Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Domaći proizvodi
  • 31.07.2024. 16:00

Plan Borisa Tadića je da svako bere za sebe - kako ovaj voćar organizuje proizvodnju?

Vizija Tadića je da spoje najbolja moderna tehnološka dostignuća sa tradicionalnim i u skladu sa prirodom očuvaju autentičan miris i ukus samog voća, ali i proizvoda koji nastaju njihovom preradom

Plan Borisa Tadića je da svako bere za sebe - kako ovaj voćar organizuje proizvodnju?
Foto: Arhiva Borisa Tadića
194
54
0

Kad se spoje znanje, tradicija i priroda, uspjeh je zagarantovan, a dokaz tome su, pod jednim imenom objedinjeni "Tadić - Domaći proizvodi".

Odmah nakon studija davne 2003. godine na porodičnom imanju tada tek svršeni diplomirani inžinjer poljoprivrede Boris Tadić podiže voćnjak kruške Viljamovke i Santa Marije, na površini od pet duluma, a ubrzo nakon toga na još pet duluma novog voća. U početku se orjentisao na tri kulture - krušku, trešnju i šljivu, a kako je raslo iskustvo, rasla je i proizvodnja te novi zasadi. I nadalje ne miruju već stalno naviru nove ideje i planovi koji vremenom sprovode u djela.

Prirodni mirisi i ukusi Potkozarja

Poljoprivredno gazdinstvo porodice Tadić nalazi se nedaleko od Banjaluke, na obroncima suncem okupane Kozare, u selu Ramići. Vizija im je da spoje najbolja moderna tehnološka dostignuća sa tradicionalnim i u skladu sa prirodom očuvaju autentičan miris i ukus samog voća, ali i proizvoda koji nastaju njihovom preradom što im polazi za rukom dugi niz godina.

Cilj im je, priča on, prirodne mirise i ukuse Potkozarja pretočiti u najkvalitetnije proizvode vodeći računa o zaštiti životne sredine te da najbolje plodove podijele sa kupcima. "Početak je bio 2003. godine, kad smo zasadili prvih pet duluma kruške, a zatim 2005. dodatnih pet. Zadovoljni rezultatima, u narednih nekoliko godina  posadili smo još dva hektara voća", priča nam iskusni agronom Tadić i dodaje da su sve tehnološke operacije tokom uzgoja voća i povrća, kao i njihova prerada u sokove strogo kontrolisane i brižljivo isplanirane. "Naša priču gradimo već više od 20 godina", kaže Tadić koji  vodi i organizuje svu proizvodnju.

Danas imaju oko četiri hektara voćnjaka kruške, trešnje i šljive i uzgajaju ga po pravilima integralne proizvodnje voća (IPV). Za one koji nisu upućeni, to je jedan korak do organske proizvodnje. Riječ je o savremenim voćnjacima koji se navodnjavaju sistemom "kap po kap".

Prvo se u berbu kreće sa ranim trešnjama čiji su svježi plodovi u ponudi od polovine maja do kraja juna i to sorte Burlat, Cordia, Summit i Regina. Svježi plodovi kruške su u ponudi od jula do novembra, a osim Viljamovke i Santa Marije, imaju i Abate Fetel. Čačanska lepotica, Čačanska najbolja, Stenlej, Čačanska rodna i Kalifornijska plava, sorte su šljive koje su u ponudi od jula do polovine septembra. 

Poznati po sokovima

Osim svježeg voća u ponudi imaju i hladno cijeđene pasterizovane sokove, koji su bogati vitaminima i vlaknima.

Sok od višnje jedan je od popularnijih 

Prvi sok od jabuke proizveli smo 2013. godine, a već naredne počeli smo i proizvodnju od kruške i višnje po kojima smo vrlo brzo postali prepoznatljivi zbog njihove karakteristične arome i okusa", opisuje Tadić naglasivši kako su plodovi korišteni za ovu proizvodnju prošli prirodni ciklus dozrijevanja, čime voće i povrće u potpunosti zadržava sve hranljive sastojke, a sokovi prirodni miris, ukus i aromu.

"Svi su proizvedeni od svježeg voća i povrća, uzgajanog na vlastitoj farmi ili lokalnih proizvođača i koje nije tretirano pesticidima” napominje. 

