Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Hercegovina Produkt
  • 25.06.2018. 18:30

Ilija Barbarić: Volio bih da mi proizvođači krenemo u zajedničko brendiranje žilavke i blatine

Hercegovina Produkt iz Čitluka druga je najveća vinarija u BiH, sa oko 200 hektara vlastitih vinograda i sa kapacitetima oko tri milijuna litara.

Ilija Barbarić: Volio bih da mi proizvođači krenemo u zajedničko brendiranje žilavke i blatine
Foto: VinoSalis
880
45
0

U Tuzli, gradu soli, na Festivalu VinoSalis, imali smo priliku razgovarati s Ilijom Barbarićem iz vinarije Hercegovina Produkt iz Čitluka, druge najveće vinarije u BiH, sa oko 200 hektara vlastitih vinograda i sa kapacitetima oko tri milijuna litara. 

Kako ste zadovoljni prvim festivalom vina u Tuzli?

Ugodno sam iznenađen, ovo je među najboljim vinskim sajmovima na kojima sam bio. Smatram da je ovo najbolje organiziran sajam u BiH i dodatan korak u podizanju vinske kulture u regiji. Poznato je da Bosna nije vinska zemlja, dok Hercegovina je. Ovdje i gosti koji dolaze imaju dobro poznavanje vina. Ovakvih događaja nam treba i više.

c
Hercegovina Produkt na festivalu VinoSalis

Vaše tržište je uglavnom BiH. Imate li izvoznih ambicija?

Moram naglasiti da ovdje u BiH imamo ogroman potencijal u plasmanu naših vina. Poražavajuć podatak za sve nas vinare, a i za sve potrošače, je da su više od 70% potrošnje vina uvozna vina. Kada bi pokrili samo 60% tržišta, sve bi svoje kapacitete riješili ovdje. Izlazimo i na druga tražišta; Hrvatska, Njemačka, Švicarska, Srbija, odnosno u sve zemlji u regiji. Imamo odlična vina koja se mogu nositi sa najboljim vinima svijeta

Kako se postavljate prema budućnosti, imate li nekih investicija u planu?

Svake godine imamo nove zasade vinograda, već smo imali proširenja. Zasada ne želimo širiti postojeći kapacitet, već želimo promijeniti strukturu prodaje unutar toga, da bude što više vrhunskih vina i da povećamo izvoz. 

Siniša Lasan: 2017. je odlična godina za Žilavku i Blatinu

Veći je problem u promijeni svijesti potrošača nego u kupovnoj moći

Je li tržište BiH spremno za razvojni korak s obzirom na platežnu moć kupca i postojeće navike, odnosno imate li zajedničke napore unutar sektora kojim bi povećali ukupnu potrošnju vina?

BiH je država u Europi s najmanjom potrošnjom vina po glavi stanovnika, ako izuzmemo par država za koje nemamo podatke. Mislim da platežna moć i nije toliki problem. Mi sada plaćamo lošija uvozna vina po skupljim cijenima nego za što mogu dobiti vrhunska vina. Naše vrhunsko vino blatina je u prodaji za 4,5 eura, što smatramo da je izuzetno prihvatljiva cijena. Rekao bih da je više problem u promjeni svijesti potrošača nego u platežnoj moći. Da bi se povećala potrošnja vina, treba promjena iz rakije i piva u vino i promjena struktura potrošnje od uvoznih prema domaćim vinima.

dvv
Blatina i žilavka tvrtke Hercegovina Produkt na festivalu vina VinoSalis

BiH je na početku puta pristupanju EU. Širi se tržište, a blizu vam je i jadranska obala. Kako gledate na tu vrstu budućnosti?

Globalizacija u vinarskom sektoru traje već nekih 15-ak godina, promjene su enormne. EU je jedno ogromno tržište, ali za nas vidim potencijal u tržišnim nišama. Potrošači vani vole vina koja su egzotična. Mislim da to upravo blatina i žilavka pružaju.

VinoSalis 2018 - Grad soli dobio respektabilan vinski festival

Oko 90% nasada su im blatina i žilavka

Koliki postotak unutar vaših nasada su te dvije sorte, blatina i žilavka?

Oko 90% nasada su žilavka i blatina i imamo nešto malo vranca. Ne želimo se širiti na druge sorte. Prošle godine su dva najbolje ocijenjena vina u jugoistočnoj i srednkoj Europi bila upravo blatina i žilavka. Mislim da se niti jedan od proizvođača ne treba se fokusirati na druge sorte osim te dvije. Volio bih da s drugim proizvođačima krenemo u zajedničko brendiranje žilavke i blatine, a tek kad to postignemo da se pojedini proizvođači profiliraju. 

Barbarić je spomenuo i kako je kompletna proizvodnja vina u Hercegovini kao manja vinarija u Australiji. Ne možemo ići na široku potrošnju, moramo ići na tržišne niše. Trebamo se vratiti na stare staze slave kao prije 25-30 godina kada ste žilavku mogli popiti u bilo kojem dijelu svijeta, zaključuje Barbarić.


Fotoprilog


Tagovi

Vino Vinosalis 2018 Tuzla Festival vina Ilija Barbarić Hercegovina Produkt Žilavka Blatina


Autor

Vedran Stapić

Više [+]

Jedan od osnivača Agrokluba. Bavi se organizacijom, razvojem novih proizvoda i rješenja, a s vremena na vrijeme, u trenucima inspiracije nešto i napiše :)

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

#RuralFoto #priroda Priroda je nešto posebno! Da li to bila planina,rijeka treba je iskoristiti na najbolji način. Upravo tako građani Brčko distrikta koriste rijeku Savu. Uživanje na Savi,vožnja čamcem. Ko kaže da Brčko nema svoje ljepote.... Više [+]