Zajedničko promoviranje zagorskih vinara pokazalo se kao dobar odgovor na koronakrizu te proširilo i na druge vinske regije, čulo se na promociji Pjenušavog doručka u Vinariji Petrač.
Pjenušavi zagorski doručak održan je u vinogradima vinarije Petrač, na Hršak Bregu kod Krapinskih toplica u suradnji lokalnih turističkih zajednica (TZKZŽ i TZP Srce Zagorja). Na ovoj originalnoj manifestaciji, koja se posljednjih godinu dana proširila i na druge vinske regije, predstavilo se pet vinarija: Petrač, Vuglec, Bodren, Bolfan i Kota.
"Ovo je jedan od prvih događaja u Zagorju, nakon Covid-stanke, te idemo dalje sa sajmovima i drugim događajima kojima će ovaj kraj, prije svega naše toplice, pozivati turiste i promovirati sve naše prirodne vrijednosti i ljepote", kazala je voditeljica Ureda TZ Krapinsko-zagorske županije Sanja Škrinjar. Osim toga, kazala je da je Zagorje odmah iza Zagreba i Nacionalnog parka Plitvička jezera što se tiče posjećenosti kontinentalnih turističkih odredišta, jer je prije pandemije imalo blizu 400.000 noćenja godišnje.
Na doručku su gosti mogli kušati petnaestak pjenušaca uz domaće proizvode, a Vinarija Petrač, koja je sa 15 ha vinograda izrasla u najveću zagorsku vinariju, ponudila je svoje domaće salame i kobasice.
Najnagrađivaniji zagorski vinar, koji ima 24 medalje s Decantera, Boris Drenški, vlasnik vinarije Bodren nadaleko poznate po slatkim vinima, ugodno je iznenadio suhim vinom Zagorski bregi cuvée, što je zajednička inicijativa vinara udruge Vino Zagorje, kojima se brendiraju vina koja dolaze iz ovog kraja.
Prošle je godine svoj brendirani cuvée predstavila vinarija Vuglec breg, a Bodren ove godine, kao spoj sorti chardonnaya, bijelog pinota, rajnskog rizlinga i muškata žutoga.
Kako se čulo, tamošnji vinari dijele zajednički logo županije pod nazivom Bajka na dlanu.
Vlasnik vinarije Hrvoje Petrač kazao je da su stari Zagorci, kroz generacije, uvijek imali dobra vina, a koja već dugo nisu samo dobra za gemište, što potvrđuju i brojne nagrade na zidovima vinarije. Dodao je da se sada okreću nasljednicima nagrađivanog brenda Karizma, te pjenušcima koji odležavaju u podrumu, a kojih godišnje imaju blizu 10.0000 boca.
Glavni enolog vinarije Petrač Igor Horvat, otkrio nam je da je kapacitet podruma 200.0000 litara, u koji se spušta liftom, a da sva vina prolaze kontroliranu maceraciju. Crna, kojih je više odnsono 100.000 litara godišnje (bijelih 60.000 litara), obvezno prolaze malolaktičnu fermentaciju te odležavaju dijelom u velikim bačvama slavonskog hrasta zapremnine 2000 litra, a dijelom u barrique bačvicama francuskog hrasta, sve dok ne budu spremna za tržište.
Održano je i En primeur Zagorje (premijera jednoa novog vina svake vinarije, op.a.). Vinarija Petrač predstavila je novi Chardonnay sur lie 2020, vinarija Bolfan već nagrađivani Sauvignon blanc 2020, Vinarija Kota novi pjenušac 255 i vinarija Vuglec novi pjenušac Baronial 2017 (cuvée chardonnaya i crnoga pinota).
Tihomir Kota otkrio nam je, pak, da je 2010. godine krenuo u veliki vinski svijet iz obiteljske garaže u Markuševcu gdje je napravio svoje prvo vino. Jedan od tri pjenušca Kote je kupaža sorti rajnskog rizlinga i chardonnaya, koji izlazi na tržište nakon što je čak tri godine odležao na kvascima. Vinarija Kota na tržištu je od 2017. godine, a ima nešto više od hektar vinograda u Donjoj Batini kod Zlatara, na 206 metara nadmorske visine.
Svi su vinari zaključili da je važno zajedničko promicanje vinske regije i okupljanje na manjim događanjima sukladno epidemiološkoj situaciji, kada se mogu više posvetiti gostima i ispričati im svoju vinsku priču. Tako je nakon Pjenušavoga doručka u Zagorju, isti održan nedavno s vinarima i u vinogradima na Plešivici i u Srijemu.
Tagovi
Autor