Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • EFSA
  • 27.04.2018. 15:00

Više od 90% Hrvata zabrinuto zbog prijevara s hranom!

Prema istraživanju EFSA-e, najzabrinutiji smo u EU kada su u pitanju prijevare s hranom. Znate li kome vjerujemo?

Foto: Pixabay/raggio5
  • 250
  • 23
  • 0

Jeste li i vi zabrinuti zbog prijevara s hranom? Istraživanje EFSA-e navodi da više od 90% Hrvata zabrinuto! Naime, EFSA-a je provela sveobuhvatno istraživanje koje je imalo za cilj bolje razumijevanje stavova potrošača EU o rizicima u nastajanju koji se pojavljuju u prehrambenom lancu, kako bi se budućim komunikacijskim aktivnostima vezanim za ovu temu, na nivou u EFSA-e i nadležnih tijela zemalja članica, posvetilo što više pozornosti. Istraživanje je provedeno u 25 zemalja EU (N = 6268), a njime je obuhvaćena i Hrvatska. Istraživanje je ispitalo informiranost i zabrinutost potrošača o rizicima u nastajanju, kao i potrebe i preferencije potrošača obzirom na komunikaciju povezanu s istima.

Istraživanje je tako pokazalo kako su potrošači diljem EU iskazali veću zabrinutost zbog utvrđenih rizika nego onih u nastajanju, dok je vezano za prijevare hranom iskazana veća razina zabrinutosti od ostalih vrsta rizika u nastajanju, a najzabrinutiji u Europi su upravo hrvatski ispitanici (njih čak više od 90% iskazuje priličnu ili veliku razinu zabrinutosti vezano za prijevare s hranom).

"Istraživanje je također pokazalo i nedostatak znanja o novim rizicima kao što su zeleni smoothiji, plastična riža te nanotehnologija, kao i potrebu za općenitim informacijama o rizicima koji su u nastajanju, bez obzira na opseg nesigurnosti. Percepcija hrvatskih potrošača o rizicima u nastajanju usklađena je s percepcijom na razini cijele Europske unije, iako su manje zabrinuti zbog rizika od konzumacije zelenih smoothija od ostalih potrošača u EU.

Dokazi također upućuju na činjenicu da komunikacija informacija o prirodi rizika i stupnju nesigurnosti koji ga okružuje, može imati značajan utjecaj na percepciju rizika, ukazujući i na sposobnost percepcije novih rizika. Nastavno na navedeno, što se tiče pravovremenog informiranja, 46% ispitanika želi primati informacije čim prije se mogući rizik definira.

Vezano za izvor informiranja, hrvatski potrošači imaju vrlo veliko povjerenje u informacije dobivene od obitelji i prijatelja (90% vjeruje u točnost informacija o sigurnosti hrane iz tih izvora). Preferirani kanal komunikacije hrvatskih potrošača je televizija (74%), slično ostatku EU. Međutim, hrvatski potrošači više su zainteresirani za radio kao izvor informiranja (52% – u usporedbi s 44% na razini EU) te časopise ili novine (54% u usporedbi s 42%)", navode iz Hrvatske agencije za hranu, 

Više o rezultatima ovog istraživanja pročitajte ovdje


Izvori

Hrvatska agencija za hranu HAH


Tagovi

HAH Efsa Hrana Istraživanje


Autorica

Željka Rački-Kristić

Više [+]

Diplomirana inženjerka poljoprivrede s dva desetljeća dugim iskustvom u novinarstvu, od lokalnih medija preko Večernjeg lista do uređivanja portala civilnih udruga. Urednica je portala Agroklub, predsjednica ogranka dopisnika HND-a, zamjenica predsjednika Županijskog vijeća HND-a te članica Međunarodne udruge agrarnih novinara (IFAJ).

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

No farmer no food, no food no future!