Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Pustinjski izazov
  • 02.05.2025. 12:00

Massey Ferguson 8S - prvi traktor koji je završio trku u pustinji

Modifikovani traktor završio je trku na 75. mestu od 144 učesnika u svim kategorijama i bio je četvrti od osam učesnika u kategoriji kamiona. Ovaj poduhvat ističe koliko raznovrstan i prilagodljiv može da bude model MF 8S.

Massey Ferguson 8S - prvi traktor koji je završio trku u pustinji
Foto: Massey Ferguson
  • 60
  • 0
  • 0

Ako vam trka traktora u pustinji zvuči kao nešto nemoguće, onda se varate. Massey Fergusonov 8S Dyna E-Power postao je prvi traktor koji je završio trku "Maroko pustinjski izazov" (Morocco Desert Challenge).

Modifikovani traktor završio je trku na 75. mjestu od 144 učesnika u svim kategorijama i bio je četvrti od osam učesnika u kategoriji kamiona. Ovaj poduhvat ističe koliko raznovrstan i prilagodljiv može da bude model MF 8S.

Ipak, ovo nije prvi put da se ovaj traktor oprobao u najzahtjevnijim okruženjima, uključujući misije Antartik 1 i 2, svjetski rekord u oranju i humanitarne inicijative kao što su "Tractor Dak" i "Africa Track".

"Tim je obavio sjajan posao u pripremi traktora za ovu avanturu i to prikazuje da MF 8S može da savlada svaku prepreku i da radi efikasno u svakom okruženju. Veoma nam je drago da je naš traktor prvi koji je završio ovu zahtjevnu trku", rekao je Žerom Aubrion (Jérôme Aubrion), direktor marketinga Massey Fergusona za Evropu i Bliski istok.

Nevjerovatan inženjerski izazov

Jedan od zaslužnih za adaptaciju MF 8S od premijum poljoprivrednog traktora do modela spremnog za trku je i direktor preduzeća Kufferagri Sàrl, Žil Kufer (Gilles Kuffer), koji ističe kako je modifikovanje u trkačku mašinu predstavljalo nevjerovatan inženjerski izazov.

Massey Ferguson
Ovo nije prvi put da se ovaj traktor oprobao u najzahtjevnijim okruženjima

"Ovaj projekat ističe vještinu poljoprivrednih mehaničara i sve što ovi stručnjaci mogu da urade. To je nevjerovatna avantura, koja spaja resurse i vještine za zajednički cilj. Nisu samo vozači oni koji su uključeni, tu je bio kompletan tim koji je omogućio da traktor započne svaki dan", rekao je Kufer.

Modifikacije za trku

Nekoliko modifikacija bilo je potrebno obaviti na modelu MF 8S da bi bio u skladu sa pravilima trke. Traktor je opremljen gumama Evobib VF 600/70 R30 naprijed i VF 710/70 R42 pozadi i centralnim sistemom za naduvavanje pneumatika.

Postavljen je zaštitni kavez oko cijele kabine, rezervni točak montiran je pozadi sa dizalicom, stavljen je drugi rezervoar za gorivo, modifikovane su komande, postavljena dva trkačka sjedišta sa pojasevima, zamijenjena su bočna stakala sa polikarbonatnim i urađena je instalacija retrovizora sa kamerama.

Otac me vidio kao knjigovođu, ali ja ne bih traktor mijenjao

"U toploti pustinje Maroka, 'Protect-U' dizajn modela MF 8S bio je od presudne važnosti za ograničenje prenijosa toplote sa motora na radno okruženje. Prostrana kabina, dovoljno je velika za prilagođavanje i postavljanje dva sjedišta za vozača jedno pored drugog, sa razmaknutim komandama za vožnju", saopšteno je iz Massey Fergusona.

MF 8S je održavao hladnoću za operatere u pustinji koristeći 14 otvora za klima uređaj koji su strateški postavljeni u kabini.

Spreman za sve izazove

Od predstavljanja modela MF 8S u 2020. godini, on je izgradio reputaciju kao raznovrsni traktor za njivu i vuču. Pokreće ga AGCO Power motor zapremine 7,4 litara, koji je namjenski programiran za trku i ostvaruje 400 ks uz održavanje izuzetne pouzdanosti čak i u ekstremnim uslovima.

Massey Fergson traktor
Izgradio je reputaciju kao raznovrsni traktor za njivu i vuču

Modifikovani MF 8S ima standardni montirani Dyna E-Power mjenjač sa duplim kvačilom, koji kombinuje operativne pogodnosti kontinualno promjenljivog mjenjača sa mogućnošću za prijenos snage efikasno kao i mehanički mjenjač.

"Mjenjač je radio izuzetno dobro, prikazujući impresivne reakcije. Nakon više od 2.000 km rigoroznog testiranja i više od 13 sati kontinualne promjene stepena prijenosa, on se pokazao kao vrijedan pravi takmičarski sekvencioni mjenjač", zaključuju iz tima.


Fotoprilog


Tagovi

Massey Ferguson 8S Dyna E-Power Pustinjski izazov Modifikacije za trku Žerom Aubrion Žil Kufer


Autorica

Dinka Bogunović

Više [+]

Diplomirana novinarka, zaljubljena u pisanu reč. Trudi se da bude dorasla novinarskom postulatu: "Rečima usko, a mislima široko".


Partner