Pretraga tekstova
U Zewi su se htjeli dodvoriti trendu obnovljivosti i smanjenju emisija CO2. Komentare kakve su dobili sigurno nisu očekivali.
"Zewa toaletni papir sada se proizvodi od slame. Slama je brzoobnovljiv nusproizvod koji mi u Zewi koristimo za proizvodnju našeg visokokvalitetnog toaletnog papira. To štedi resurse i pomaže nam smanjiti emisije CO2. A Zewa ostaje mekana, bijela i upijajuća kao i uvijek."
Ovako zvuči reklama za Zewa toaletni papir. I da, dobro ste pročitali, pišu kako je "slama brzo obnovljiv (njem. schnell nachwachsendes, op.a.) nusproizvod". Reklama je na YouTube platformi objavljena 3. avgusta i već je naišla na osude pa tako ispod videa možemo pročitati komentare o tome da, od kada slama ponovno raste, a što se sugerira i animacijom u videu. Oni koji su je pogledali smatraju da je laž i da je treba zabraniti.
Tako Silke Urbanek upozorava da ponovo raste samo pšenica i mora da je neko spavao u školi, a Yvonne Wimmer upozorava na tzv. greenwashing, odnosno marketinški spin kojem je cilj uvjeriti potencijalne potrošače kako određeni brend ili kompanija radi više kako bi zaštitili okoliš no šta je to zaista istina.
Rasprava se povela i na društvenim mrežama. Pa tako Silvia W. piše: "Ozbiljno? Brzi ponovni rast? Slama je nusproizvod u uzgoju žitarica koji se odvija jednom godišnje. Ovdje se sugerira da je to 'zeleni' proizvod. Međutim, u tu svrhu se prakticira poljoprivreda što mnoge neznalice doživljavaju kao loše i štetno za okoliš", komentira dodajući da Zewa želi privući upravo takve ljude zavaravajući ih da je njihovo ponašanje ekološki prihvatljivo. "Kada se slama proizvodi za toaletni papir, a zrno postane nusproizvod, nešto je pošlo po zlu", zaključila je.
Kako već zahtijeva ova vrsta marketinga, u Zewi su joj pristojno zahvalili na komentaru i pokušali objasniti da za ovaj papir koriste samo slamu koja ostane neiskorištena na poljima nakon žetve. "Budući da se u proizvodnji hrane koristi samo zrno pšenice, naša proizvodnja ne utječe na njenu dostupnost. Za svoje proizvode koristimo mali dio godišnje zalihe slame u Njemačkoj što se ne odražava na njenu dostupnost za druge svrhe kao što su stočna hrana, gnojivo i biogorivo", pokušali su se izvući.
Ovaj odgovor su znalci dočekali na nož. Pa je tako farmerica Lena napisala kako nije istina da bi slama ostala neiskorištena jer inače služi za stelju, hranu, ogrjev, a čak i da ostane na polju, tada usitnjavanjem i zaoravanjem služi kao hrana za mikroorganizme, gliste i kukce čime se povećava organska tvar u tlu što ima značajan udio u smanjivanju CO2.
Stoga smatra da reklama sadrži dezinformacije jer je slama "mrtvi" dio biljke, ne raste ponovo i da biste ju dobili morate nešto uzgojiti. "Ideja nije loša, samo reklama izaziva više pitanja i nerazumijevanja nego što vi uopće možete shvatiti", poručila im je.
Kako izgleda reklama, pogledajte u videu:
Tagovi
Slama Obnovljivost Zewa Toaletni papir Greenwashing Korištenje slame
Autorica
Više [+]
Hobi vrtlarica i zaljubljenica u prirodu s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentiraj!
poceo otkup jedne od najcijenjenih gljiva među beračima iste.
tekst- soon :)
Jasmin Hodžić
prije 2 tjedna
Slažem se za ukus, a na tom području ih ima najviše na našem kantonu ! 😇 Slažem se za ukus, a na tom području ih ima najviše na našem kantonu ! 😇
Danijela Plavšić
prije 2 tjedna
Smčak, šmrljci...kako sam samo slabo oko imala nekad 80-tih tražeći ih u selima po dno Vlašića, dok rodica pronađe pet ja tek jednu, a tek ukus Više [+] mmm...meni su sve gljive ljepše od bilo kog pečenja...prava gljivarka :)