Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • TotY 2024
  • 29.09.2023. 13:30

Fendt 620 Vario DP - novi model iz najprodavanije klase u Evropi

Novu uzdanicu Fendta odlikuju kompaktni i okretni četverocilindrični traktori visokih performansi kao što su velika snaga i nosivost, mala specifična težina te fabrički ugrađen sistem za regulaciju pritiska u gumama, uz FendtONE.

Foto: Marjan Dolenšek
  • 57
  • 10
  • 0

Pod krilaticom "Prirodno superioran", renomirani njemački proizvođač poljoprivredne mehanizacije predstavlja svoju najnoviju seriju traktora u klasi od 150 do 200 konjskih snaga, jednoj od trenutno najprodavanijih u Evropi. Riječ je o novoj Fendt seriji 600 Vario u kojoj se prepoznaju brojne odlike nagrađivanog "starijeg brata" - serije 700.

Tako i novu uzdanicu Fendta odlikuju kompaktni i okretni četverocilindrični traktori visokih performansi među kojima su velika snage i nosivost, mala specifična težina (34,4 kg/KS) te fabrički ugrađen sistem za regulaciju pritiska u gumama, a povrh svega i FendtONE sustava upravljanja.

Novi AGCO POWER s dodatnom snagom

Novu seriju raspona snage od 110 – 154 kW čini četiri modela (Fendt 614 Vario, 616 Vario, 618 Vario i Fendt 620 Vario), opremljenih, po prvi puta u ovoj klasi, 4-cilindričnim motorom, te za sve modele dostupnim Fendt DynamicPerformance (DP) konceptom kojim oslobađaju dodatnih 15 KS kad god je to potrebno, a ne samo u slučaju transporta ili rada s priključnim vratilom, kako je do sada bio uobičajeno. Tako primjerice, najjači model serije, ujedno i finalist u ovogodišnjem izboru "Tractor of the Year", Fendt 620 Vario zahvaljujući DP-u postiže i do 224 KS.

Novu seriju raspona snage od 110 – 154 kW čini četiri modela

S novom Fendt 600 Vario serijom, ističu njihovi inženjeri, na tržište ulazi i za Fendt ekskluzivno razvijen novi 5-litarski AGCO Power CORE50 motor s četiri cilindra koji zadovoljava sve potrebne EU standarde emisije (Stage V), zahvaljujući obradi ispušnih plinova kombinacijom dizelskog oksidacijskog katalizatora (DOC), filtra dizelskih čestica (DPF) i selektivne katalitičke redukcije (SCR) bez recirkulacije ispušnih plinova.

Ovaj je model motora već pripremljen i za alternativna goriva, kao što je hidrogenizirano biljno ulje (HVO), za dodatno smanjenje emisije CO2. Ugrađeni hidraulični podizači ne zahtijevaju održavanje, a prvi servis motornog ulja predviđen je nakon 500 sati.

Bestepeni prijenos nove generacije za maksimalnu vučnu silu

Motor je kombiniran s novorazvijenim Vario Drive-om, potpuno novom generacijom bestepenog prijenosa, kod koje nema potrebe za prebacivanjem iz transportnog ranga brzina u poljski.

Kako pojašnjavaju njihovi stručnjaci, Fendt VarioDrive prijenos se temelji na jednostepenom pogonskom sklopu s neovisnim prijenosom okretnog momenta na prednju i stražnju osovinu. Prijenos kontinuirano mjeri proklizavanje na sva četiri točka i regulira raspodjelu pogona. Dinamička kontrola sprječava proklizavanje točkova, uz maksimalnu vuču bez obzira na podlogu. Pogonski sklop eliminira potrebu za ručnim prebacivanjem prilikom promjene rada na polju i na cesti, čime se zapravo automatski kombinira maksimalna vučna sila, visoka zaštitu tla bez obzira koje vrste podloge, bez gubitka performansi ili trošenja guma.

Nadalje, takozvani pull-in-turn efekt povlači stroj u zavoj tokom okretanja, zahvaljujući neovisnoj kontroli osovine. Rezultat je posebno mali krug okretanja od samo 10,2 metra (s gumama 540/65 R30).

