Pretraga tekstova
Ukrajina je zatražila od Turske da zaustavi teretni brod pod ruskom zastavom Zhibek Zholy koji prevozi žitarice iz luke Berdjansk pod ruskom okupacijom
Turska je zadržala ruski teretni brod koji je navodno prevozio ukrajinske žitarice, rekao je 3. jula kijevski ambasador u Turskoj Vasyl Bodnar, navodi APK Inform
"Imamo punu saradnju. Brod trenutno stoji na ulazu u luku. Sastanak istražnih tijela odlučit će o njegovoj sudbini. Naš je zahtjev proslijeđen i nadamo se da će imovina biti zaplijenjena, a svi koji su uključeni procesuirani", rekao je veleposlanik.
Ranije je Ukrajina zatražila od Turske da zaustavi teretni brod pod ruskom zastavom Zhibek Zholy koji prevozi žitarice iz luke Berdjansk pod ruskom okupacijom.
U pismu od 30. juna upućenom turskom ministarstvu pravosuđa, ukrajinsko državno tužiteljstvo je navelo da je Zhibek Zholy bio umiješan u "ilegalni izvoz ukrajinskih žitarica" iz Berdjanska i krenuo u Karasu u Turskoj, sa 7 hiljada tona tereta.
U kompaniji KTZ Express sa sjedištem u Kazahstanu potvrdili su da je navedeni brod u njihovu vlasništvu, ali su istaknuli da ga je u najam uzela ruska kompanija Green Line, koja nije označena nikakvim sankcijama.
Istovremeno, Ukrajina, EU, SAD i druge zapadne države smišljaju načine kako osloboditi ukrajinske žitarice koje su se prije ruske invazije, u obimu od 90 posto, izvozile preko morskih luka. Riječ je od 4 do 5 miliona tona takve robe svakog mjeseca. Bliski istok i afričke zemlje bili su glavni kupci.
Sada su u igri druge rute kao što je izvoz željeznicom, kamionima i riječnim lukama, a sve kako bi se omogućilo da pošiljke dođu do morskih luka evropskih zemalja, a onda idu do krajnjih odredišta, navodi Euractiv.
Trenutno se najviše izvozi u luke Rumunije i Poljske, a potencijalna ruta također uključuje izvoz željeznicom i kamionima u talijanske, hrvatske, slovenske, nizozemske i belgijske morske luke.
Kada je riječ o željeznici, postoji više problema. Uz različite mjere granične kontrole i opću nespremnost za ovako velike količine, postoji i razlika u širini kolosijeka ukrajinskih i željeznica zemalja EU pa roba svaki puta na granici mora biti prebačena iz jednog voza u drugi.
Druga opcija je Bjelorusija koja zahvaljujući sovjetskoj prošlosti ima istu širinu tračnica, no kako znamo, ona je pod sankcijama koje EU još uvijek ne planira ukinuti u zamjenu za novu izvoznu rutu.
Nova žetva je krenula, a u ukrajinskim je skladištima i dalje ogromna količina žitarica, oko 20 miliona tona što ima znatan utjecaj i na globalnu prehrambenu sigurnost, ali i na nikad neizvjesnije stanje na tržištu.
Tagovi
Zhibek Zholy Ruski brod Ukrajinske žitarice Turska Zaustavljen brod
Autorica
Više [+]
Hobi vrtlarica i zaljubljenica u prirodu s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentiraj!
Pripreme u toku 😇