Neispravni kočioni i upravljački mehanizam, kao i svjetlosno signalni uređaji, lako dovedu do nesreće.
Šest vozača traktora poginulo je prošle godine na putevima u Republici Srpskoj, što je veliko povećanje u odnosu na 2023., kada je poginuo jedan vozač. Podaci su zabrinjavajući, ocijenili su iz Agencije za bezbijednost saobraćaja RS.
Vozači traktora treba da vode računa o tehničkoj ispravnosti vozila, da obavezno koriste rotaciju i da imaju odgovarajuću kategoriju za upravljanje ovim vozilom.
"Statistika pokazuje da se veliki broj saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju vozači traktora dešava upravo kada je smanjena vidljivost, jer traktori nisu osvijetljeni", navela je Jelica Lubura iz Auto-moto saveza Republike Srpske koji je sredinom mjeseca u Šamcu započeo preventivnu kampanju posvećenu vozačima traktora i drugih poljoprivrednih mašina pod nazivom "Osvjetlaj obraz domaćine! Označi traktor žutim rotacionim svjetlom".
Riječ je o akciji koju provode niz godina pred početak sezone poljoprivrednih radova, a koja će trajati do kraja marta. Komandir Policijske stanice Šamac, Boban Ilinčić, naveo je da su lani od 15 saobraćajnih nezgoda dvije bile s teškim povredama, tri s lakim, a 10 s materijalnom štetom.
AMS RS podsjeća da na traktoru za vrijeme vožnje po javnom putu mora biti upaljeno žuto rotaciono svjetlo. Ono omogućava pravovremeno uočavanje traktora u saobraćaju i smanjuje rizik od nastanka saobraćajne nesreće.
U saobraćaju je najopasniji neosvijetljeni traktor, ali i prljavi točkovi
Traktor i priključno vozilo tehnički moraju biti u potpunosti ispravni kako bi bezbjedno učestvovali u saobraćaju. Neispravni kočioni i upravljački mehanizam, kao i svjetlosno signalni uređaji, lako dovedu do nesreće.
Podsjećaju da je prije izlaska na kolovoz potrebno ukloniti blato sa točkova traktora.
"Iznošenjem blata povećava se rizik od nastanka saobraćajne nezgode. Kada padne kiša dolazi do miješanja zemlje i vode. Stvara se klizava podloga na kojoj se, prilikom kočenja, produžava zaustavni put, a može doći do gubitka kontrole nad vozilom", naveli su iz AMS, dodavši kako vozač koji se sa zemljane površine uključuje u saobraćaj obavezno mora zaustaviti vozilo i ukloniti blato sa točkova.
Vožnja traktora pod uticajem alkohola može doprinijeti nastanku greške pri rukovanju radnom mašinom, a samim tim do teških posljedica po vozača, kao i drugih učesnika u saobraćaju. Ako je vozač iz nekog razloga primoran da zaustavi traktor na putu, mora preduzeti sve preventivne mjere da bi bio uočljiv od strane drugih učesnika u saobraćaju, a pri tome se misli na uredne svjetlosno signalne uređaje, rotaciono svjetlo i sigurnosni trokut.
Tagovi
Autorica