Okretnost i minimalni pritisak na površinu podržava kompaktnim dimenzijama i omjerom snage i težine od samo 34,4 kg po KS. Ovisno o radnoj primjeni, regulira se i fleksibilno (stražnje i prednje) opterećenje. Najveća dopuštena masa vozila je 13,5 tona, a velika mu je prednost omjer nosivosti i radne težine. Ovdje Fendt 600 Vario postiže visok indeks od 75 posto u klasi kompaktnih standardnih traktora (5,8 t nosivosti/7,7 t vlastite mase).

Velika mu je prednost omjer nosivosti i radne težine

Ekonomična potrošnja goriva

Po prvi je puta u ovakvom kompaktnom traktoru dostupan i inovativni koncept Fendt iD male brzine. Sve komponente, kao što su motor, prijenos, hidraulika i sistem hlađenja, dizajnirani su prema principu "visoki okretni moment - niski broj okretaja motora" za štednju goriva. Tako je nazivna brzina pri samo 1.900 okretaja u minuti, dok je glavni radni raspon od tihih 1.350 do 1.800 okr/min. Ovogodišnji TotY finalist postiže maksimalnu brzinu do 50 km/h na samo 1.250 okretaja u minuti, a najveći okretni moment od 950 Nm od samo 1.200 do 1.600 okr/min osigurava visoku vučnu silu i ubrzanje uz minimalnu potrošnju goriva, te minimalnu buku (pri punom broju okretaja razina buke je 68 dB).

Optimalno prilagođen pritisak u gumama smanjuje klizanje i sabijanje tla i tako čuva njegovu plodnost. Potpuno integriran Fendt VarioGrip centralni sistem za napuhavanje guma povećava njihovu  kontaktnu površinu, pojačava vučnu snagu do osam posto, a istovremeno smanjuje potrošnju goriva do 8 posto, čime se povećava ukupna produktivnost stroja. Viši pritisak zraka tokom vožnje cestom smanjuje otpor, čime se može uštedjeti još dva posto goriva potvrdila su ispitivanja Univerziteta primijenjenih nauka Južne Vestfalije. Vozač može jednostavno kontrolirati pritisak u gumama na terminalu zahvaljujući dvolinijskom sistemu za kontrolu pritiska.

Paket upotpunjuje snažna oprema hidraulike koja uključuje do pet stražnjih spojnih ventila, dva prednja i tri srednja. Snabdijeva ih hidraulička CCLS pumpa protoka standardnih 152 ili opcijskih 205 l/min. Maksimalni prednji podizni kapacitet je 4,4 a stražnji 9 tona.

U ovoj je klasi traktora rad s prednjim utovarivačem zasigurno jedna od glavnih namjena. Panoramski se prozor i visoki stepen vidljivosti VisioPlus kabine idealno uklapaju s novom generacijom prednjih utovarivača Fendt Cargo i Fendt CargoProfi (na izbor modeli 4.85, 5.85 i 5.90 s različitom podiznom visinom i kapacitetom) kojima je nova serija 600 opremljena.

Siguran rad i udobnost

Višenamjenski joystick, digitalna nadzorna ploča od 10" i terminal od 12" na naslonu za ruku standardne su značajke FendtONE sistema. Dodatnu dopunu čini 3L joystick i još jedan 12" terminal. Na raspolaganju su pametne funkcije kao primjerice sistem navođenja Fendt Guide, automatska kontrola sekcija Fendt Section Control (SC) ili upotreba Fendt Variable Rate Control (VRC).

Na raspolaganju su i pametne funkcije

Dokazana Fendt VisioPlus kabina kombinira visoku sigurnost rada s odličnom vidljivosti, udobnosti i ergonomije. Tako se na primjer kod nove generacije sjedala može birati čak šest različitih konfiguracija brojnih ergonomičnih funkcija. Od grijanja do masaže. Kabina je standardno opremljena sistemom ventilacije 2. kategorije, a kao opcija je na izbor i 4. kategorije zaštite (od praškastih, kao i tekućih hemikalija i njihovih para) prema EU standardima.

I na kraju, serijsku proizvodnju najavljuju za iduće ljeto, no narudžbe će već početi zaprimati od nastupa na Agritechnici u Hanoveru, u novembru ove godine. 


Fotoprilog


Tagovi

Fendt 620 Vario DP TotY finalist AGCO POWER Traktor godine FendtOne sistem


Autorica

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s dugogodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija među kojima je i TotY. Osim svojim perom, voli bilježiti i objektivom.


Partner