrana ima rok trajanja?

Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa nije promijenila samo socijalne i radne navike već i način na koji jedemo i šta kupujemo. U supermarketima se potrošilo puno više nego li koji mjesec prije, a što je podstaklo stvaranje zaliha i zatvaranje restorana. 

Pala potražnja za proizvodima veće vrijednosti

Podaci o maloprodaji iz prvih nedjelja marta pokazuju kako su kupci u Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji, ne samo dramatično povećali potrošnju hrane s dugim rokom trajanja nego su smanjili kupovinu određenih delikatesa uobičajenih za narode ovih europskih zemalja. 

Skup podataka kompanija za istraživanje tržišta IRI i BCG za prvu sedmicu marta pokazuje da se prodaja u kategorijama proizvoda od papira, zdravstvenih proizvoda i pakovane hrane znatno povećala u sve tri zemlje.

Ova promjena u navikama kupovine napravila je ogroman pritisak na lance snabdjevanja hranom i nije prošla nezapaženo od strane političara. Ministri poljoprivrede EU-a prošlu su nedjelju razgovarali o tome trebaju li prilagoditi politike onome što nazivaju "velikim promjenama u obrascima potrošnje", navodi se u dokumentu u posjedu portala Politico.

"Potražnja za proizvodima veće vrijednosti, kao što su vino, riba, cvijeće znatno je oslabila; u slučaju cvijeća potpuno je pala. Suprotno tome, potražnja za proizvodima poput riže, tjestenine, jaja, konzervirane robe, trajnijeg voća i povrća naglo je porasla", kaže se u dokumentu.

Traži se piletina i zečetina

U prvih osam dana marta je u tri spomenute zemlje prodaja alkoholnih pića porasla, osim u Francuskoj gdje je pala za oko 4 posto, u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovaj je pad navodno potaknuti padom prodaje skupljih šampanjaca. I u Italiji se kupovalo manje šampanjca, ali za 14 posto više piva. Pored toga, Italijani su se u odabiru vina vodili krilaticom "kupujmo domaće" pa su kupili 13 posto više domaćeg vina, odnosno za 14% manje inostranog.

Vrijednost prodaje domaćih proizvoda za 16% manja nego lani

Kada je riječ o hrani, pala je prodaja grickalica i gotovih školskih obroka, ali i ribljih jela, aromatizovane vode te veganskih zamjena za sir. 

Kupovina jeftinijeg mesa poput piletine je porasla, za 33 posto, a pala skuplje teletine i to za 64% te konjetine za 62%. Italijani su tu sedmicu kupili četiri puta više mesa kunića u odnosu na prošlu godinu. 

Prodaja brašna i kvasca u toj se zemlji utrostručila u nedjelji od 9. do 15. marta. 

Naravno, i prodaja tjestenine i riže je porasla, u Francuskoj u prvoj nedjelji trećeg mjeseca čak za 70 posto. Iste te nedjelje Italijani su za 61 posto više kupovali suhe mahunarke poput graha, graška, leće, leblebije i drugih. Britanci, čini se, nisu skloni kuhanju. Naime, ondje je te sedmice porasla prodaja konzerviranog mesa za 73% te gotovih juha za 60%. 

Rezultati koji su najviše iznenadili je udvostručena kupovina mandarina i kobasica od piletine u Italiji i Francuskoj.


Tagovi

Navike kupovine Istraživanje Pandemija Jeftino meso Potražnja Tržište Koronavirus


Autorica

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi vrtlarica i zaljubljenica u prirodu s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

KLUB

"Voda za mir", tema je ovogodišnjeg Svjetskog dana voda koji se obilježava 22. ožujka. Čak 2,2 milijarde ljudi živi bez pristupa zdravstveno ispravnoj vodi, a temeljni fokus obilježavanja ovoga dana je postizanje jednog od ciljeva održivog... Više [+]