"Nažalost, statistika kaže da je u Bosni i Hercegovini svaki deseti stanovnik dijabetičar, ali mi smo spremni ponuditi tržištu preparat kao rješenje ovog problema. Počeo sam da ozbiljno razmišljam o čičoki kao o biznis ideji, te sam formirao asortiman od nekoliko različitih proizvoda, priča Ahmet Bulić.
Još kao srednjoškolac, Ahmet Bulić iz Dubrava Gornjih se interesovao za preduzetništvo ne sluteći da će ono postati njegov način života. Nakon završene Srednje ekonomske škole, upisao je Ekonomski fakultet u Tuzli i odlučio da svojim interesovanjima da i teorijsku podlogu.
Istovremeno je uvidio i sve veću pretilost i oboljenje od dijabetesa kod stanovništva te se posvetio rješavanju ovog problema. Otkrio je da je za njegovo liječenje efikasna biljka neiskorištenog potencijala na ovim prostorima – čičoka.
Tokom takmičenja "Munja Business Challenge", ovaj mladi student se po prvi put upoznao sa blagodatima ove biljke, prepoznao je njen neiskorišteni potencijal i odlučio da tržištu ponudi organske proizvode napravljene upravo od nje. Svoj start – up je nazvao 'Čičoko', i osvojio je Munjin Poslovni izazov 2017. godine dok je u takmičenju za 'Social Impact Award' došao do samog finala.
"Nažalost, statistika kaže da je u Bosni i Hercegovini svaki deseti stanovnik dijabetičar, ali mi smo spremni ponuditi tržištu preparat kao rješenje ovog problema. Počeo sam da ozbiljno razmišljam o čičoki kao o biznis ideji, te sam formirao asortiman od nekoliko različitih proizvoda: bistri i kašasti sok od čičoke, džem od čičoke kao i tinktura od čičoke. To su proizvodi koji će našim ciljnim kupcima pomoći u rješavanju problema dijabetesa i pretilosti. Naravno, pošto se radi o proizvodu organskog porijekla naši proizvodi su namijenjeni za široki krug korisnika", tvrdi Ahmet.
Ovaj mladi preduzetnik je svoju ideju testirao na Tehnološkom fakultetu u Tuzli, te je krenuo u dalju komercijalizaciju svojih proizvoda, a nedavno je ubrao i prve plodove iz zasada. Kako tvrdi, prve potencijalne kupce svojih proizvoda ima, a prodaju, za početak namjerava vršiti preko web – shopa i Facebook stranice koji su se pokazali kao najučinkovitiji alati.
Čičoka, čiji je uzgoj kod nas relativno nepoznat je u svijetu poznata kao efikasan lijek u borbi protiv dijabetesa, a smatra se i najboljom zamjenom za krompir. Proizvodnja ove kulture je jednostavna, čičoka ne zahtijeva posebne uslove i zbog toga vrlo dobro uspijeva u našim krajevima. Ahmet je od 2 kilograma zasađene čičoke ostvario prinos od oko 20 kilograma.
"Uzgoj čičoke u Bosni i Hercegovini je relativno nepoznat pojam te smo mi prvi koji šire ovu priču na ovaj način. Sama biljka ne zahtijeva neke posebne uslove kod uzgoja, dok proizvodi, zavisno od ciljne grupe kojoj su namijenjeni zahtijevaju određene metode pripreme i skladištenja. S obzirom da se radi o veoma osjetljivim ciljnim skupinama, kao što smo već i naveli, rezultati ispitivanja naših proizvoda koje smo proveli na Tehnološkom fakultetu u Tuzli su pokazali da su naše metode proizvodnje ispravne", tvrdi ovaj mladi preduzetnik te se osvrće na sve češće odseljavanje mladih i na loš imidž poljoprivrede kao privredne djelatnosti na području Bosne i Hercegovine.
"Nažalost, mladi ne prepoznaju istinski prirodni i poljoprivredni potencijal naše države. I pored toga, što zaista imamo mnoštvo priča uspješnih mladih ljudi koji su pokrenuli održive i veoma uspješne biznise u oblasti poljoprivrede, mladi ljudi se, da li zbog nedostatka znanja ili iz straha, rijetko odluče na ovakvo nešto. Generalno mladi ljudi se boje izaći iz svoje zone komfora i uraditi nešto novo. Mladim ljudima i svim onima koji žele postati poduzetnici iz bilo koje oblasti, ne mora to biti samo agrobiznis, želim reći da na svoje poraze gledaju kao na lekcije te da iste primjenjuju. Koliko god to zvučalo kao kliše, u praksi zaista pomaže puno", govori Bulić.
Da je Ahmet pravi primjer mlade i perspektivne osobe koja ne dopušta sumornoj stvarnosti našeg društva da ju sputa pokazuje i činjenica da nije dozvolio preprekama da ga obeshrabre već je neumoljivo išao naprijed ka realizaciji sopstvene biznis ideje.
"Kao i svaki drugi poduzetnik, susretao sam se sa mnogim problemima. Najveći strah sam imao kod proizvodnje prvih proizvoda, jer smo svu onu priču o čičoki, sve ono što smo pisali u biznis planu morali pretočiti u finalni proizvod. Uspjeli smo uraditi planirano, te se kontinuirano trudimo poboljšati naš proizvod i približi ih našim korisnicima", govori Ahmet te za kraj dodaje da su on i njegov tim okupljen oko brenda 'Čičoko' trenutno u završnoj fazi razvoja startup-a. "Isprobavamo neke nove proizvode, i u skorije vrijeme se nadamo i tržišnoj komercijalizaciji", zaključuje Bulić.
Povezana biljna vrsta
Tagovi
Autorica