Zbog rasta cijena i smanjene dostupnosti, tradicionalno bojanje i lov na uskrsna jaja poprima neuobičajene oblike
Visoke cijene i nestašica jaja u SAD-u ove su godine mnoge porodice potaknule na kreativna rješenja uskrsnih običaja. Umjesto jaja, farbaju se krompiri, luk i sljezovi kolačići, piše Nytimes.
Tako se u američkoj saveznoj državi Ohio na poznatom porodičnom gazdinstvu "Young’s Jersey Dairy“, prvi put nakon 40 godina umjesto pravih kokošjih jaja koriste plastična. Farma je kao razlog navela ne samo visoke cijene, već i manjak zaliha.
"Posjetitelji su prihvatili ovu odluku jer su se bojali da će se cijeli program otkazati“, izjavio je voditelj farme.
Prema podacima Cal-Maine Foodsa, najvećeg proizvođača jaja u SAD-u, prosječna cijena kartona (12 komada) iznosi 4,06 dolara (7 KM), dok su prošle godine koštala samo 2,25 dolara (3,90 KM). Razlog za rast leži u kombinaciji inflacije, problema s snabdjevnim lancima i smanjenom proizvodnjom zbog ptičje gripe.
Uprkos tome, mnoge porodice ne žele odustati od tradicije. Iako su društvene mreže preplavljene idejama o farbanju alternativnih materijala poput krompira i luka, većina ipak ostaje vjerna klasičnim uskrsnim jajima.
Joe Ens, izvršni direktor kompanije Signature Brands, koja stoji iza popularnog brenda PAAS za farbanje jaja, tvrdi da čak 90% njihovih kupaca i dalje koristi "prava" kao osnovu za uskrsno ukrašavanje.
"Prodali smo 20% više boje za jaja nego prošle godine u ovo doba“, naglasio je Ens. "To pokazuje koliko su Amerikancima važan dio blagdanske tradicije.“
Iako cijene diktiraju svakodnevne odluke, Uskrs ostaje blagdan porodice, boja i veselja, pa makar i s krompirom umjesto jajeta.
Povezana biljna vrsta
Tagovi
Autor