Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Brendiranje
  • 22.02.2020. 16:30

Uskoro i BiH paradajz postaje brend?

U narednom periodu sprovodiće se IFAD projekat za unaprijeđenje konkurentnosti BiH poljoprivrede. Za ove namjene obezbijeđeno je 46 miliona KM, a od toga 40% za Republiku Srpsku.

Uskoro i BiH paradajz postaje brend?
Foto: Depositphotos/hquality
  • 252
  • 84
  • 0

Uskoro će i domaći paradajz, proizveden u zaštićenom prostoru, postati brendiran proizvod. Udruženje poljoprivrednika iz Laktaša pokrenulo je proces brendiranja ovog povrća, uzgojenog u Slatini.

Inicijativa je podržana i putem IFAD projekta, kroz koji su 24 poljoprivredna proizvođača dobila podršku u vidu potrebnog repromaterijala. Navedena sredstva dobro dođu na početku novog vegetacijskog ciklusa. Takođe, još 12 povrtara dobilo je i plastenike veličine 400 kvadratnih metara.

Cilj - podići konkurentnost poljoprivrede

Vrijednost ovih objekata je 2.247 KM, a repromaterijala u iznosu od 1.357 KM. Proizvođači su sufinansirali opremu 50 odsto od ukupnog iznosa dok je opština učestvovala sa 10% . Ostatak sredstava obezbijedio je IFAD. Brendiranje paradajza, uzgojenog u ovom kraju slijedeća je aktivnost, kako navodi RTRS.

Povezivanjem institucija do razvoja stočarstva

Iz tima za koordinaciju ovog projekta ističu značaj podrške brendiranja poljoprivrednih proizvoda, ali i dobijanja posebnog loga za slatinski paradajz. Na ovaj način, povrće će biti prepoznato na tržištu, što i jeste krajnji cilj.

Sa navedenim projektom krenulo se prije dvije godine, a sprovodiće se u narednom periodu od tri godine, na čitavom području Bosne i Hercegovine. IFAD na ovaj način nastoji razviti konkurenotnost domaće poljoprivredne proizvodnje. Obezbijeđena su sredstva za ove namjene u iznosu od 46 miliona KM. Od ove sume, 40 odsto namijenjeno je za proizvodnju u Republici Srpskoj.

 


Tagovi

Brendiranje proizvoda Domaći paradajz IFAD projekti Konkurentnost poljoprivrede


Autor

Ivana Živanić

Više [+]

Ivana Živanić, dipl.ing- master poljoprivrede, rado istražuje aktuelnosti u poljoprivredi. Pristalica zdrave i bezbjedne hrane.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Nije baš "od igle do lokomotive", ali je od metle do traktora 🧹🚜 Mostarski sajam ponudio za svakog po nešto, traje do subote, 12. aprila, i prva dva dana vrvi od posjetilaca.