Ako bi se samo deset posto potrošača okrenulo domaćem, to bi značilo stotine miliona maraka koje ostaju u BiH
Kupovina domaćih proizvoda nije samo patriotski čin nego i ekonomska potreba, poruka je sa panela "Kupujmo domaće – jačajmo BiH", održanog u sklopu Međunarodnog sajma privrede ZEPS.
Iza svake domaće etikete stoji ozbiljan sistem kontrole, analiza i standarda kojima se garantuje sigurnost hrane, istakao je Muamer Mandra, direktor Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica, navodeći kako bh. potrošači moraju biti svjesni da kupovinom domaćeg proizvoda direktno doprinose očuvanju lokalnih radnih mjesta.
"Svakodnevno provodimo kontrole prehrambenih proizvoda, u našim akreditiranim laboratorijima. Time potvrđujemo da domaći proizvodi ispunjavaju najviše standarde i u mnogim slučajevima imaju viši kvalitet od uvoznih", kazao je Mandra, prenosi INZ.
Naša zemlja, prema riječima Ognjenke Lalović iz Vanjskotrgovinske komore BiH, godišnje uveze robe u vrijednosti većoj od 12 milijardi KM, dok izvoz bilježi sporiji rast.
"Ako bi se samo deset posto potrošača okrenulo domaćem, to bi značilo stotine miliona maraka koje ostaju u našoj privredi", istakla je Lalović.
Predstavnica jedne od najvećih domaćih grupacija, Zana Džubur iz AS Holdinga Jelah, podijelila je iskustva kompanije koja danas okuplja brojne brendove poznate širom regije.
"Naša misija je dokazati da domaći proizvod može biti konkurentan i u kvalitetu i u cijeni. Mi smo uspjeli izgraditi brendove koji se prepoznaju i van BiH, ali naš fokus ostaje lokalni potrošač. Jer bez podrške domaćeg tržišta nema ni izvoza", kazala je Džubur.
Iako su učesnici istakli brojne primjere dobre prakse, jasno je naglašeno da domaća proizvodnja i dalje ima ozbiljne izazove. Konkurencija uvoznih proizvoda po dampinškim cijenama, nedovoljna promocija domaćih brendova i slaba kupovna moć građana najčešće su prepreke na tržištu.
Uz to, mnoge male firme nemaju kapacitete da ulažu u marketing, certifikate i savremenu tehnologiju. Ipak, u zaključku panela prevladao je zajednički stav da Bosna i Hercegovina ima ogroman potencijal, ali da je ključ u promjeni potrošačke svijesti.
Tagovi
Autorica