• Proizvodnja povrća
  • 27.09.2021. 14:00
  • Hercegovačko-neretvanski kanton, Federacija Bosne i Hercegovine, Mostar

Eko Jasmina: Obrađuju 150 dunuma, a planiraju i dalje proširenje uzgoja

Kada sa svojih 29 godina i završenim fakultetom nije mogla pronaći posao u struci, Jasmina Čušić odlučila se posvetiti zemlji jer naši stari kažu da "zemlja ne izdaje".

Foto: Naila Čaušević
  • 2.219
  • 2.120
  • 0

"Eko Jasmina" je prodavnica domaćih proizvoda u Mostaru. Iako postoji tek tri godine, osvojila je srca brojnih ljubitelja domaće i zdrave hrane, a iduće godine planiraju otvaranje poslovnica u Sarajevu i Banja Luci. No, za to je ipak potrebno proširenje proizvodnje jer Jasmina sa kooperantima, odnosno, zajedno sa još 12 porodica obrađuje više od 150 dunuma na nekoliko lokacija: Nevesinje, Rotimlje (Stolac), Kosor (Blagaj), Višić (Čapljina) i od nedavno na području Ortješa (Mostar).

Proizvode preko 80 različitih kultura, ali ipak im je ponuda ograničena jer je njihovo zdravo i organsko voće i povrće itekako traženo. Vlasnica i osnivačica ovog brenda je 33-godišnja Jasmina Ćušić iz Mostara, po zanimanju profesorica engleskog jezika i književnosti.

Kao što to obično biva u našoj državi, nakon završenog školovanja nije mogla naći posao u struci pa se okrenula poljoprivredi, što je bio pun pogodak. Odrasla na selu, okružena prirodom i naučena da proizvodi voće i povrće, odlučila je nastaviti stopama svojih predaka i obrađivati zemlju, sijati, saditi...

Početak nije bio obećavajući

"Kada smo napokon došli do roda, otkupne cijene su bile mizerne, ukoliko se uopšte proda. Naša prva tri proizvoda bila su blitva, salata i kelj, koje nitko nije htio da otkupi na velepijaci, a sve je bilo uzgojeno bez upotrebe pesticida ili bilo čega što šteti čovjeku, životinjama i okolini kao što se i sada radi", za Agroklub priča Jasmina.

U prvi mah bila je razočarana jer je djelovalo da je u bezizlaznoj situaciji, a onda se sjetila da sve ono što uzgoji stavi na internet, najprije na svoj Facebook profil pa je objavu dijelila po raznim grupama za prodaju, nudeći zdravo povrće sa dostavom.

Prve usjeve niko nije htio kupiti, ali kasnije je došao uspjeh

"Tako smo krenuli sa na pola raspalim kadetom karavanom iz 1984. godine, dva puta sedmično dostavljati narudžbe za građane Mostara, koji su tada već prepoznali razliku u kvaliteti prozvoda i odmah pitali šta je slijedeće na branju, te predlagali šta da sadimo", otkriva naša sagovornica, dodajući da su za dvije sedmice rasprodali sve tri njihove prvouzgojene povrtnice.

"Iza toga su došli krastavci pa paradajz, paprika pa naša prva brokula i brojne druge. Stvorili smo sebi tržište", veselo zaključuje ova vrijedna žena, majka dvoje djece.

Kvalitet se brzo prepoznao !

Sa svakom novom kulturom koju su proizvodili, rasla je potražnja i zadovoljstvo kupaca. Svakodnevni pozitivni komentari i želje, te savjeti potrošača,  usmjeravali su ih šta dalje uzgajati i šta ponuditi. Posebnu motivaciju dobili su kada su shvatili da njihov posao utiče na zdravlje djece, pogotovo one koja su alergična na sve vrste hemije u hrani.

