Prodaja vina u BiH ima solidan rast i ono je sve popularnije među potrošačima alkoholnih pića.
Analizu vinskog tržišta u BiH prošle je godine obavila analitička kuća "Euromonitor". Rezultati analize su pokazali da je broj domaćih vinara povećao udio na tržištu BiH, broj vinarija naglo porastao kao i kvalitet njihovih proizvoda.
"Potrošači su postali obrazovaniji i spremni su da kupuju kvalitetnija vina. To je posebno važno za male nezavisne proizvođače s niskim kapacitetom proizvodnje, koji stavljaju naglasak na kvalitet. BiH i Balkan u cjelini sve više dobijaju reputaciju u proizvodnji vina. Tradicija je da regionalna i domaća vina dominiraju u prodaji u BiH, ali u posljednjih desetak godina zabilježen je pomak sa količine ka kvalitetu", navedeno je u analizi.
Prodaja vina u BiH ima solidan rast i ono je sve popularnije među potrošačima alkoholnih pića.
Decanter 2018 - prestižne nagrade sa najutjecajnijeg vinskog natjecanja za 19 BiH vina!
"Prodaja vina bilježi najveći rast ukupnog volumena u periodu od 2012. do 2017. godine. Ovaj trend prvenstveno je posljedica kontinuiranog razvoja domaće i regionalne industrije vinarstva, što je podstaklo i edukaciju domaćih potrošača i interesovanje za vinogradarstvo i kulturu ispijanja vina", navodi "Euromonitor".
Sa navodima analize saglasan je direktor najveće i najstarije domaće vinarije "Podrumi Vukoje 1982" iz Trebinja Radovan Vukoje, navodeći da u zemljama regiona raste vinska kultura, što implicira i rast potrošnje vina.
"U razvijenim vinskim zemljama običaj je da se u ugostiteljskim objektima nude prvenstveno domaća vina, a svijest o tome se i kod nas polako razvija. Sve više se nude domaća vina, koja su zavidnog kvaliteta. Kvalitet proizvoda je osnovni adut na svim tržištima i to potrošači sve više prepoznaju", rekao je Vukoje i podsjetio da su "Podrumi Vukoje" krajem februara proglašeni za najbolju regionalnu vinariju u jugoistočnoj Evropi, navodi Glas Srpske.
Vlasnik vinarije "Jungić" iz Čelinca Željko Jungić ističe da udio domaćih vina na tržištu BiH nije značajnije porastao i da su i dalje vodeći brendovi vina proizvedena u regionu.
"U Srpskoj nema značajnijeg povećanja broja vinarija i sve su to uglavnom mali proizvođači. Kvalitet bi trebalo da bude presudan i proizvođačima i potrošačima, ali se sve i dalje vrti oko ekonomskih mogućnosti. Nažalost, mnogi vina biraju na osnovu cijene, a ne kvaliteta", rekao je Jungić.
U analizi se navodi da je uprkos povećanju udjela domaćih vinara vodeći brend na tržištu BiH ostao crnogorski "vranac", koji proizvode "Plantaže - 13. juli".
"Ovaj proizvođač ima snažnu tradiciju koja seže u vremena bivše Jugoslavije", stoji u analizi.
Tagovi
Autorica