Novim će se pravilima poboljšati kvalitet i nezavisnost homologacije i ispitivanja vozila, pooštriti će se kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu EU i učvrstiti cijeli sistem uvođenjem strožijeg europskog nadzora, poručuju iz EK.
Započela je primjena Uredbe EU o homologaciji i nadzoru motornih vozila koja je donesena u maju 2018, stoji u saopštenju Europske komisije. Njen cilj je sveobuhvatna reforma dosadašnjeg sistema i nadzora tržišta.
Novim će se pravilima poboljšati kvalitet i nezavisnost homologacije i ispitivanja vozila, pooštriti će se kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu EU te učvrstiti cijeli sistem uvođenjem strožijeg europskog nadzora.
Spomenuta Uredba se primjenjuje na motorna vozila kategorija M i N te njihove prikolice kategorije O koji su namijenjeni za upotrebu na javnim cestama, uključujući one koji su konstruisani i izrađeni u jednom stupnju ili više stupnjeva, na sisteme sastavne dijelove i zasebne tehničke jedinice te na dijelove i opremu koji su konstruisani i izrađeni za takva vozila i njihove prikolice.
Između ostalih, ne primjenjuje se na vozilima za poljoprivredu i šumarstvo, a kako su definisana Uredbom (EU) br. 167/2013 Europskog parlamenta i Vijeća.
"Evropljani sa pravom očekuju da će voziti najčistije i najsigurnije automobile. Za to su potrebne stroge kontrole onih koji se stavljaju na tržište i saobraćaju našim cestama. Drugi preduslov je stvarna primjena pravila i nadzor na evropskom nivou", izjavio je Thierry Breton, komesar za unutarnje tržište.
aCar: Novo električno vozilo namijenjeno i poljoprivrednicima
Dodao je da će zbog toga Komisija od sada moći sprovoditi kontrole ili provjere te u slučaju kršenja zakona pokrenuti opoziv vozila na nivou EU i izricati novčane kazne u iznosu do 30.000 eura po automobilu.
"To je još jedan korak prema čistijoj i sigurnijoj mobilnosti, za šta su u kontekstu krize potrebna još veća ulaganja u infrastrukturu i inovacije usmjerena na budućnost. Nastojimo obnoviti povjerenje potrošača i ujedno ojačati jedinstveno tržište te pomoći u izgradnji održivosti i globalne konkurentnosti europske automobilske industrije", zaključio je.
Komisija je osigurala dodatna sredstva za Zajednički istraživački centar (JRC), koji preuzima novu ulogu u nadzoru tržišta i ima dva najsavremenija laboratorija za sprovođenje provjera.
Uredbu EU o homologaciji i nadzoru motornih vozila možete preuzeti u dokumentu ispod teksta.
Dokumenti
Tagovi
Autorica