Pretraga tekstova
U narednom periodu sprovodiće se IFAD projekat za unaprijeđenje konkurentnosti BiH poljoprivrede. Za ove namjene obezbijeđeno je 46 miliona KM, a od toga 40% za Republiku Srpsku.
Uskoro će i domaći paradajz, proizveden u zaštićenom prostoru, postati brendiran proizvod. Udruženje poljoprivrednika iz Laktaša pokrenulo je proces brendiranja ovog povrća, uzgojenog u Slatini.
Inicijativa je podržana i putem IFAD projekta, kroz koji su 24 poljoprivredna proizvođača dobila podršku u vidu potrebnog repromaterijala. Navedena sredstva dobro dođu na početku novog vegetacijskog ciklusa. Takođe, još 12 povrtara dobilo je i plastenike veličine 400 kvadratnih metara.
Vrijednost ovih objekata je 2.247 KM, a repromaterijala u iznosu od 1.357 KM. Proizvođači su sufinansirali opremu 50 odsto od ukupnog iznosa dok je opština učestvovala sa 10% . Ostatak sredstava obezbijedio je IFAD. Brendiranje paradajza, uzgojenog u ovom kraju slijedeća je aktivnost, kako navodi RTRS.
Iz tima za koordinaciju ovog projekta ističu značaj podrške brendiranja poljoprivrednih proizvoda, ali i dobijanja posebnog loga za slatinski paradajz. Na ovaj način, povrće će biti prepoznato na tržištu, što i jeste krajnji cilj.
Sa navedenim projektom krenulo se prije dvije godine, a sprovodiće se u narednom periodu od tri godine, na čitavom području Bosne i Hercegovine. IFAD na ovaj način nastoji razviti konkurenotnost domaće poljoprivredne proizvodnje. Obezbijeđena su sredstva za ove namjene u iznosu od 46 miliona KM. Od ove sume, 40 odsto namijenjeno je za proizvodnju u Republici Srpskoj.
Tagovi
Brendiranje proizvoda Domaći paradajz IFAD projekti Konkurentnost poljoprivrede
Autor
Više [+]
Ivana Živanić, dipl.ing- master poljoprivrede, rado istražuje aktuelnosti u poljoprivredi. Pristalica zdrave i bezbjedne hrane.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentiraj!
Nije baš "od igle do lokomotive", ali je od metle do traktora 🧹🚜 Mostarski sajam ponudio za svakog po nešto, traje do subote, 12. aprila, i prva dva dana vrvi od posjetilaca.