Učešće poljoprivrednika na kineskim sajmovima otvara vrata golemom tržištu i potencijalnim partnerstvima, no zahtijeva značajna ulaganja i samostalnu organizaciju
Kina se posljednjih godina nametnula kao jedan od centara svjetske poljoprivredne industrije. Uz stalni rast domaće proizvodnje i potražnje, ali i sve veći interes stranih partnera, sajmovi u Wuhanu, Šangaju i Qingdaou postali su ključne tačke okupljanja stručnjaka, proizvođača i kupaca iz cijelog svijeta.
Stoga smo istražili kolika je isplativost posjete i učešća na jednom od pet najvećih kineskih sajmova. No prije toga predstavit ćemo najveće od njih.
Prvi u nizu održat će se od 17. do 19. oktobra 2025. u Qingdaou, kada će grad ugostiti China International Agricultural Trade Fair. Riječ je o najvećem kineskom sajmu koji povezuje sve grane poljoprivrede, od primarne proizvodnje preko prerade do trgovine. Prošlogodišnje izdanje okupilo je 3.000 poduzeća i privuklo više od 30.000 posjetitelja na izložbenom prostoru od 120.000 kvadratnih metara, a sličan interes očekuje se i ove godine.
Samo sedam dana kasnije, od 26. do 28. oktobra 2025., u Wuhanu će se održati Kineski međunarodni sajam poljoprivrednih mašina. Manifestacija s tradicijom dužom od 60 godina danas okuplja više od 2.600 izlagača na 240.000 kvadratnih metara. Procjena je da će sajam posjetiti više od 150.000 stručnjaka iz zemlje i svijeta, a predstavit će se najnovija rješenja u segmentu traktora, mašina za sjetvu, žetvu i zaštitu bilja te pametne tehnologije.
Gotovo u isto vrijeme, od 29. do 31. oktobra 2025., Qingdao će biti domaćin još jednog velikog događaja, Kineskog međunarodnog sajma ribarstva. Na površini od 110.000 kvadrata predstavit će se više od 1.600 izlagača iz 51 zemlje i regije, dok se očekuje više od 42.000 posjetitelja. Uz fizičku izložbu, događaj će biti popraćen i online platformom koja okuplja stotine hiljada posjetitelja.
Macfrut 2026: Najveći evropski sajam voća i povrća spaja poslovanje, umrežavanje i znanje
Nakon toga slijede događaji u Šangaju. Od 17. do 19. marta 2026. održat će se AgTech - Međunarodni sajam poljoprivredne tehnologije. Prostor od 160.000 kvadratnih metara ispunit će više od 2.200 izlagača, a očekuje se dolazak 90.000 posjetitelja iz čak 124 zemlje. Sajam je specijaliziran za tehnologiju staklenika, pametno navodnjavanje, proizvodnju sjemena i digitalnu poljoprivredu te predstavlja jedno od vodećih mjesta za razmjenu inovacija i iskustava.
U istom terminu, od 17. do 19. marta 2026., Šangaj će ugostiti i Kineski sajam agrohemikalija i zaštite usjeva (CAC). Na 85.000 kvadratnih metara predstavit će se više od 1.500 poduzeća iz 18 zemalja. Riječ je o najvećoj svjetskoj platformi koja okuplja proizvođače pesticida, gnojiva, sjemena i laboratorijske opreme te omogućava sklapanje poslova i prijenos tehnologija na globalnom nivou.
Povremeno i privredne komore u BiH organiziraju posjete i nastupe privrednika u Kini, no za sada nema poziva o navedenim sajmovima. Na stranici Privredne komore FBiH aktuelan je poziv za posjetu sajmu Shanghai World of Packaging (SWOP), koji će se održati od 25. do 27. novembra 2025. godine u Šangaju.
U nastavku donosimo i okvirne troškove samostalnog učešća na jednoj takvoj manifestaciji.
Cijene povratnih avionskih karata iz Sarajeva do Kine variraju, u zavisnosti od datuma, broja presjedanja, i klase leta. Moguće ih je naći po cijeni do 1.155 do 2.400 KM. Smještaj u hotelu (na bazi dva noćenja) je već od 100 KM, a tu su još troškovi transporta do sajma i dakako hrana.
Zatim, najam štanda od cca 9 kvadratnih metara, što je standardna dimenzija, a uključuje stol, stolice, panelne ploče, rasvjetu, utičnicu, košta oko 5.500 KM.
Izlagači moraju računati i na dodatne izdatke za transport promotivnih uzoraka, (dodatnih 500-tinjak eura), a tu je još carina, takse, pakiranje, etiketiranje, prijevod deklaracija i dozvola.
Ukoliko se odlučite otići na jedan o sajmova samo kao posjetitelj, cijena jednodnevne ulaznice obično se kreće od 25 do 50 KM, a za sve dane (ovisno o trajanju), od 76 do 127 KM.
Za učešće na sajmu u Kini treba oko 16.000 KM
Ako sve uzmemo u obzir, za izlagača koji želi učestvovati sa standardnim štandom 9 kvadratnih metara i osnovnim uslugama, s pripremom uzoraka i certifikacijom, okvirni trošak bi mogao biti između 12.000 i 16.000 KM, ovisno o udaljenosti, nivou usluge i kvaliteti materijala.
Da, učešće na kineskim sajmovima otvara vrata golemom tržištu i potencijalnim partnerstvima, no zahtijeva značajna ulaganja i organizaciju.
*Naslovna fotografija: Depositphotos/ChinaImages, Shutterstock/sarkao
Tagovi
Autor