Poljoprivreda u Italiji pokreće gospodarstvo u recesiji. Mladi se sve više okreću toj gospodarskoj grani, a kvalitetan zaštićeni proizvod nalazi svoj put izvan zemlje!
Vijest nije nova, ali ju je nedavno potvrdio i Nacionalni institut za statistiku Istat. Dovoljno je reći da je samo u 2013. postignut rast od 0.6%, što je u svjetlu krize veliki uspjeh. Rezultat je to ishoda novih poduzetničkih aktivnosti povezanih sa životom u polju, direktnom prodajom na edukacijskim farmama, poljoprivrednim vrtićima i eksplozijom prodaje u lokalnim talijanskim trgovinama.
Poljoprivreda u Italiji preuzima sve veći značaj.
"Od 2008. i kroz cijelu ekonomsku krizu, poljoprivreda je iznjedrila mnogo pozitivnih rezultata, posebno što se tiče povećanja broja stručnjaka agronoma i zapošljavanja u toj grani". Franco Verrascina, Predsjednik organizacije Copagri, talijanske konfederacije poljoprivrednih proizvođača, dodao je kako su najviše napredovali u sektoru proizvodnje sira, geografski i izvorno zaštićenih proizvoda te voćarstvu.
Povećani broj studenata agronomije i neupitan skok izvoza domaćeg proizvoda.
No, domaća potražnja ipak stagnira, a ponegdje se pokazuje i smanjenje potražnje što se tiče osnovnih dobara, s konstantnim padovima u potrošnji. "Sedam od 10 obitelji, posebno u južnoj Italiji, kupuje manje gledano kvalitativno i kvantitativno", dodaje Verrascina. No, u pogledu GDP-a, poljoprivreda je jedini sektor koji trenutno raste, dok su drugi i dalje pogođeni recesijom. Stvari nisu tako jednostavne na području zapošljavanja jer dolazi do mnogih padova i uspona.
"Čak i ako je poljoprivreda pokretač talijanskog gospodarstva, ne smijemo se povoditi za uspjesima iz prošlosti i zaboraviti na budućnost. Moramo podržati poljoprivredu prigodnim mjerama i politikom", rekao je predsjednik Copagrija. "Posebno, postoji potreba za nacionalnom legislativom kako bi se spriječio pad domaće potražnje i poduprla potrošačka moć obitelji, kao i srezao fiskalni pritisak za obnovu potrošnje".
Potrebno je zaštititi brand Made in Italy i stabilizirati domaću potražnju.
Jedno od važnih pitanja je zaštita branda Made in Italy. "Ovi proizvodi su neizmjerno popularni u inozemstvu", kaže Verrascina, naglašavaući njihov ogromni udio od 33.4 milijardi eura u ukupnoj zaradi koja je prošle godine bila rekordna, u usporedbi s minornom domaćom potražnjom. "Izvoz je svakako značajan aspekt u uspjehu talijanske poljoprivrede, talijanski proizvođači osiguravaju sigurnost i kvalitetu i cijenjeni su izvan svoje zemlje, posebno u Indiji, čije se prehrambene navike uvelike mijenjaju."
Ono što posebno podupire status poljoprivrede u talijanskom gospodarstvu je činjenica da se povećava broj studenata agronomije. "Svjedočimo kulturnoj revoluciji", zaključuje Verrascina. "Mladi su privučeni dinamičnim, multikulturalnim aktivnostima, kao što su edukacijske farme, više nego sigurnim poslovima u bankama."
Tagovi
Autorica
37
Glasova: 4
U svojoj blizini nemam nikakvo odlagalište ili zeleni otok 10,8%
Glasova: 5
Preskupo mi je odvesti ili platiti odvoz otpada 13,5%
Glasova: 2
Isti vrag, svejedno će završiti negdje u prirodi 5,4%
Glasova: 24
Ne ostavljam otpad u prirodi 64,9%
Glasova: 2
Zaboli me za otpad, imam drugih problema 5,4%