• Proizvodnja mlijeka
  • 30.12.2020. 11:00
  • Srednjobosanski kanton, Federacija Bosne i Hercegovine, Fojnica

Nermin Omanović: Trudimo se da cijena mlijeka bude što bolja, a isplata redovna

U ovoj godini preradili su oko 300 hiljada litara mlijeka, a svoje proizvode šalju i poštom u sve dijelove Bosne i Hercegovine. Koja je tajna njihovog uspjeha ?

Foto: Arhiva Nermina Omanovića
  • 491
  • 456
  • 1

Kako porodičnu tradiciju unaprijediti i pretvoriti u uspješan posao, pokazao nam je 43-godišnji Nermin Omanović iz Fojnice. Njegovi roditelji već 40 godina održavaju porodično gazdinstvo, bave se uzgojem krava i proizvodnjom mlijeka i mliječnih proizvoda.

Nermin je prije deset godina odlučio da pokrene malu mljekaru pod nazivom "Fojnica Milk", kroz koju je otkupljivao i distribuirao gotove mliječne proizvode. Godine 2015. ulaže u adaptaciju i proširenje objekta, te nabavku nove opreme. Prikuplja sve neophodne dozvole potrebne za otkup, preradu i proizvodnju mlijeka i mliječnih proizvoda.

Proizvodnja zasnovana na tradiciji

"Na početku smo prerađivali oko 300 litara mlijeka, da bi do kraja 2018. tu količinu duplirali. Kako je potražnja za našim proizvodima rasla, a mi bili limitirani sa proizvodnim kapacitetima, odlučio sam se da krenem u projekat proširenja proizvodnih kapaciteta, koji se odvijao u dvije faze. U prvoj etapi, koja je u potpunosti finansirana vlastitim i kreditnim sredstvima, urađeno je proširenje objekta u skladu sa HACCP standardom, urađena je i zriona pa smo tako počeli i sa proizvodnjom polutvrdih i tvrdih sireva, čime smo dodatno obogatili našu ponudu i povećali konkurentnost na tržištu", započinje svoju priču Omanović, dodajući da je drugi dio finansiran uz pomoć Sweden/USAID FARMA II projekta, gdje je izvršena je nabavka neophodne tehnološke opreme.

Obim proizvodnje značajno je povećan

U okviru pomenutog projekta, Nermin je nabavio i cisternu za prikupljanje mlijeka koja je instalirana na terensko vozilo, a kako je dosta njegovih kooperanata smješteno u brdsko - planinskim mjestima, to mu je dosta olakšalo otkup mlijeka. Također, nabavljena je oprema za ispitivanje kvalitete i prerade mlijeka, kao i uređaj za pakovanje i vakumiranje gotovih proizvoda. Zahvaljujući tome, bez obzira na epidemiološku situaciju, mljekara ne samo da je zadržala postojeći obim proizvodnje već ga je i intenzivirala sa 240.000 litara prerađenog mlijeka u 2019., na skoro 300.000 litara u ovoj godini. Njihovo poslovanje je certificirano u skladu sa HACCP i ISO 9001:2015 standardom.

"Za razliku od velikih industrija, naša proizvodnja je velikim dijelom bazirana na tradicionalnoj recepturi, baš onako kako se radi u domaćinstvima. Jedina razlika je što se kod nas odvija u higijenski kontroliranim uvjetima, pod stalnim veterinarskim nadzorom, kao i stalnom laboratorijskom kontrolom, kako kvalitete, tako i higijenske ispravnosti svih proizvoda", objašnjava naš sagovornik.

Mljekara se nalazi u potpuno prirodnom okruženju

Ističe da je proizvodnja smještena u prirodnom okruženju daleko od industrije i drugih zagađivača, te da se ishrana krava kooperanata mljekare zasniva na prirodnoj prehrani, a ne na umjetnoj kako se radi na velikim farmama. Iz tog razloga ovi proizvodi, koji nastaju uz veliku pažnju, trud i zalaganje svih uposlenih, moraju biti vrhunskog kvaliteta, arome i ukusa. Mlijeko sakupljaju na dnevnoj bazi od 20-ak kooperanata, te odmah nakon prijema i ispitivanja kvalitete ide u preradu tako da neki proizvodi već nakon 2 - 3 dana od muže mogu biti na stolu kupca, što predstavlja bitan faktor za kvalitet.

