Lactalis je postala prva kompanija u historiji koja je premašila 30 milijardi američkih dolara (28,9 milijardi eura) godišnjih prihoda isključivo iz mljekarskog sektora
Prema najnovijem Godišnjem izvještaju Rabo Research Global Dairy Top 20, 2023. godina donijela je skromne prihode, strateške zaokrete i ograničenu aktivnost u spajanjima i preuzimanjima unutar globalne mljekarske industrije. Glavni razlog slabijeg rasta prihoda bila je niža cijena mlijeka u poređenju s rekordnim nivoima iz 2022. godine, piše Farmer.
Ova situacija posebno je pogodila evropske zadruge, a čak sedam kompanija širom svijeta zabilježilo je pad prihoda u svojim lokalnim valutama. Ipak, mnoge su kompanije uspjele ostvariti veće profite i marže u odnosu na prethodnu godinu.
Francuski Lactalis zadržao je prvo mjesto na ljestvici najvećih svjetskih mljekarskih kompanija i to treću godinu zaredom. Postali su prva kompanija u historiji koja je premašila 30 milijardi američkih dolara (28,9 milijardi eura) godišnjih prihoda isključivo iz mljekarskog sektora. Taj rezultat postignut je kombinacijom organskog rasta i akvizicija tokom proteklih godina.
Nestlé je zauzeo drugo mjesto, pretekavši Dairy Farmers of America, što se pripisuje nižim cijenama mlijeka koje su im išle u prilog. Ova zamjena pozicija dodatno pokazuje koliko volatilnost cijena utječe na poredak najvećih u industriji.
Dok mljekarska industrija mijenja strategiju, Lactalis obara rekorde - ko su 20 najboljih?
Jedna od najvećih novosti u ovogodišnjem izvještaju je ulazak meksičke kompanije Grupo Lala u Top 20 globalnih mljekarskih kompanija. Ovaj debi omogućen je zahvaljujući 6-postotnom organskom rastu prihoda u meksičkim pesosima te jačanju u odnosu na dolar za čak 11,8 %. Time je irska Glanbia izbačena s prestižne liste.
Industrija je tokom 2023. bilježila vrlo ograničenu aktivnost u fuzijama i akvizicijama. Ipak, nekoliko je istaknutih poteza, poput Danonea koji se povukao iz ruskog poslovanja, a odbacio je i brendove Horizon Organic i Wallaby. Ti potezi odražavaju širi trend povratka na osnovnu djelatnost i održivost.
Izvještaj predviđa moguće promjene u globalnoj dinamici, s najmanje dvije velike transakcije na vidiku koje bi mogle utjecati na budući poredak.
Među najzvučnijima su Unilever koji planira prodaju svog odjela za sladolede, dok se Fonterra povlači iz potrošačkog segmenta kako bi se usredotočila na osnovne djelatnosti.
U Sjedinjenim Američkim Državama mljekarske kompanije fokusiraju se na unutarnji razvoj, umjesto na preuzimanja. Između 2023. i 2026. najavljeno je ulaganje više od 7 milijardi dolara u izgradnju i proširenje proizvodnih kapaciteta, najviše u proizvodnji sira.
Očekuje se i oporavak proizvodnje mlijeka u 2025., nakon tri godine stagnacije. To je u kontrastu s nekim drugim regijama gdje se proizvodnja smanjuje, a fabrike zatvaraju.
Iako je 2023. godina donijela pad prihoda za mnoge, mljekarski sektor pokazuje otpornost i spremnost na prilagodbu. S promjenama koje se najavljuju u strategijama velikih igrača i značajnim ulaganjima u SAD-u, Global Dairy Top 20 mogao bi u nadolazećim godinama izgledati bitno drugačije.
Tagovi
Autor