Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Direktna prodaja
  • 06.10.2019. 13:30

Sve više proizvođača odlučuje se za direktnu prodaju. Koji su sve oblici?

Za direktnu prodaju je bitno da se radi o proizvodima koji se mogu odmah trošiti i dostaviti u svježem stanju, kao što su: jaja, mlijeko, voće i povrće.

Foto: Adi Pašalić
  • 611
  • 43
  • 0

Direktna prodaja dovodi do direktnog susreta proizvođača i potrošača poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Prednost ove vrste prodaje je što omogućava poljoprivrednicima da ostvare veću prodajnu cijenu za svoje proizvode i imaju kontrolu nad proizvodima. Nedostaci su stalne varijacije uslijed klimatskih promjena u pogledu cijene i količine koje nisu fiksne kao kod ugovorene prodaje, jer je kraći rok trajanja proizvoda. Još jedna razlika u odnosu na ugovorenu prodaju preko posrednika je što proizvođač nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču, za razliku od ugovorene prodaje koja se odvija preko posrednika.

Povjerenje između proizvođača i potrošača

Za direktnu prodaju je bitno da se radi o proizvodima koji se mogu odmah trošiti i dostaviti u svježem stanju, kao što su: jaja, mlijeko, voće i povrće. Danas se sve više proizvođača odlučuje na direktnu prodaju gdje su im glavni motivi povećanje profita i osiguravanje radnog mjesta na obiteljskom gospodarstvu. Isto tako potrošači se odlučuju kupiti direktno od proizvođača domaće i zdrave proizvode visoke kvalitete, pri čemu imaju garanciju da će konzumirati proizvode u svježem stanju.

Značaj direktne prodaje je što se stvara povjerenje između proizvođača i potrošača, gdje je najbitnija kvaliteta proizvoda i usluga.

Oblici direktne prodaje 

Oblici direktne prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda su:

  • Samostalna berba, podrazumijeva da kupac sam bere proizvode na parceli proizvođača i sam prikuplja količinu koju želi da kupi.
  • Prodaja u dvorištu obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, podrazumijeva prodaju na imanju proizvođača.
  • Prodaja preko etno restorana i vinoteka, podrazumijeva, također, direktnu prodaju na posjedu koje su u vlasništvu proizvođača.
  • Prodaja pored puta. Štandovi uz put.
  • Prodaja iz dostavnog vozila, obuhvaća prodaju proizvoda iz vozila koje može biti parkirano npr. na parkingu ili nekom drugom mjestu, s kojeg proizvođač nudi proizvode.
  • Prodaja iz seoske trgovine u vlasništvu gospodarstva. U većini sela ima uglavnom po jedna trgovina, koja sadrži domaće proizvode vlasnika, ali i proizvode drugih proizvođača.
  • Osobna prodaja na gradskoj i seoskoj tržnici, obuhvaća prodaju gdje proizvođač zakupi štand i nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču. Tu je unaprijed određena i napisana cijena proizvoda.
  • Prodaja preko seoskog sajma i seoske manifestacije. Veoma često se organiziraju poljoprivredni sajmovi i manifestacije, gdje poljoprivrednici nude svoje proizvode kupcima, a kupci mogu degustirati proizvod prije kupovine. Ona ima za cilj promociju, i neophodno je da prodavač napravi funkcionalan i estetski uređen štand, kako bi privukao kupce.
  • Prodaja putem narudžbe (društvene mreže, internet, telefon), koja obuhvaća prodaju na kućnu adresu ili bilo koje drugo mjesto gdje se dogovore.
  • Prodaja velikim potrošačima, podrazumijeva prodaju školama, studentskim i učeničkim domovima, restoranima.

Popularnost internet prodaje 

Internet prodaja postaje sve popularnija na našim prostorima. Na društvenim mrežama svakodnevno možemo vidjeti oglase za prodaju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u različitim grupama. Internet prodaja je zasnovana na ponudi putem kompjutera i zainteresirani kupci obavljaju kupovinu preko interneta. Uglavnom se radi o domaćim proizvodima kao što su jaja, mlijeko, različite vrste sireva, razno voće i povrće. Svi ti proizvodi spadaju u direktnu prodaju, gdje proizvođač prodaju obavlja putem narudžbe preko interneta i dostavlja proizvode na kućnu adresu, radno mjesto ili na drugo dogovoreno mjesto za isporuku.

Glavna aktivnost proizvođača počinje sređivanjem svoje internet stranice, a kupca pretraživanjem internet stranice i daljnjom narudžbom.

Autorica: Milena Vidić, Savjetodavna RS


Tagovi

Direktna prodaja Prednosti Nedostaci Internet prodaja Kako prodati proizvode Povjerenje

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Svi su uranili ove godine.