Agroklub je prošloj godini zabilježio rast od 40% i razvoj novih servisa.
Početak 2017. godine iskoristit ću da se nakratko osvrnem na proteklu i na ono na što sam direktno mogao utjecati - promijeniti ili poboljšati - Agroklub. Prethodna godina bila je planirana kao ekspanzijska i razvojna - i takva je i bila - zabilježili smo značajan rast dosega informacija i utjecaja u sektoru agrara, a kreirali smo i neke nove i uzbudljive projekte.
Pa evo i malo brojeva koji to opisuju; ukupno u 2016. ostvarili smo 8.4 miliona posjeta od strane 4 miliona korisnika koji su otvorili više od 16 miliona stranica unutar svih servisa infomacijskog sustava Agroklub, što je rast od cca 40%, ako vrijednosti uspoređujemo sa godinom prije.
Ako gledamo geografsku strukturu tih istih posjeta, najviše su naše online servise koristili poljoprivrednici iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije. Ostali su posjetitelji uglavnom stigli iz ostalih zemalja našeg okruženja, zajedno oko 8,5%.
Vidljiv je nastavak trenda rasta posjeta s mobilnih uređaja i tableta čiji je udio u ukupnom broju na godišnjoj razini veći od 45%, dok je prije 2 godine bio ispod 20%. Očito i poljoprivredni sektor prati suvremene trendove komuniciranja, a telekomi ekspandiraju u ruralnim prostorima sa svojim uslugama i uređajima, nakon što je došlo do zasićenja u urbanim sredinama.
U prošloj godini dosegli smo i brojku od 15.000 registriranih korisnika, na što smo posebno ponosni. Hvala Vam na tome! Na portalu smo objavili više od 7.000 tekstova, a kroz poljoprivredni oglasnik dodano je više od 6.000 novih oglasa, što privatnih, što pravnih osoba. Trgovalo se ponajviše mehanizacijom, zemljištima, stokom i sadnim materijalom.
Pogled na analizu naše aktivnosti na društvenim mrežama pokazuje da smo sa krajem godine okupili ukupno više od 72 tisuće followera, pri čemu dominiraju facebook, Instagram i twitter. Raduje nas svaki Vaš lajk, share i komentar na istim servisima, a sa sektorom komuniciramo i putem Google+ i LinkedIN servisa od kojih još više očekujemo u budućnosti.
Sve navedeno rezultat je rada više od 10 zaposlenih na projektu i 60+ vanjskih suradnika (novinara) koji svakodnevno vrijedno traže i obrađuju informacije, a kako bi proizvođači hrane bili kvalitetno informirani ili koristili suvremene web alate. Bez njih svega ovoga ne bi bilo i zato im i se ovim putem zahvaljujem!
U prošloj godini pokrenuli smo naš novi projekt www.aweb.ba koji je izazvao veliko zanimanje među onima koji imaju dobar proizvod i ambiciju, a do sada nisu bili prisutni na internet sceni. Realizirali smo i 2 velika i uspješna pilot projekta u kojima je aWEB bio osnova aktivnosti, što nas posebno veseli, jer je i usluga prepoznata i izvan okvira realnog sektora.
eGAP je dobio brojne nove korisnike, a doživio je i značajnije nadogradnje.
U svakom slučaju pamtiti ću godinu po dobrome, a iz lošijih trenutaka pokušati izvući pouke. Vjerujem da rad, pozitivan stav i fokusiranost na bolje sutra mogu učiniti željene pomake na osobnoj razini, a potom i na društvu u cjelini.
I u godine ispred nas gledam baš na taj način. Naša ambicija u 2017. godini nije ništa manja nego do sada, dapače. Nastavljamo sa razvojem i rastom projekta, a glavna je vijest da pripremamo četvrtu verziju sustava Agroklub, od koje svi puno očekujemo. U nju ćemo ugraditi sva naša znanja, puno energije, ideja i vremena, s ciljem da ponudimo još bolju informaciju i razinu usluge u narednom razdoblju.
Neću Vam danas previše otkrivati, ali sigurno mogu reći da će dizajn biti funkcionalniji, suvremeniji i više prilagođen upravo gore navedenim uređajima nove generacije. Bit će i nekih novih tema i alata o kojima više drugom prilikom.
I za početak godine i kraj ovog teksta želim Vam plodnu, sretnu i uspješnu 2017. godinu. Vjerujem godinu većeg općeg zadovoljstva.
Tagovi
Autor