"Fojnica Milk" u ponudi ima različite vrste sireva od kojih se izdvaja dimljeni masni kojeg proizvode od punomasnog kravljeg mlijeka uz dodatak sirila i soli, a zatim se postepeno prirodnim putem dimi bukovim drvetom u za to posebno opremljenoj sušari na drva, što mu daje specifičnu aromu, okus i miris kao i boju starog zlata.

Rade ga i sa dodatkom srijemuša, a za ljubitelje pikantnijeg okusa, u ponudi imaju i dimljeni sir sa čili paprikom. Pored navedenih, tu su još i punomasni svježi, koje takođe prave u varijantama sa začinima, kao i masni kriška sir koji je specifičan po tome što se proces sazrijevanja odvija u slanoj vodi - salamuri. Od nedavno u ponudi imaju i delikatesni tvrdi, koji nosi naziv Vranički, prema planini sa čijih obronaka u ovu mljekaru pristiže najveća količina mlijeka. Period zrenja je tri mjeseca, nakon čega sir dobija svoj dobro poznati zlatno - žuti izgled i čvrstu strukturu.

Tu je i domaći slagani kajmak kojeg prave u slatkoj i slanoj varijanti, prema originalnoj tradicionalnoj recepturi, u za to posebno uređenoj komori. Poseban specijalitet mljekare su paprike u pavlaci. Ovaj proizvod je karakterističnog okusa, kiselkast, blago ljutkast i slan, a u ponudi je i varijanta sa suhim srijemošom.

Aktuelnu situaciju pretvorio u svoju šansu

"Duže vremena sam razmišljao da, pored standardne prodaje putem marketa i trgovačkih radnji, pokrenem i webshop. Izbijanjem pandemije, kao i mnogi drugi, ni mi nismo bili pošteđeni drastičnog smanjenja  prodaje. Međutim, pokušao sam da ovu situaciju pretvorim u novu šansu, tako da sam se, između ostalog, odlučio i za pokretanje online prodaje i dostave proizvoda na kućnu adresu", otkriva nam svoje planove, dodajuće da je nakon odslušanih nekoliko webinara na ovu temu odlučio da krene u realizaciju ovog projekta.

Iako je potrebno uložiti dosta truda u organizaciju i pokretanje ovakvog vida prodaje, kaže da je zadovoljan i da je zacrtani plan za ovu godinu najvećim dijelom i ostvaren. Za Sarajevo, Istočno Sarajevo, Visoko, Kakanj,  Vitez, Busovaču, Kiseljak i Fojnicu, dostavu vrše vlastitim vozilima i besplatna je za narudžbe u minimalnom iznosu od 20 KM. Za sva ostala mjesta u BiH, od nedavno su uveli dostavu putem brze pošte i košta 7 KM dok je za narudžbe preko 80 KM i ona besplatna. Kompletna ponuda i detaljne informacije o proizvodima mogu se pogledati na njihovoj stranici Fojnica milk.

U ponudi se mogu naći najkvalitetniji sirevi

Naglašava da više nisu ograničeni brojem artikala koje mogu plasirati u tržne centre, te da na ovaj način dobijaju povratnu informaciju od svojih kupaca, koja im je jako važna. Najveća nagrada je kad dobiju pozitivne komentare, a pravo je zadovoljstvo i kad kupci sugerišu nešto novo u proizvodnji.

"Mišljenja sam da se jedino kvalitetom možemo upustiti u borbu na tržištu sa velikim industrijama pa zato uvijek nastojimo da kvalitetu stavljamo ispred kvantiteta. To najbolje znaju prepoznati naši vjerni kupci tako da dobijamo brojne pohvale i poruke podrške, što nam je dodatni motiv da se još više potrudimo kako bi bili još bolji", zaključuje vlasnik mljekare.

Kako kaže, zahvaljujući takvom pristupu nemaju problema sa prodajom i uglavnom uspiju prodati sve što proizvedu. "Posebno sam ponosan na naše vrijedne kooperante, te se maksimalno trudim da cijena mlijeka bude što bolja a isplata redovna", kaže Omanović


Tagovi

Nermin Omanović Fojnica Milk Proizvodnja sira Mliječni proizvodi Domaći kajmak Mljekara Online prodaja


Autorica

Naila Čaušević

Više [+]

Majka dvoje djece. Po struci PR menadžer, po zanimanju poljoprivrednica.