Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Traktor
  • 05.10.2024. 10:30

Slovenci proizvode traktor i to od 18 tona, a cijena - "prava sitnica"

U Sloveniji se proizvodi jedan od najvećih traktora u Evropi. Šta ga sve krasi, kakvi su učinci i koja mu je cijena, rekao je za Agroklub inženjer Andrej Tisnikar.

Slovenci proizvode traktor i to od 18 tona, a cijena - "prava sitnica"
Foto: Andrej Tisnikar
125
9
0

Iako tek 38. po veličini zemlja u Evropi, Slovenija je proizvela nešto što se u regiji pokušavalo godinama unazad - traktor domaće proizvodnje. I to jedan od najvećih u Evropi. Nešto kao nekadašnji IMT 5500, odnosno - prava grdosija. S tim što je ovaj specijalizovani šumski traktor, a riječ je o fabrici Bijol i modelu BWS 240.

Ideja je proizašla iz potrebe fabrike za sopstvenom proizvodnjom, jer je Bijol sve do ovog proizvoda bio zastupnik za slovenačko tržište za razne druge evropske kompanije.

Deutz-ov motor i 240 konja

Pogonska snaga ovog traktora je 180 kW, odnosno 240 KS. Pogon mašine je hidrostatički sa elektronskom kontrolom. Riječ je o zglobnom traktoru, širine od 2,6 do 2,78 m, u zavisnosti od izbora guma. Kada je masa u pitanju, ne bi trebalo mnogo komada za testiranje mostova, jer je ova mašina teška punih 18 tona.

Specijalizovani šumski traktorod 240 KS

"Kada je kapacitet osovinskog opterećenja u pitanju, prednja osovina ima statičko opterećenje 30.000 kg, a dinamičko 15.000 sa automatskom blokadom diferencijala. Na zadnjoj osovini statičko je 40.000 kg, a dinamičko opterećenje 20.000", rekao je inženjer iz Bijola Andrej Tisnikar i dodao da ga pogoni Deutz TDC 6.1 Stage V motor sa vodenim hlađenjem.

Specifičan mjenjač, a na putu ide i do 40 km/h

Traktor ima hidrostatski pogon, sav je u hidraulici. Mjenjač je mehanički kog pokreće hidro motor. Omogućava 1. i 2. brzinu i uključivanje i isključivanje 4x4.

"Prva brzina je za rad u šumi, bezstepeno podesiva brzina od nula do 14 km/h u zavisnosti od broja obrtaja hidrauličnog motora. Kada je mašina u prvoj brzini, 4x4 pogon se automatski uključuje. Drugi stepen prenosa je za kontinuirano podešavanje brzine na putu", rekao je Tisnikar za Agroklub i dodao da je njegova maksimalna brzina na putu čak 40 km/h.

S obzirom na to da mašina ima automatsku blokadu diferencijala, oštećenja su minimalna. 

Upravljanje kao u igrici

Mašina ima dvije opcije upravljanja. Prva je, uslovno rečeno redovna, iz kabine sa okretnim sjedištem (koje ima grijanje i hlađenje). U ovom režimu moguće je upravljanje svim funkcijama mašine - dizalice, vitla, pogona...

Dva načina upravljanja

"Drugi način je preko daljinskog upravljača, džojstika koji ima funkciju naprijed/nazad, skretanja lijevo/desno, podizanja/spuštanja zadnje dozerske daske i sve funkcije vitla. Kabina je certifikovana prema FOPS, ROPS i OPS standardima za pričvršćivanje sjedišta."

Cijena prati učinak

Kada je učinak ovog traktora u pitanju, Tisnikar navodi da može da izvuče 400 kubika šume na dan.

Cijena ove "igračke" od 18 tona zavisi od opreme, a u "full" opremi traktor košta 400.000 eura.

Cijena sa full opremom je 400.000 eura

Kompanija Bijol više od 20 godina zastupa i prodaje mašine renomiranih svjetskih kompanija, a kako posljednjih godina dodaju sve više sopstvenih proizvoda, to ih ubraja i u najmlađe evropske proizvođače traktora. Osim proizvodnje i prodaje, obavljaju i servis, montažu i nadogradnju. U sve to ulažu mnogo inženjerskog i tehničkog znanja, kako bi svoje proizvode prilagodili kupcima prema njihovim željama i potrebama.


Tagovi

Zglobni traktor Slovenački traktor Andrej Tisnikar Šumski traktor Najveći traktor Bijol BWS240


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

#RuralFoto #priroda Priroda je nešto posebno! Da li to bila planina,rijeka treba je iskoristiti na najbolji način. Upravo tako građani Brčko distrikta koriste rijeku Savu. Uživanje na Savi,vožnja čamcem. Ko kaže da Brčko nema svoje ljepote.... Više [+]