Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Evo računice
  • 10.10.2025. 12:20

Na njivi šareno, u voćnjaku pusto: Prosjek slab, rod još slabiji

Na njivama je bilo i zadovoljstva i razočaranja, ali u voćnjacima – uglavnom pusto.Porazni podaci prinosa ranih usjeva i voća

Na njivi šareno, u voćnjaku pusto: Prosjek slab, rod još slabiji
Foto: AK grafika*
51
0
0

Prema podacima Federalnog zavoda za statistiku o ostvarenim prinosima ranih usjeva, u 2025. godini proizvedeno je oko 79 hiljada tona pšenice, što je za jedan procenat manje manje nego lani. Raž je podbacila više – za 7,3%.

Međutim, nisu sve žitarice u minusu. Zahvaljujući većim prinosima po hektaru, ječam je ostvario rast proizvodnje od 4,%, a zob čak 10,9%. U prosjeku se prinos pšenice kretao oko 4,4 t/ha, raži 3,4 t/ha, ječma 3,6 t/ha, a zobi 3,5 t/ha.

Proizvodnja u FBiH u 2025.:

Kultura

Požnjevena površina (ha)

Ukupni prinosi (t)

Pšenica

18.059

79.328

Raž

1.802

6.113

Ječam

7.334

26.182

Zob

3.175

10.956

Mnogo teža situacija bila je u voćnjacima. Rani voćni rod je podbacio: trešanja je ubrano 45,2% manje, višanja 28,7%, a kajsija 40,5% u odnosu na prošlu godinu.

Pad prinosa, navodi Zavod, uglavnom je rezultat slabijeg roda po stablu.

Prinosi ranog voća u 2025. u FBiH:

Voće

Stabala sposobna za rod

Ukupni prinosi (t)

Trešnje

555.921

3.521

Višnje

275.079

1.631

Kajsije

73.310

420

Podsjetimo, zbog visokih cijena, rijetki su se ove godine častili trešnjama, a cijene i ne čude jer je jedno stablo trešnje ove godine u prosjeku davalo svega 6,3 kilograma. Nije bolje stanje ni kod višnje 5,9 kg, a ni kajsije kajsije 5,7 kg po stablu.

*Naslovna fotografija: Shutterstock/Alexey_Rezvykh/Adil Celebiyev StokPhoto


Tagovi

Rani usjevi Voće Požnjevene površine Prinosi Ukupni prinosi


Autorica

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.