Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Priprema mehanizacije
  • 21.10.2023. 12:00

Kako da pripremite traktor za "zimski san"?

Bez obzira na starost, očuvanost, sofisticiranost, cijenu, opremu i druge stvari - što bolje spremite traktor pred zimu, manje ćete posla i problema da imate na proljeće.

Kako da pripremite traktor za "zimski san"?
Foto: Depositphoto/fotokostic
  • 171
  • 9
  • 0

Traktor, ukoliko se ne koristiti zimi, trebalo bi posebno da se pripremi za duži period mirovanja. Naravno, kada ćete ga spremiti za "zimski san", kako i koliko temeljno ćete o uraditi, zavisi od raznih faktora - od regiona u kojem živite i poslova koje treba da završite prije zime, preko vremenskih uslova, do samog traktora, prenose Polovni automobili

Neki poljoprivrednici će ga koristiti i zimi, kako na njivi, tako i za čišćenje snijega, te za razne druge stvari, ali to ne znači da ne treba pripremiti traktor za rad pri niskim temperaturama. Na "minusu" će se mnogo brže i lakše pokazati da je akumulator loš, da postoje problemi sa diznama, grijačima, itd.

Bolja priprema za zimu - manje problema na proljeće

Postoji razlika za pripremu starijih i novijih generacija. One mogu da budu zaista velike, pa je zato potrebno pročitati i uputstvo za korištenje samog vozila. 

Priprema mehanizacije za novu sezonu: Na šta posebno obratiti pažnju?

Bez obzira na starost, očuvanost, sofisticiranost, cijenu, opremu i druge stvari - što bolje spremite traktor pred zimu, manje ćete posla i (eventualnih) problema imati na proljeće.

  1. Detaljno pranje i čišćenje. Ovo nije stvar estetike - na čistom i "odmašćenom" traktoru mnogo je lakše provjeriti limariju i druge dijelove po pitanju korozije, provjeriti da li curi neko ulje (motorno, hidraulično, iz mjenjača) ili tečnost (kočiona, antifriz), provjeriti u kakvom su stanju crijeva. Budite pažljivi ukoliko koristite perač pod visokim pritiskom, pošto suviše jak mlaz vode može da izazove oštećenja. Kompresorom ispušite vodu sa nezgodnih mjesta iz kojih ona ne može da iscuri. Posebno pažljivi budite prilikom pranja motora, pošto savremeni traktori imaju mnogo osjetljive elektronike.
  2. Nakon pranja treba krenuti redom i provjeriti kompletan traktor. Pametno je da se preventivno uradi i kompjuterska dijagnostika.
  3. Popravka kvarova. U zavisnosti od vrste kvara, traktora i vaših mogućnosti, kvarove rješavajte sami ili odvezite vozilo u servis. Idealno je da se sve popravke završe odmah, kako bi se potpuno ispravan parkirao.
  4. Gume također treba detaljno oprati i provjeriti da li postoje neka oštećenja. Provjeriti pritisak vazduha u njima - ukoliko je manji od fabrički predviđenog, obavezno ih napušite. Korisno je pomjeriti traktor malo bar jednom ili dva puta mjesečno kako se gume ne bi deformisale uslijed dugog stajanja.
  5. Treba podmazati sve što je po fabričkom uputstvu predviđeno za podmazivanje.
  6. Treba sipati gorivo u rezervoar do vrha jer će se tako spriječiti kondenzacija vode u samom rezervoaru i korozija kod metalnih rezervoara. Takođe treba imati u vidu da se dizel vremenom "kvari" pod uticajem vazduha, mikroorganizama, itd. Rok trajanja dizela u rezervoaru znatno je kraći nego u dobro zatvorenom kanisteru. Ukoliko dođe do ozbiljnijih promjena u gorivu, to može da izazove razne probleme, od nepravilnog rada motora do ozbiljnih kvarova. Stoga nije loša ideja da se u rezervoar doda stabilizator goriva koji može značajno da redukuje negativne uticaje kojima je ono izloženo. Nije dovoljno samo sipati stabilizator u rezervoar, već treba ispratiti uputstvo, pošto ukoliko nakon dodavanja stabilizatora ne startujete motor, on neće proći kroz sve dijelove dovoda i ubrizgavanja goriva. Rezervoar treba napuniti tzv. zimskim dizelom, koji zahvaljujući dodatim aditivima može da se koristi i na veoma niskim temperaturama. 
  7. Ukoliko traktor ima nešto od osjetljive tehnologije koja može da se skine, kao što su GPS, monitori i slično, izvadite ih i stavite na neko mjesto gdje neće biti izloženi niskim temperaturama i naglim promjenama temperature.
  8. Akumulator provjerite na vrijeme, sami uz pomoć unimera ili u servisu. U specijalizovanim servisima za akumulatore mogu da obave vrlo detaljne provjere i da daju preciznu dijagnozu zdravlja akumulatora. U svakom slučaju, veoma je korisno da imate svoj punjač. Povremenim dopunjavanjem možete znatno da mu produžite životni vijek i to ne samo zimi, već tokom cijele godine.
  9. Ni jedna mašina "ne voli" da suviše dugo ne radi, stoga je dobro upaliti traktor bar jednom mjesečno, ali samo pod određenim uslovima. Izbjegavajte to ukoliko su veoma niske temperature ili ako u motoru nije odgovarajuće ulje, a i ukoliko postoji bilo kakav problem sa paljenjem, sa motorom i slično. 
  10. Preko zime je idealno da traktor bude u što toplijoj garaži ili hangaru. Ukoliko nemate odgovarajući prostor za smještaj traktora preko zime, kupite ceradu i pokrijte ga. Poslužit će i najmanja i najjeftinija cerada. 
  11. Podrazumijeva se da nivo antifriza treba redovno provjeravati tokom cijele godine, ali pred zimu je naročito korisno da mu provjerimo tačku smrzavanja, što može da se obavi mjeračima koji mogu lako i relativno jeftino da se kupe. Ne dolivajte čist (koncentrovan) antifriz ukoliko ste tokom sezone dolivali samo vodu, pošto tako ne možete da odredite odgovarajuću koncentraciju. 
Kvarovi mogu da nastanu zbog držanja na otvorenom (Foto: Depositphoto/gv11ng)

Kvarovi, koji mogu da nastanu zbog držanja na otvorenom, mogu da nanesu veću finansijsku štetu nego što bi koštala izgradnja objekta u kojem biste držali traktor i mehanizaciju.


Tagovi

Traktor zimi Priprema traktora za zimu Pranje traktora Kvarovi na traktoru Podmazivanje Provera akumulatora Provera antifriza Garažiranje traktora


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva