Da bi posjeta "Fruit logistici" bila što efikasnija, svaki posjetilac bi morao da zna koje štandove će da obiđe, na kojim želi da održi poslovni sastanak, koja predavanja bi trebalo da posjeti i u kojim forumima ili inovativnim radionicama vrijedi učestvovati.
Više od 3.000 kompanija iz 86 zemalja, koje godišnje proizvedu dvije milijarde tona voća i povrća, izlaže na ovogodišnjem 25. sajmu "Fruit logistica" u Berlinu. Očekuje da će za tri dana kroz sajamske kapije proći 70.000 posjetilaca iz 186 zemalja. U godini jubileja zemlja domaćin je Njemačka što svakako još više daje na značaju ovogodišnjoj manifestaciji.
Prvi sajam je održan 1993. godine sa 100 izlagača da bi se njihov broj za četvrt vijeka povećao 30 puta. Globalno, "Frut logistica" je mjesto koje je zabilježeno u svim kalendarima najvećih svjetskih proizvođača voća i povrća kao i ostalih karika u prehrambenom lancu. Sajam kao platforma za informacije i inovacije otvara poslovne mogućnosti za sve izlagače.
U godini jubileja, zemlja domaćin postala je i zemlja partner, po prvi put. Dobro je poznato šta to znači, pošto je po broju potrošača Njemačka lider u Evropi. Navike kozumenata se mijenjaju pa tako domaći kupac sve više insistira na voću i povrću koje je proizvedeno u Njemačkoj. Paralelno, raste i izvoz iz Njemačke tako da se iz godine u godinu povećavaju zahtjevi kada je u pitanju kvalitet svježih namirnica. S tim u vezi, kolektivna izložba koju je organizovala Njemačka Asocijacija proizvođača voća i povrća prva je dočekala posjetioce na ulasku u sajam.
800 miliona tona voća proizvedeno je u 2016. godini
U organizaciji nacionalnih privednih komora organizovane su kolektivne izložbe. Impozantan nastup ima Španjolska, čija je kolektvna izložba, čini se, i najveća. Svaku kolektivnu izložbu prati dobro osmišljena marketinška linija nastupa, od dizajna štandova do učešća na stručnim skupovima, kojih je pregršt. I slogani su zanimljivi. Tako Francuzi s ljubavlju nastupaju pod sloganom - "Made in France with love" dok austrijsko "Primary Austrian" podsjeća na Trampovo "America first".
Lane je u svijetu proizvedena milijarda i 230 miliona tona povrća
Da bi posjeta "Fruit logistici" bila što efikasnija, svaki posjetilac bi morao da zna koje štandove će da obiđe, na kojim želi da dogovori poslovni sastanak, koja predavanja bi trebalo da posjeti i u kojim forumima ili inovativnim radionicama vrijedi učestvovati. Na sajmu vri kao u košnici, a izlagači vas na razgovor, po pravilu, primaju u dogovoreno vrijeme. U tome veliku pomoć posjetiocima pruža zvanični sajt sajma na kome može da pretražite spisak izlagača, vidite gdje se oni nalaze i da preko te platforme ugovorite poslovni sastanak.
Kada je o cijeni ulaznice riječ one su u rasponu od 31 do 150 eura u zavisnosti od toga šta želite da posetite. Naravno, posjetioce iz inostranstva očekuju specijalni popusti. On-line akreditacija za novinare je jednostavna. Odgovor dobijate u roku od najviše pola sata. Na mejl vam stiže vaučer koji odštampan važi kao ulaznica za sajam. Uslovi za rad novinara u press centru mogu se okarakterisati kao - svjetski.
Posjetiocima je mapa glavni saveznik
Prema časopisu "Agrarmarkt Informations-Gesellschaft mbh (AMI)" iz Bona lane je u svijetu proizvedena milijarda i 230 miliona tona povrća i 800 miliona tona voća (kome je pridodata i lubenica). U EU u 2016. je proizvedeno 38 miliona tona voća što je za 3% manje nego u 2015. Povrća je proizvedeno gotovo dvostruko više, 63 miliona tona i ta proizvodnja bilježi blagi rast.
Nijeemci su se bavili i navikama svojih potrošača, pa tako prosječno domaćinstvo godišnje potroši 88 kilograma svježeg voća i 71 kilograma svježeg povrća. Među Nijemcima su od voća najpopularnije jabuke, banane, narandže i mandarine, a kada je o povrću riječ to je paradajz, mrkva i luk.
Foto: Đorđe Simović
Fotoprilog
Tagovi
Autor