Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Fruit Organica
  • 18.01.2022. 12:00

Zavirili smo u proizvodne pogone Dojčinovića: Ovako nastaje čisti prirodni sok

U ponudi za sad imaju više od 20 vrsta sokova i oko deset namaza, pekmeza, kompota i džemova, a asortiman šire po želji kupaca. Godišnje prerade oko 100 t voća pri čemu dobiju oko 60.000 litara soka

Foto: Arhiva Fruit Organica
  • 332
  • 154
  • 0

​Supružnici Gordana i Mihajlo Dojčinović već godinama nemaju radno vrijeme. Njihove obaveze počinju rano ujutro, a završavaju u večernjim satima. Ali, ne žale se. Tako živi većina uspješnih poljoprivrednika. Bave se proizvodnjom voća, a od prije četiri godine i zdravih sokova.

Ovi uzorni voćari svakoj agrotehničkoj mjeri pristupaju ozbiljno. Iako proizvode prvu klasu voća, cijena adekvatna kvalitetu često je izostajala, zbog čega su se odlučili započeti s njegovom preradom.

Proces proizvodnje

Neprestana borba na tržištu i niska otkupna cijena navele su ih da slasne plodove pretoče u zdrave kapi pod imenom Fruit Organica. Prije četiri godine su izašli na tržište s namjerom da njihovi sokovi budu dostupni svima.

Njihova poslovna jedinica kao dio firme Agro Nektar iz Banja Luke, nastala je u srcu podkozarskog voćnog kraja. Zasnovana je na gotovo 50-godišnjem iskustvu osnivača, s vlastitih plantaža, koje se prostiru na oko 20 hektara. Proizvode prirodne, matične sokove sa sačuvanom aromom svježih plodova.

Uključeni su u svaki dio procesa proizvodnje

Ističu da njihovi ne sadrže vodu, šećer, aditive ni konzervanse. Dobijeni su isključivo hladnim presanjem voća i povrća, tretirani pasterizacijom čuvajući tako vitamine, minerale i vlakna koja su neophodna za pravilno funkcionisanje organizma.

Poslije berbe plodova voće ide u prerađivački pogon gdje se pere, nakon toga se melje u mlinovima za voće, zatim ide u koš za presanje odakle ocijeđen sok direktno odlazi u pasterizator, nakon toga slijedi punjenje u boce te hlađenje i skladištenje", pojasnila je Gordana proces proizvodnje.

U ponudi za sad imaju više od 20 vrsta sokova i oko deset namaza, pekmeza, kompota i džemova, a asortiman šire po želji kupaca. Godišnje prerade oko 100 t voća pri čemu dobiju oko 60.000 litara soka.

Cilj je održati kvalitet

U posljednje vrijeme akcenat stavljaju na onaj od crne zove. U toku je priprema dokumentacije kako bi on mogao biti stavljen u promet. 

Cjenovna konkurencija

Mišljenja su da domaći proizvodi nisu dovoljno cijenjeni, srazmjerno trudu i ulaganju proizvođača. Potrebno je još dugo raditi na svijesti građana kako bi shvatili koja je prednost domaćeg proizvoda od uvoznog.

Tržište nije lako osvojiti, u početku smo se direktno promovisali na raznim sajmovima i manifestacijama. Sokovi u prodaji često ne sadrže voće i zbog toga su znatno jeftiniji od matičnog koji mi proizvodimo iako je razlika u kvalitetu ogromna. Teško je nositi se s takvom cjenovnom konkurencijom”, ističe Gordana.

Ipak, Dojčinovići neće odustati od dosadašnjeg načina rada kako bi održali kvalitet.

Proizvodnju konstantno proširujemo i usavršavamo i nabavljamo novu opremu za preradu sirovina zbog bržeg i Iakšeg obavljanja proizvodnje”, kaže Gordana.

Sve analize o kvalitetu proizvoda vrše se u akreditovanim ustanovama u Banjoj Luci.


Fotoprilog


Tagovi

Sokovi Voćarstvo Prerada voća Fruit Organica Agro Nektar Gordana Dojčinović Mihajlo Dojčinović Gradiška


Autorica

Danijela Plavšić

Više [+]

Diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom. Uvijek spremna na nove izazove u oblasti agrobiznisa. U stalnom kontaktu sa poljoprivrednim proizvođačima i njihovim problemima proistekla je borba za bolji položaj istih i za borbu agrara uopšte. Iz tog razloga bavi se i agrarnom politikom.