Evropska komisija pripremila je "paket znanja" za nastavnike viših razreda osnovnih škola s informacijama o hrani, okolišu i ruralnim područjima u EU!
Evropska komisija (EK) priredila je paket znanja odnosno informativni paket namijenjen nastavnicima zemljopisa, prirode i društva, fizike, građanskog odgoja, agronomije, a preko njih učenicima viših razreda osnovne škole sa svrhom “povećavanja svijesti o važnosti hrane i poljoprivrede za Evropu“. Koristeći upute i informacije iz multimedijalnog sadržaja paketa, nastavnici bi pomogli učenicima istražiti tri teme - hranu, okoliš i ruralna područja.
Naglašava se, on nije sredstvo poduke učenika o EU i njezinim politikama već način ukazivanja i senzibiliziranje učenika kako i koliko poljoprivreda koristi svim građanima zajednice.
Tri su modula - hrana, okoliš, ruralna područja - koncipirana od kratkog uvoda za nastavnike, radnih listova za učenike te nacrta projekta za učenike “koji služi kao prijedlog za projekt koji obuhvaća više predmeta s temom tog modula“. Modul počinje 45-minutnom oglednom pripremom za izvedbu nastave temeljenom ili na animiranom videozapisu ili prezentaciji. Cilj je uvoda zainteresirati, motivirati učenika za temu, uz postavljanje okvira za daljnje aktivnosti, dakle za radne listove ili projekt.
Radni listovi služe učenicima za istraživanje problematike vezane uz hranu, okoliš ili ruralna područja. Listovi se mogu fotokopirati i samostalno koristiti, namijenjeni su radu u okvirima jedog nastavnog sata, ali i kao poveznica na nastavnu temu i program pokriven s više nastavnih sati. Svaki od tri modula sadrži i stranicu s prijedlogom projekta, spremnu za fotokopiranje. Svrha mu je dugoročno zainteresirati učenike izvan okruženja škole i pomoći poljoprivredi zaživjeti. To je finale rada na određenoj temi. Aktivnosti koje modul sugerira su i praktične, poput posjete tržnici ili poljoprivrednom imanju. Ovo zadnje je tradicija u EU pa svake godine brojna imanja otvaraju vrata učenicima.
Na nastavniku je odabir alata iz triju modula te odluka koje dijelove izdvojiti da bi odgovarali kurikulumu, dobi i sposobnostima učenika.
Ilustracije radi, evo pitanja koja mogu pomoći skupinama u istraživanju 4-minutnog videozapisa i raspravi: koje ste glavne informacije saznali, koja je bitna poruka priče, jesu li vas neke informacije iznenadile i zašto, koje su tri “uloge“ poljoprivrednika i zašto EU podupire poljoprivrednike. Sugerira se i orijentacijsko pitanje , “o čemu bismo željeli naučiti više”. Dio paketa “saznajte više“ na raspolaganju je ambicioznijima/radoznalijima.
Paket je osiguran i na hrvatskom, kao jednom od 23 službena jezika EU, može se ili skinuti s Interneta ili naručiti. Paket sadrži brojne informacije o poljoprivredi u EU, poput zemljovida poljoprivredne proizvodnje, ali i rječnika, što je posebno dragocjeno, a više pročitajte ovdje. I pogledajte video!
Tagovi
Autorica