Pretraga tekstova
Na ovaj način pomažu proizvođačima koji bi zbog nezapamćene suše inače potpuno izgubili svaki mogući prihod, a osim toga, ovako se smanjuje i otpad hrane što je sve veći problem u svijetu.
Zbog suše koja je ove godine pogodila sjevernu i zapadnu Evropu, poljoprivrednici su bili u velikim problemima. Prvo je bilo kako nahraniti stoku, a sada, kada su napokon i ubrani plodovi teškog rada, pitanje je kako ih prodati. Naime, zbog dugotrajnog nedostatka vode i ono što je preživjelo je malo, deformirano, sa flekama - nešto što biste i sami zaobišli u trgovini.
Nezapamćena suša - evropski poljoprivrednici pred bankrotom, nemaju čime hraniti stoku
Zbog toga je njemački veliki lanac supermarketa Rewe i njegov sestrinski lanac Penny, osmislio kampanju u kojoj poziva svoje kupce da kupuju proizvode s greškama u boji i oblicima, dakle nesavršene proizvode domaćih poljoprivrednika.
Lanac Rewe svojim kupcima jamči da takvo voće i povrće nije promijenilo kvalitetu i okus. "Svaka vizualna mana uzrokovana prirodom je samo vanjska", rekao je Eugenio Guidoccio, menadžer Rewe grupe.
U tvrtki kažu kako su jabuke blijeđe, mrkve izduženije i iskrivljene, luk je nešto manje hrskav, a krompiri manji nego obično, piše The Local.de.
Podsjetimo, i Njemačka vlada puno se zauzela oko problema koje su ove godine njihovi poljoprivrednici imali sa sušom. Još su augustu donijeli program specijalne pomoći u iznosu od 340 miliona eura za podršku poljoprivrednicima kojima je suša nanijela značajnu štetu rodu žitarica, a reagirala je i Evropska unija donijevši paket mjera za poljoprivrednike pogođene sušom.
Osim toga, ovaj je njemački trgovački lanac pokazao veliku društvenu odgovornost i iskoristio svoj utjecaj kako bi osvijestio svoje kupce o solidariziranju sa svojim sunarodnjacima. Nedavno je slično napravio australski trgovački lanac, nakon što su se u toj zemlji u voću, prvenstveno jagodama, našle igle zbog čega su kupci potpuno prestali kupovati voće.
Bacaju urod zbog igala zabodenih u voće - počiniteljima 15 godina zatvora!
Ondje je div među australskim supermarketima, Woolworths, sa svojih polica povukao čak šivaće igle želeći tako prevenirati moguću zloupotrebu, a političari i poznate osobe pokrenule su kampanju u kojoj pozivaju kupce da ipak kupuju voće.
Ovi primjeri mogli bi i nama, u ovom dijelu svijeta, biti poticaj da kod svake kupovine hrane razmislimo i odlučimo kupiti ono što dolazi s naših polja, bašča i voćnjaka, makar možda i ne izgleda tako savršeno kao ono uvozno.
Tagovi
Suša u Evropi Nesavršeno povrće Nesavršeno voće Bacanje hrane Gubici poljoprivrednika Osvještavanje kupaca
Autorica
Više [+]
Hobi vrtlarica i zaljubljenica u prirodu s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentiraj!
Strna žita...foto: Bojan K.