Osim već spomenutih, imaju i sokove od cvekle, mrkve i grožđa koji se pakuju u staklene boce od 1 l. Posjeduju i certifikat o kvalitetu proizvoda jer za svaki se radi analiza o zdravstvenoj ispravnosti.

Da bi voće i povrće sačuvalo svoju svježinu i kvalitet, 2015. godine odlučuju se na izgradnju hladnjače kapaciteta od oko 70 t gdje ga čuvaju do isporuke krajnjem korisniku ili prerade.

Uberi svoje voće

Ono po čemu je ovo gazdinstvo prepoznatljivo i po čemu se razlikuje od drugih je to što imaju neobičnu akciju pod nazivom "Uberi svoje voće" koja se organizuje ovisno o dozrijevanju. Tako je  akcija "Uberi svoje trešnje" trajala tokom maja i juna i u njoj su najviše uživala djeca koja prvi put osjete čar berbe plodova direktno sa grane, a i odrasli koji vole prirodu i žive u skladu sa njom. Proces branja trešanja je jednostavan i zabavan, a predstavlja idealnu priliku za cijelu porodicu da provede dan na svježem vazduhu, okružena prirodom. Organizuju i grupne posjete i već su im u gostima bila mnoga obdaništa sa djecom.

U toku je berba ranih sorti kruške i šljive, a tačan datum akcija će objaviti na svom nalogu društvenih mreža.

Kako smo već naveli, stalno se proširuju te su ove godine posadili kupinu, ribizlu i višnju.

"Težimo ka tome da u budućnosti posjetioci naše farme sami beru voće za sebe. Plan je gotovo svu proizvodnju prodajemo po konceptu da "svako bere za sebe". Ideja za akciju  je nastala 2020., prve godine pandemije koronavirusa, i od tada ne prestaje. Interes ljudi je svake godine veći, a posebno ove sezone", otkriva poduzetni Tadić. 

Puno je interesa za akciju "Uberi svoje voće"

Dodaje da ne žele da rade ni sa marketima ni sa trgovcima. Cilj im je da za 2-3 godine svu prodaju odrade u voćnjaku i direktno. "Sa velikim marketima se ne može raditi, oni nude niske otkupne cijene, a i naplata je otežana, znamo čekati čak pola godine da plate odvezenu robu. U prodaji naše cijene uduplaju. Osim toga, traže da im se plati polica, mjesto na polici, traže rabate", nabraja razočarano uz komentar da lokalni marketi uopšte ne podržavaju domaću proizvodnju. "Oni samo gledaju cijenu i sve uvoze. Kvalitet im nije uopšte bitan”,  govori za naš portal Boris.

Iskusni diplomirani inžinjer i voćar Tadić od samog početka smisleno i organizovano zasniva proizvodnju obazirući se na mnoge detalje tako da je sadeći voćne vrste uvrstio više različitih sorti kako bi imao što veći raspon berbe pa na imanju počinju sa branjem plodova vrlo rado, a završavaju kasno.

Kaže da će prinos biti osrednji, ali bolji nego prošle godine. Razlog su visoke temperature u aprilu koje su prelazile  30°C, što nije dobro za cvat voća jer je idealna između 18 i 25 stepeni.  

Trenutno se na imanju gradi objekat za prijem gostiju i prodaju proizvoda. Rakijski podrum i sala za degustaciju će biti spremni za sljedeću sezonu, kada će akcija "Uberi svoje voće" biti upotpunjena novim sadržajima prikladnim za sve generacije.


Fotoprilog


Tagovi

Tadić - Domaći proizvodi Ramići Banja Luka Voćarstvo Proizvodnja voća Boris Tadić Viljamovka Santa Marija Sok od kruške Sok od višnje Uberi svoje voće


Autorica

Danijela Plavšić

Više [+]

Diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom. Uvijek spremna na nove izazove u oblasti agrobiznisa. U stalnom kontaktu sa poljoprivrednim proizvođačima i njihovim problemima proistekla je borba za bolji položaj istih i za borbu agrara uopšte. Iz tog razloga bavi se i agrarnom politikom.