Ursus je poznat po izdržljivosti i jednostavnosti, zbog čega je i omiljen kod naših poljoprivrednika. Ipak, kod starijih modela počinju da zakazuju određeni dijelovi i sklopovi. Gdje ovi traktori najčešće "pucaju"?
Osim supruge koja je iz Varšave, Dragan Radivojević iz Vrbovca pored Smedereva u Srbiji ima još jednu ljubav iz Poljske - Ursus traktore. Nedavno je, podsjetimo, ova marka traktora stavljena na licitaciju, a kod domaćih poljoprivrednika je zauzela posebno mjesto na njivama. I to zbog, kako ovaj majstor navodi, odnosa cijene i kvaliteta, posebno traktora sa konjažom koja zadovoljava potrebe manjih i srednjih gazdinstava.
"To su odlični traktori, zato toliko i traju. Može da prođe i 30- 40 godina, pa tek onda da se radi generalka", rekao je Radivojević i dodao da kod njega na remont najčešće dolaze modeli C-355 i C-360.
Navodi da na popravku uglavnom dolaze traktori koji su se proizvodili od '74. pa do '80., a da ovi - "mlađi" još rade bez nekih većih problema.
"Najčešće stradaju boš pumpe jer dovode ulje do regulatora, pa kad ona pukne napravi se problem i u motoru. Osim toga, kvari se i mjenjač, i to druga i treća brzina, jer se one najčešće i koriste, a i fabrički nisu dobro regulisane. Još jedna stvar je da hoće i čizme da popucaju zato što nije dobro riješeno zatezanje pozadi na bočnim reduktorima. Odbije se matica i točak krene da ispada".
Naravno, ništa nije 100 posto sigurno, pa Radivojević navodi da se susretao i sa primjercima na kojima se otkačila klipnjača i probila blok motora, ali to se dešava i na drugim traktora.
"Posebna boljka kod pomenuta dva modela su i kočioni sistemi, koji nisu dobro riješeni. Također, dolaze mi na popravku primjerci kojima su otišli trapovi, pa treba da se biksnuju, stežu, mijenjaju lageri prednjih točkova ili slično. Na modelima starijim od 40 godina problem je i hidraulika - desi se da stradaju hidraulične pumpe i sigurnosni ventili", priča svoje iskustvo Radivojević.
Limarija kod tih starijih modela je posebna priča, jer kako navodi, skupa je i niko neće da je mijenja. On se ne bavi limarijom, ali i za to postoji rješenje - i to na samo pola sata vožnje od Vrbovca.
Isto kod Smedereva, ali u Smederevskoj Palanci, limarijom se bavi Zvezdan Stevanović. Kada je Ursus u pitanju, kaže da su i kod njega također pomenuta dva modela najčešće na popravci.
"Poljoprivrednici se rijetko odlučuju za novu kabinu, jer je njena vrijednost skoro ista kao i polovnog Ursus traktora od 40 i više godina. Za oko 2.000 eura se može naći takav traktor, a skoro toliko je i kabina, što uopšte nije realna situacija", navodi on, dodajući da i loša situacija u našoj poljoprivredi također utiče na poljoprivrednike kada odlučuju da li će mijenjati kabinu.
Stevanović kaže da remont kabina može da bude 400- 500 eura, a u nekim slučajevima i do 1.000 eura. Sve zavisi od stanja, ako su potrebna nova stakla, kederi da se mijenjaju ili su na primjer potrebna nova krila.
"Kod mene su nove kabine bijele 1.800 eura, a sa zelenim fotogrej staklima 1.900 eura. Prije korona virusa cijena je bila 1.200- 1.300 eura, ali od tada je sve drastično poskupjelo", rekao je Stevanović.
Tagovi
Autor