Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • CLAAS
  • 21.07.2023. 16:30

Kako nastaju CLAAS kombajni u fabrici u Harsevinkelu?

U ovoj fabrici se proizvode kombajni od 1936. godine, a do danas je proizvedeno preko 400.000 komada.

Foto: Đorđe Lalić
  • 160
  • 49
  • 0

Kompanija CLAAS proizvodi kombajne, traktore i ostale mašine na četiri lokacije u Nemačkoj, a Agroklub je posjetio glavnu fabriku u Harsevinkelu, gdje smo mogli da vidimo jedan od najsavremenijih proizvodnih pogona na svijetu, kroz koji nas je proveo šef tehničkog odsjeka Hening Rempe. U ovoj fabrici se proizvode kombajni od 1936. godine, a do danas je proizvedeno preko 400.000 komada. 

Svi dijelovi mašine se proizvode i sklapaju po svom redoslijedu, a na kraju svake od montažnih traka se radi provjera kvaliteta. Zatim se popunjava radnička dokumentacija i stavlja se pečat da je sve u redu. 

"Ovdje proizvodimo i kabine. Od dobavljača dobijamo samo zavareni dio, a sve ostale stvari kao što je lijepljenje okvira i ostalih elemenata, radimo ovdje. Glavni fokus na kabinama su nam filteri, sprječavanje ulaska čestica, ali i što manja buka. Također radimo i montažu motora", kaže Rempe i dodaje da njih dobijaju od MTU-a i Perkinsa. 

Motori dolaze od MTU-a i Perkinsa

"Prelazak sa jedne stanice, odnosno linije na drugu je sada automatski. Mnogo je koštalo, ali sada imamo fleksibilnost pa možemo da izbacimo kombajn iz reda. Imamo 57 takvih vozila, radnik kada završi svoj posao, pritisne dugme i kombaj postavljen na automat za vođenje se dalje pomjera", objašnjava nam Rempe, koji nam je pokazao i benzinske stanice gdje se sve tečnosti koje se stavljaju u mašinu - pune tamo. 

Roboti ni njih ne zaobilazi

Zanimljivo je i da fabrika posjeduje robote za zavarivanje. Čak i za velike okvire i elemente teško je obaviti to sa velikom preciznošću i uvijek je tako kada dolazi toliko toplote u materijal.

Roboti su korisni i kod velikih okvira i elemenata

"Imamo dva robota. Na jednu stranu radnik stavlja materijal, dovoljno je da pritisne dugme i robot kontinuirano radi. Ova oblast radi u tri smjene, odnosno 17 smjena sedmično", kaže Rempe i dodaje da se takođe radi i lasersko sječenje i savijanje materijala.

Finalni dodir i testne kabine

Kada se kompletna mašina završi pregleda se sve, ali bez bočnih limova i točkova, da bi se mogao lakše obaviti test. Tada se daje konačni sud gotovog proizvoda, nakon čega se stavljaju točkovi.

"Postoje testne kabine. Imamo šest takvih i svi kombajni će proći kroz njih. One imaju oko 350 tačaka ispitivanja gdje se provjerava kompletan kombajn, pokreće se motor i provjeravaju se svi potrebni parametri", kaže šef tehničkog odsjeka i dodaje da to traje obično sat i po vremena. Pored je i montaža "Jaguara" koja se prostire sve do kraja te proizvodne hale.

Tu se proizvode i Lexion i Trion

Dakle, tu se proizvode Lexion, Trion i Jaguar, a ukupno ih je oko 6.000 na liniji.

Na kraju se radi konačna montaža, revizija proizvoda i provera kvaliteta. Tri radnika nasumično biraju kombajn koji će provjeravati i to rade tri dana. Ako pronađu više grešaka, onda će biti i bolje plaćeni. Na taj način se motivišu radnici, jer se tačno može utvrditi koji je radnik pogriješio.

Kako se stvara CLAAS porodica?

Rempe je pričao o radnoj kulturi i kako se reaguje u slučaju da neki radnik napravi grešku. Najbitnije je da se greška prijavi na vrijeme kako bi se moglo adekvatno i na vrijeme reagovati. Bitno je stimulisati radnike, a u slučaju da se neko ne osjeća prijatno obavljajući neki posao, onda je možda rješenje, kako kaže, da se potraži drugi posao.

Kod njih je pravilo da svaki radnik prvo prođe kroz obuku i dobije potrebne dokumente. Trenutno je na obuci 200 mladih koji će steći potrebne kvalifikacije za obavljanje određenog posla, što predstavlja veliku prednost za sve, dok je oko 1.000 zaposlenih u ukupnoj proizvodnji. 

Sljedeći veliki projekat koji budu pravili jeste nova zgrada za logistiku i zgrada za odjeljenje za zavarivanje. Ono što je interesantno jeste da je ovo najveći objekat koji nije bučan na 800 metara razdaljine.


Fotoprilog


Tagovi

CLAAS Kombajni Lexion Trion Jaguar Testne kabine Roboti za varenje Hening rampe Fabrika Claas Harsevinkel


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva