Imaju i rješenje ako dođe do začepljenja mašine
Nakon uspjeha u Sjevernoj Americi i Australiji, Claas je i evropskim kupcima ponudio novu kosu Convio Flex 1530. Riječ je o draper hederu širine 15,30 metara, s fleksibilnim nožem i svim automatskim funkcijama već poznate iz serije Convio Flex.
"Ovi hederi od 2020. godine rade u različitim uvjetima diljem svijeta i poznati su po visokoj učinkovitosti i jednostavnom upravljanju. Za Lexion kombajne dostupno je šest širina - od 7,77 m do 15,30 m", poručuju iz ove kompanije.
Ističu da, dok se standardni Convio s fiksnim nožem najčešće koristi za žitarice i uljanu repicu, model Convio Flex nudi dodatnu prednost pri radu s kulturama koje se beru nisko, poput soje, graška ili trave. U Flex načinu rada rezna se ploča automatski prilagođava neravninama tla. Na taj način postiže se, naglašavaju, ravnomjeran i čist uzorak košnje uz minimalne gubitke. Stabilnost tokom rada dodatno osiguravaju hidropneumatski točkovi koji prate teren i održavaju konstantnu visinu košnje, posebno važno na neravnom tlu i pri većim brzinama.
"Pogonski sistem ovog modela podijeljen je u mehanički i hidraulički dio. Mehanički pogon preko mjenjača i kardana pokreće usisni puž i nož, dok hidraulika upravlja bočnim i srednjim remenom te noževima za uljanu repicu. Sistem ima zaštitu od preopterećenja kako bi se spriječila oštećenja u zahtjevnim uvjetima rada", pojasnili su.
Heder je, kažu, potpuno spreman i za žetvu uljane repice, a po želji se može opremiti bočnim puževima promjera 425 mm i noževima koji se montiraju bez alata. Kako bi se spriječilo rasipanje uljane repice, Convio Flex ima posebno razvijene gumene brtve na bočnim i centralnim remenima te mogućnost podizanja zadnje pregrade radi smanjenja gubitaka.
Claas ne staje: Lexion dobiva senzor koji otkriva kvalitetu zrna već na njivi
Nova kosa je također bogata automatskim funkcijama koje olakšavaju posao vozača. Automatska brzina trake sama se usklađuje s brzinom kombajna, čime se postiže ravnomjeran protok mase, posebno koristan kod nejednolikih usjeva. Sistem upozorenja na proklizavanje i zastoj remena omogućuje vozaču da na vrijeme reagira i spriječi preopterećenja, što je posebno važno u uvjetima prašine ili tokom noćnog rada.
"Od 2026. godine svi Convio i Convio Flex modeli bit će dostupni s nagrađenim sistemom Cemos Auto Header u kombinaciji s Field Scannerom", poručuju te dodaju kako sistem automatski prilagođava položaj vitla i brzinu traka, pa se vozač može više posvetiti praćenju protoka usjeva i radu mašine. Zupci vitla pritom podižu i ravnaju usjev ispred noža, što je posebno korisno kod poleglih usjeva jer smanjuje gubitke i sprječava omatanje oko vitla.
Za slučajeve kada dođe do manjih začepljenja, vozač pritiskom na gumb na Cmotion ručki može pokrenuti kratko preokretanje traka i tako brzo riješiti problem. Ako se dogodi ozbiljnija blokada, moguće je preokrenuti vitlo, remen, usisni puž i kanal čak i pod opterećenjem. Sistem pokreće preokret snažno kako bi materijal popustio, nakon čega se dovod može ponovno pokrenuti sporije i nježnije, čime se izbjegava ponavljanje blokade i osigurava da se sav nakupljeni materijal uredno obradi.
Tagovi
Autorica