Državna kompanija koja stoji iza ovog projekta osnovana je s početnim kapitalom od pet miliona eura, a vlada planira otvoriti do 1.500 trgovina širom Bugarske
Bugarsko Ministarstvo poljoprivrede pokreće novu državnu maloprodajnu mrežu pod nazivom "Trgovina za narod", koja će nuditi osnovne prehrambene proizvode s maksimalnom maržom od 10 posto, a prioritet će imati proizvodi domaćih proizvođača, piše Euractiv.
Ministar poljoprivrede Georgi Tahov predstavio je inicijativu pred parlamentarnim odborom za poljoprivredu, istaknuvši da je cilj Vlade omogućiti pristup povoljnim i kvalitetnim namirnicama, posebno u najsiromašnijim i najzabačenijim dijelovima zemlje, gdje je inflacija najviše pogodila građane, a trgovine su često teško dostupne.
Državna kompanija koja stoji iza ovog projekta osnovana je s početnim kapitalom od pet miliona eura, a vlada planira otvoriti do 1.500 trgovina diljem Bugarske, što bi ovu mrežu učinilo jednom od najvećih u zemlji.
"Naš cilj je zatvoriti krug od proizvođača do potrošača kada je riječ o osnovnim namirnicama", izjavio je Tahov, naglasivši kako Ministarstvo želi stvoriti održiv distribucijski kanal za domaće poljoprivrednike i prerađivače hrane.
Ideja o državnim trgovinama prvi je put predstavljena krajem 2024. godine i odmah je izazvala polemike. Opozicioni političari i ekonomski analitičari oštro su kritizirali projekt, upozoravajući da bi mogao postati sredstvo političkog utjecaja, posebno jer se trgovine otvaraju pretežno u manje razvijenim regijama uoči izbora.
S druge strane, pristaše inicijative tvrde kako je riječ o važnom koraku prema društveno odgovornijem sistemu trgovine.
"Želimo pokazati da je moguće imati trgovinu koja vodi računa o malim gradovima i ranjivim grupama", rekao je ministar Tahov.
Vlada trenutno sastavlja popis domaćih proizvođača čiji će se proizvodi nuditi u novim trgovinama. Cilj je uspostaviti direktna partnerstva s lokalnim farmerima i proizvođačima hrane, skratiti lance snabdijevanja i time dodatno sniziti troškove za krajnje potrošače.
"Ne želimo se takmičiti s postojećim maloprodajnim lancima", poručio je Tahov, dodavši: "Naš cilj je poboljšati pristup osnovnim proizvodima građanima koji trenutno nemaju trgovinu u svojoj blizini".
Tagovi
Autor