Tokom konzerviranja, traktor mora biti potpuno ispravan. Ukoliko to nije slučaj, prvo riješite kvar.
Zima je period kada traktori miruju, pa ih je važno zaštititi, kako se ne bi oštetili prilikom stajanja. Tokom konzerviranja, mašina mora biti potpuno ispravna. Ukoliko to nije slučaj, riješite kvar, pa pristupite konzerviranju.
"Konzerviran traktor obavezno smjestite na mjesto gdje će biti zaštićen od sunca, vlage, promjene temperature i drugih atmosferskih uticaja", naglašava stručnjak Vladica Gavrilović.
Postupak kod većine traktora je sljedeći:
1.Operite i očistite traktor izvana vrućom vodom,naftom ili petrolejem.
2. Neka traktor radi, dok se ulje ne zagrije. Ispustite talog iz prečistača komprimiranog zraka, zaustavite motor i ispustite ulje iz korita motora. Stavite nov filter za ulje.
3. U korito motora nalijte ulje za konzerviranje - SAE 10,20 ili 30, zavisno od temperature koja će vladati za vrijme mirovanja traktora.
4. Ispustite vodu iz hladnjaka i cilindarskog bloka i ispirite ih sve dok ne potekne čista voda. Upalite motor da radi nekoliko sekundi, dok ne iscuri sva voda iz pumpe i da bi novo ulje podmazalo sve dijelove motora. Kada se motor zaustavi, pustite da istekne sva voda iz hladnjaka i bloka motora, a potom zatvoriti slavine za vodu, ispustiti talog kondenzirane vode iz rezervoara za zrak.
5. Skinite brizgaljke i ravnomerno ulijte u cilindre oko 2 dl motornog ulja. Skinite usisno crijvo sa cilindarske glave kompresora i u otvor usisnog ventila sipajte 10 kapi motornog ulja. Stavite brizgaljke, ali ih nemojte pričvrstiti, zatim okrenite radilicu ključem nekoliko puta polako, pa potom pričvrstite brizgaljke.
6. Skinite prečistač zraka i gumenu spojnu cijev prečistača, kao i usisne cijevi i operite ih. Skinite izpušni lonac i očistite ga. Zalijepite otvore usisne i ispušne cijevi motora nepropusnim flasterom ili selotejpom, kao i usisni otvor kompresora.
7. Skinite akumulatore i uskladištitte ih prema upustvu proizvođača. Očistite ih i premažite kleme tehničkim vazelinom.
8. Napunite rezervoar gorivom do vrha, kako ne bi zahrđao od vlage.
9. Ispustite ulje iz: kućišta mijenjača, diferencijala, bočnih reduktora, remenice i hidraulike i u sve navedeno nalijte novo ulje.
10. Namažite tehničkom mašću okvire instrumenata da ne bi korodirali, kao i sva mjesta predviđena za mazanje pomoću tekalemit pumpe. Očistite od stare masti i namažite novom mazalice, ležaje prednjih točkova, zglobove traktorskih poluga, navoje, poteznice i sva ostala mjesta koja bi mogla korodirati.
11. Podignite traktor na drvene podmetače, kako gume ne bi nosile teret. Zrak u gumama ostaje na preporučenom pritisku. Vodite računa da gume ne budu uprljane mašću ili gorivom i da ne budu na suncu.
12. Otpustite ručnu kočnicu, staviti mijenjač "na ler" i pokrijte traktor ceradom.
13. Svakih 15 dana okrenite lagano ključem radilicu motora, kako bi se motor podmazao, a istovremeno okrenite i točkove za ¼ okreta.
Ako se pridržavate ovih koraka, traktor možete čuvati do šest meseci. Prije puštanja u rad, dekonzervirajte traktor.
Foto: Bigstockphoto/Daisy Daisy Pixabay/mikezwei
Izvori
Tagovi
Autorica