"Primati zahvale od takvih roditelja bila je posebna vrsta podstreka. Kupili smo narandžasti kombi VW T2, prije 5 godina i s njim radili dostave dvije sezone. Nikada neću zaboraviti koliko sam ga puta gurala da upali ili da ga samo sklonimo s ceste. Tako smo krenuli dostavljati narudžbe na adresu na području Mostara i postali poznati po njemu", ističe naša sagovornica.

Ubrzo su napravili vlastitu stranicu na Facebooku i Instagram profil preko kojih su mušterije lakše dolazile do njih, pratile šta rade, te slale svoje upite i sugestije.

Kako se širila tražnja za njihovim proizvodima, neophodno je bilo i proširivanje same proizvodnje na porodičnom imanju u Nevesinju, te uključivanje prvih kooperanata, koji su radili po istim principima kao i Jasmina. Počeli su da pristižu upiti i narudžbe iz Sarajeva i drugih gradova širom BiH, te odlučuju robu prodavati na jednom, stacioniranom mjestu, što je podrazumijevalo otvaranje trgovine iz koje bi radili dostavu. 

Proširivanje proizvodnje kao slijedeći logični korak

Sa prvom ozbiljnijom sezonom branja, uveli su prodaju i u drugim gradovima, s tim što više nisu dostavljali na adresu, nego na mjesta preuzimanja (određeni punktovi sa tačnim vremenom preuzimanja) u Sarajevu, Tuzli, Zenici, Banja Luci, te u gradovima Zapadne Hercegovine.

"U tri godine, nakon hiljade spakovanih i predatih pošiljki niti jednom nismo imali situaciju da nije preuzeta ili plaćena. To puno govori i o našim klijentima i ovim putem želim posebno da se zahvalim baš njima. Posljednje tri godine, jako puno truda, rada i vremena utrošeno je u ideju da naši usjevi, kvalitetni kakvi jesu, kvalitetno i stignu do našeg kupca. To je zasigurno prepoznato", poručuje ova poduzetnica.

Sistem isporuke "S njive na kućni prag"

Od prošle sedmice njihovi prirodni, domaći proizvodi dostupni su u svim gradovima na području Federacije Bosne i Hercegovine. Sve što trebate je da posjetite njihovu Facebook stranicu Eko Jasmina i jednostavno poručite, a za samu dostavu na Vašu kućnu adresu pobrinuti će se pošta, s kojima su sklopili sporazum. Građani Republike Srpske njene proizvode mogu naći svakog petka na unaprijed dogovorenom mjestu preuzimanja.

Domaći proizvodi dostupni širom BiH

"Napravimo i više vrsta sokova, kiselih salata, džemova, suhog povrća i voća i svega ostalog. U biti prerađujemo sve neke dnevne viškove, tako da se ništa ne baca. Trudimo se da pri preradi ne koristimo šećer uopšte, a ukoliko moramo to su onda minimalne količine".

Otkriva da je u planu i urbani vrt koji će ujedno biti i edukativnog karaktera. Tu će moći doći svi, pogotovo djeca sa svojim roditeljima, da kroz razne radionice uče o vrijednostima uzgoja povrća i voća, ali i o pripremi istog, poručuje Jasmina, te dodaje da ovaj posao ne bi mijenjala za onaj u struci jer pomoći nekome da se hrani zdravo posebno je usrećuje.


Fotoprilog


Tagovi

Eko Jasmina Jasmina Ćušić Eko proizvodnja Domaći proizvodi Zdravo voće Zdravo povrće Urbani vrt


Autorica

Naila Čaušević

Više [+]

Majka dvoje djece. Po struci PR menadžer, po zanimanju poljoprivrednica.

Izdvojeni tekstovi

KLUB

Uredu je promovirati, podizati svijest o važnosti organskog proizvoda, pitanje je koliko je novčanik naših ljudi spreman da prepozna veću vrijednost koju taj proizvod ima kroz organsku poljoprivredu !? Visoko 20.09.2021 Sajam organske poljo... Više [+]