Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Zagađenje okoliša
  • 21.02.2019. 16:00

Teška vozila u EU: Uvode se prve emisijske norme CO2

Kamioni i teška teretna vozila morat će smanjiti svoje emisije CO2 za 15% do 2025. i za 30% do 2030. u usporedbi s razinama iz 2019. godine.

Teška vozila u EU: Uvode se prve emisijske norme CO2
Foto: Depositphotos/ewastudio
  • 100
  • 8
  • 0

Završeni su pregovori između Evropskog parlamenta i Vijeća EU-a o uvođenju prvih emisijskih normi CO2 za nova teška vozila što bi trebalo dovesti do značajnog smanjenja emisija CO2 iz kamiona.

Kamioni i teška teretna vozila, odlučeno je, morat će smanjiti svoje emisije CO2 za 15% do 2025. i za 30% do 2030. u usporedbi s razinama iz 2019. godine. Zahvaljujući pritisku Evropskog parlamenta, ciljevi za 2030. sada su pravno obavezujući. Također, Komisija će 2022. morati predložiti ciljeve za razdoblje nakon 2030. godine, u skladu s Pariškim sporazumom. Osim toga, Evropski parlament uspio je nametnuti za sve proizvođače i obvezujući minimalni udio vozila s nultim i niskim emisijama od 2% od 2025. godine kako bi se potaknulo proizvođače da ulažu u nova alternativna goriva koja ne zagađuju okoliš poput dizela.

Budućnost čišćih kamiona leži u inovacijama?

"Šaljemo vrlo jasan signal tržištu da kamioni ne mogu ostati izvan globalnog napora u borbi protiv klimatskih promjena. Ako želimo sačuvati planet i naše zdravlje, moramo drastično smanjiti zagađenje, a transportni sektor igra veliku ulogu u tome. Veliki je uspjeh što Evropska unija po prvi put poduzima konkretne korake kako bi smanjila emisije CO2 iz teških teretnih vozila. Uredba je na kraju otišla korak dalje od izvornog prijedloga Evropske komisije i pomoći će smanjenju zagađenja na našim cestama, ali i unaprjeđenju kvalitete zraka.

Budućnost čišćih kamiona leži u inovacijama i zato je bilo ključno u uredbu uvrstiti poticaje za proizvodnju niskougljičnih vozila i vozila s nultim emisijama kako bi se potaknulo automobilsku industriju na promjene i napredak u tehnologiji", rekao je zastupnik u Evropskom parlamentu Davor Škrlec priopćeno je iz njegova ureda.

Kako će vozači podnijeti visoke kazne?

I europarlamentarac Jozo Radoš u svojstvu izvjestitelja Kluba zastupnika evropskih liberala pozdravio je postizanje konačnog dogovora Evropskog parlamenta i Vijeća EU o smanjenju emisija CO2 za nova teška teretna vozila, no: "Otvara se pitanje hoće li evropski proizvođači biti u stanju postići tako postavljene ciljeve, kako će podnijeti predviđene visoke kazne u slučaju neispunjavanja ciljeva, odnosno hoće li EU uvoziti vozila s niskim emisijama CO2 sa stranih tržišta. Zbog svih tih pitanja predviđena je revizija Direktive u 2022. godini".

Zastupnik podsjeća da je u Republici Hrvatskoj, prema Zakonu o biogorivima za prijevoz još od 2010. godine, postoji obveza nabave najmanje 70% vozila s niskim emisijama u javnom prijevozu, odnosno od strane tijela javne vlasti.

"S velikom se sigurnošću može reći da ta obveza nije poštivana. Krajnje je vrijeme da i državna tijela počnu poštivati zakone RH", upozorava Radoš. Dodaje kako prema Direktivi o promociji čistih vozila najmanje 50% novo nabavljenih gradskih autobusa 2030. godine trebaju biti električni autobusi s nultim emisijama CO2, priopćeno je iz njegova ureda.


Tagovi

Štetni plinovi Emisija CO2 Davor Škrlec Emisijske norme Teška vozila Jozo Radoš


Autorica

Karolina Rastija

Više [+]

Magistra agroekonomike s iskustvom u poljoprivredi. Svoje znanje i savjete dijeli i s čitateljima Agrokluba.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Kroz projekat za podsticajna sredstva za razvoj lovstva i ličnim sredstvima, članovi Lovačkog udruženja „Fazan“ iz Doboja, započeli su izgradnju volijera za fazansku divljač na fazaneriji Bare kod Doboja. Površina novog volijera će biti 400... Više [+]