Analitičari Rabobanka kažu da će viši troškovi proizvodnje i manje snabdijevanje povisiti cijene ovih proizvoda te ograničiti globalnu potrošnju. Šta trebaju napraviti proizvođači?
Sektori peradarstva i akvakulture iduće će godine zabilježiti skroman rast jer se proizvodnja životinjskih proteina suočava s nepovoljnim tržišnim uvjetima.
Stručnjaci iz Rabobanka, prenosi Poultry World, saopćili su kako se ovaj sektor bori sa smanjenjem marži, a pad će se dogoditi za govedinu, svinjetinu, te ribu i plodove mora iz divljeg ulova.
U svom izvještaju o predviđanjima za globalnu proizvodnju životinjskih proteina u 2024., analitičari kažu da će viši troškovi proizvodnje i manje snabdijevanje povisiti cijene ovih proizvoda te ograničiti globalnu potrošnju. Iako će troškovi inputa i inflacija vjerojatno pasti, i dalje će biti na višem nivou nego prije pandemije Covida.
Demografske promjene također će dovesti do ograničenog tržišta rada i povećanja troškova proizvodnje, dok će smanjeni rast stanovništva usporiti potrošnju. Drugdje će doći do pritiska vezanog za ulaganje u nadogradnju proizvodnih sistema kako bi se zadovoljile potrebe tržišta u nastajanju, ispunili regulatorni zahtjevi i zadovoljili potrošači zabrinuti za održivost. Tekući izazovi kao što su bolesti i loši vremenski uvjeti dodatni su problemi za sektor, kažu u Rabobanku.
Sektor peradi će se sljedeće godine povećati, iako će rast biti manji nego 2023. Na regionalnom nivou, Brazil i jugoistočna Azija zabilježit će najbrži rast proizvodnje peradi i mesa, ali ponovno će biti manje značajan nego prošle godine, dijelom zbog bolesti koje su i dalje veliki rizik za proizvodnju.
Kina, Australija i Novi Zeland zabilježit će manje značajan rast, pri čemu će perad biti najbolje plasirana u Kini, a svinjetina i govedina pod pritiskom. Evropa i Sjeverna Amerika osjetit će sveukupno smanjenje proizvodnje, ali porast potrošnje mesa peradi.
U međuvremenu, prijetnja koju za ovaj sektor predstavljaju alternative biljnog porijekla je u opadanju, a kupci i investitori navodno okreću leđa takvim proizvodima.
Justin Sherrard, globalni strateg za životinjske proteine Rabobanka, rekao je da će uprkos krizi troškova života koja vrši pritisak na finansije potrošača, ipak postojati potražnja za životinjskim bjelančevinama, ali kompanije moraju učiniti više kako bi bile korak ispred.
"Da bi kompanije održale uspjeh iz proteklih nekoliko godina, bitno je da se prilagode strukturnim promjenama na tržištu. Trebaju se pripremiti za prijelaz svojih snabdijevnih lanaca na poslovanje s visokim troškovima i malim maržama."
Sherrard je rekao da ovi proizvođači trebaju poboljšati produktivnost, revidirati svoje postojeće portfelje, ojačati partnerstva u snabdijevnom lancu, povećati ulaganja u nove proizvode i prilagoditi cjenovne strategije kako bi se nosili s nadolazećim izazovima.
"Oni koji budu pokazali agilnost u prilagodbi novom okruženju i uspiju ovladati željama potrošača koji su spremni platiti za određene preferencije, iskoristit će ograničeno tržište i doći na vrh", poručio je.
Tagovi
Autorica