Njegov inovativni proizvod svrstan je među 40 najboljih u konkurenciji 30.000 startupova iz 53 zemlje.
Čini se da ambalaža od stiropora u koju se pakira hrana polako odlazi u historiju, barem ukoliko se pita agroekonomista i inženjera poljoprivrede Nikicu Marinkovića iz Vršca. On je, naime, osmislio i proizveo kartonske kutije za transport hrane i lijekova, u kojima je termoizolator ništa drugo nego ovčja vuna.
Sama ideja rodila se prije nekoliko godina dok je vodio svoj prvi startup biznis dostave organske hrane, kada jedan njegov kupac nije želio da mu je isporučuje u ambalaži od stiropora, smatrajući da je to nezdrava varijanta. Želeći da osmisli zdraviji način pakiranja hrane, izumio je nešto sasvim novo - ekološku varijantu termoambalaže, kartonsku kutiju kojoj je termoizolator upravo ovčja vuna.
"Vune na našem području ima dosta, ovce se moraju redovno šišati. Često su je stočari morali bacati, jer je nemaju kome prodati. Pronašli smo modernizovanu primjenu te vune koja za naše potrebe mora biti oprana i prerađena", počinje priču naš sugovornik.
Vuna je, pojašnjava nam, prirodni izolator.
"Može se reciklirati, a ima isti temperaturni koeficijent provodljivosti kao stiropor, ali taj potencijal do sada nije korišten."
Potvrdu da je na dobrom putu dobio je još 2014. godine, kada je njegova ideja nagrađena na takmičenju u Švedskoj.
Naš sugovornik kaže da se može koristiti vuna bilo koje rase ovaca. Tržište je veliko, a nabavljaju je kako u Srbiji, tako i u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, gdje ima dosta ovaca. Nakon kompresovanja, vuna se uvija u nepromočivi papir i stavlja u kutiju za višekratnu upotrebu, a kasnije se može i reciklirati.
Prvi njegov patentirani proizvod bila je drvena kutija sa ulošcima od kompresovane vune, za koju je zajedno sa partnerom na "Ekspo 2020" u Dubaiju dobio nagradu od 100.000 dolara kao globalni inovator. Ipak, kupci su zahtjevali da ambalaža bude lakša, pa je Nikica samostalno osnovao sadašnji startup "Woolapack", za proizvodnju kutija od kartona.
Uslijedili su novi uspjesi i priznanja tako da je na takmičenju Globalne mreže preduzetništva 2022. godine u Rijadu njegov inovativni proizvod svrstan među 40 najboljih u konkurenciji 30.000 startupova iz 53 zemlje.
Ovaj veliki uspjeh ekološke kutije odveo ga je na arapsko tržište, u Saudijsku Arabiju i Abu Dhabi.
"Prisutni smo u Rumuniji, Poljskoj, Austriji, a cilj nam je da osvojimo tržište svih evropskih zemalja, ali i da otvorimo predstavništva u Americi. Proizvod je interesantan i domaćim proizvođačima, vinarima i proizvođačima sireva, posebno na ljetnim manifestacijama jer ove kutije održavaju temperaturu od dva do sedam stepeni tokom 24, pa čak i 72 sata", objašnjava ovaj inovator.
I to nije sve.
"Veoma su praktične za transport goveđeg mesa od kojeg se pravi stejk, ali i za dostavu sladoleda, organske kozmetike."
Kaže da se nada da će ambalaža od stiropora biti potpuno izbačena iz upotrebe i kod nas, kao i u Abu Dhabiju, s obzirom na to da završava u našem organizmu kao mikroplastika koja vremenom izaziva negativne posljedice po zdravlje. Marinković trenutno radi u Vršcu, zapošljava destak radnika. Od maja će raditi u većem pogonu, jer ima sve više zainteresovanih za njegov proizvod. Osim proširenja tržišta ima još planova, među kojima su proizvodi od njive do trpeze.
”Moram da napomenem da mi je mnogo značilo znanje koje sam stekao na Poljoprivredom fakultetu u Novom Sadu, smjer agroekonomija. Profesori su nas mnogo toga naučili, ko je ostao i završio fakultet, taj je i uspio", kaže na kraju naš sugovornik.
Tagovi
Autorica
Danijela Plavšić
prije 3 tjedna
izvrsno!
Miljan Erbez
prije 3 tjedna
Baš dobra ideja.
Agrocentar Božić doo Brčko
prije 3 tjedna
Ovo je za svaku pohvalu!