Zdravlje, vjerski ili drugi razlozi povećavaju interes za vinom bez alkohola. Na mađarskom katoličkom univerzitetu pokreću edukaciju o uzgoju vinove loze za ovu vrstu pića te ostalim segmentima ne tako jednostavne proizvodnje
Kultura ispijanja vina se mijenja - sve je manje traženo crno, dok laganija bijela s cvjetnim i voćnim notama te rose vina dobivaju na popularnosti. S tržišta ga guraju i žestoka pića zbog rastućeg trenda ispijanja koktela.
Uz sve to, ovoga je ljeta navodno porasla potražnja za vinom bez ili sa smanjenim udjelom alkohola, piše novenyvedoszer. Njihov tržišni udjel u prodaji pića počinje dosezati oko pet posto, a ta se činjenica ne može zanemariti.
Tu je i motivacija potrošača koji se odlučuju na bezalkoholno vino zbog zdravlja ili vjerskih razloga.
Stoga mađarski Katolički univerzitet Károly Eszterházy u Egeru, na sjeveru zemlje, pokreće obuku proizvodnje vina bez alkohola. Voditelj imanja ovoga univerziteta kaže da je dealkoholizacija vrlo drastičan zahvat koji se ne može provoditi na malim porodičnim gazdinstvima i vinarijama nego zahtijeva tehnologiju koju koristi prehrambena industrija.
Pojašnjava kako ova vrsta pića svoj "život" počinje kao tradicionalno vino nakon čega se uklanja, tačnije ekstrahira alkohol. Kod uzgoja vinove loze treba uzeti u obzir čemu je grožđe namijenjeno te tome prilagoditi agrotehniku. "Rješenje bi bilo proizvodnja vina koje u startu ima niži udio alkohola, kako biste ga morali što manje izdvajati", kaže Eszterházy dodajući da se prema zakonima EU-a, ono ne svrstava u vino, nego je proizvod dobiven u vinarstvu.
Svaki segment proizvodnje dio je nastavnog plana i programa ovog univerziteta, od uzgoja grožđa preko vinarstva do njegove uloge na tržištu, u gastronomiji te aktualnih poslovnih i marketinških trendova.
Tvrde da je materijal za učenje jednostavan te dostupan na internetu. Ciljana publika su im srednjoškolci koji će za nekoliko godina izaći na tržište rada. "Ako imaju osnovno znanje o ovoj temi, imat će predodžbu o tome šta takav proizvod predstavlja na tržištu, ko su kupci i isplati li se pokrenuti takvu poslovnu priliku", navode u ovoj ustanovi dodajući da će kurikulum biti integriran u obuku vinogradara.
Vinarije ako žele ostati na tržištu, trebale bi se otvoriti i proizvodnji dealkoholiziranih vina, zaključuje se.
Tagovi
Autorica