Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Vinsko tržište
  • 18.06.2018. 07:30

Raste broj vinarija u BiH, ali i kvalitet njihovih vina

Prodaja vina u BiH ima solidan rast i ono je sve popularnije među potrošačima alkoholnih pića.

Foto: Pixabay / congerdesign
  • 662
  • 24
  • 0

Analizu vinskog tržišta u BiH prošle je godine obavila analitička kuća "Euromonitor". Rezultati analize su pokazali da je broj domaćih vinara povećao udio na tržištu BiH, broj vinarija naglo porastao kao i kvalitet njihovih proizvoda. 

"Potrošači su postali obrazovaniji i spremni su da kupuju kvalitetnija vina. To je posebno važno za male nezavisne proizvođače s niskim kapacitetom proizvodnje, koji stavljaju naglasak na kvalitet. BiH i Balkan u cjelini sve više dobijaju reputaciju u proizvodnji vina. Tradicija je da regionalna i domaća vina dominiraju u prodaji u BiH, ali u posljednjih desetak godina zabilježen je pomak sa količine ka kvalitetu", navedeno je u analizi.

Vino sve popularnije među potrošačima

Prodaja vina u BiH ima solidan rast i ono je sve popularnije među potrošačima alkoholnih pića.

Decanter 2018 - prestižne nagrade sa najutjecajnijeg vinskog natjecanja za 19 BiH vina!

"Prodaja vina bilježi najveći rast ukupnog volumena u periodu od 2012. do 2017. godine. Ovaj trend prvenstveno je posljedica kontinuiranog razvoja domaće i regionalne industrije vinarstva, što je podstaklo i edukaciju domaćih potrošača i interesovanje za vinogradarstvo i kulturu ispijanja vina", navodi "Euromonitor".

Vina zavidnog kvalieta

Sa navodima analize saglasan je direktor najveće i najstarije domaće vinarije "Podrumi Vukoje 1982" iz Trebinja Radovan Vukoje, navodeći da u zemljama regiona raste vinska kultura, što implicira i rast potrošnje vina.

"U razvijenim vinskim zemljama običaj je da se u ugostiteljskim objektima nude prvenstveno domaća vina, a svijest o tome se i kod nas polako razvija. Sve više se nude domaća vina, koja su zavidnog kvaliteta. Kvalitet proizvoda je osnovni adut na svim tržištima i to potrošači sve više prepoznaju", rekao je Vukoje i podsjetio da su "Podrumi Vukoje" krajem februara proglašeni za najbolju regionalnu vinariju u jugoistočnoj Evropi, navodi Glas Srpske

Mnogi vina još uvijek biraju na osnovu cijene

Vlasnik vinarije "Jungić" iz Čelinca Željko Jungić ističe da udio domaćih vina na tržištu BiH nije značajnije porastao i da su i dalje vodeći brendovi vina proizvedena u regionu.

Biodinamički vinar Josip Brkić iz Čitluka osvojio je tržište Plavom gredom, Mjesečarom i Limoosinom. Sad želi proizvesti vino bez sumpora!

"U Srpskoj nema značajnijeg povećanja broja vinarija i sve su to uglavnom mali proizvođači. Kvalitet bi trebalo da bude presudan i proizvođačima i potrošačima, ali se sve i dalje vrti oko ekonomskih mogućnosti. Nažalost, mnogi vina biraju na osnovu cijene, a ne kvaliteta", rekao je Jungić.

Vodeći brend

U analizi se navodi da je uprkos povećanju udjela domaćih vinara vodeći brend na tržištu BiH ostao crnogorski "vranac", koji proizvode "Plantaže - 13. juli".

"Ovaj proizvođač ima snažnu tradiciju koja seže u vremena bivše Jugoslavije", stoji u analizi.
 


Tagovi

Vinsko tržište Analiza Vino Euromonitor Kultura ispijanja vina


Autorica

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi vrtlarica i zaljubljenica u prirodu s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu.

Izdvojeni tekstovi

KLUB

"Hercegovačka gumena bombona" ćupter ima i svoj sajam već šestu godinu zaredom. Ove godine Sajam ćuptera je održan u posebnom ozračju jer je ova hercegovačka slastica, od mošta autohtonih sorti vina žilavke i blatine, nedavno dobila oznaku... Više [+]