Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • ToTy 2021
  • 16.12.2020. 07:30

Antonio Carraro u TotY donosi najuži traktor sa oscilirajućom osovinom

Tony 8900 V prvi je traktor u istoriji ovog proizvođača sa oscilirajućom osovinom i hidrostatskim bezstepenim menjačem. Zbog svojih karakteristika i odlične upravljivosti idealan je za vinogradarske radove.

Foto: Antonio Carraro
  • 193
  • 11
  • 0

Nakon što smo abecedno predstavljali brendove, počevši od prve kategorije koja nosi ime nagrade 'Tractor of the Year', naš krug ovogodišnjih TotY finalista se zatvara opet slovom A. Ostao nam je finalista Antonio Carraro u kategoriji 'Best of Specialized'.

Ovaj poznati italijanski ekspert za voćarsko-vinogradarske traktore sa 110 godina dugom tradicijom na ovogodišnju trku kandidovao je najnoviji model serije Tony sa kojim ona sada broji 16 različitih tipova od 75 do 100 konjskih snaga. Tony 8900 ima verzije V i VL. U 'TotY 2021' izboru je finalista 8900 V oznake koja stoji za Vigneron - na francuskom "vinar". S razlogom, jer je upravo ovaj model kompaktnih dimenzija, širine samo 0,9-1,2 metra (zavisno od pneumatika), sa šasijom dužine 2,07 metara (ukupne dužine 3,4 m), klirensom 0,22-0,26 m, ugla okretanja točkova 55o, idealan za uske vinogradarske redove zbog svojih odličnih manevarskih karakteristika. 

Hidrostatski menjač

To je prvi traktor u istoriji ovog proizvođača, kako kažu 'tradicionalne arhitekture', sa integrisanom prednjom oscilirajućom osovinom, za razliku od dosadašnjeg ACTIO sistema koji se primenjuje u Antonio Carraro mašinama od 20 do 100 KS. Ovo rešenje u kombinaciji sa njihovom transmisijom daje, uvereni su, najnapredniji visokospecijalizovan traktor na tržištu.

Ovogodišnji kandidat za najboljeg 'specijalistu' ima snagu 75 KS koje na 2.400 o/min omogućava 4-cilindrični Kubota motor zapremine 3,8 litara. Najjači obrtni moment od 335 Nm razvija na 1.500 o/min.

Proglašenje najboljeg evropskog traktora u 24. TotY izdanju održaće se 18. decembra u 15.00 sati na digitalnoj platformi totydigital

Specifičnost motora je i ostvarivanje redukcije izduvnih gasova petog stepena (Stage V) bez tehnologije selektivne katalitičke redukcije, a time i bez upotrebe AdBlue dodatka. Propisana emisija se postiže zahvaljujući sistemu regeneracije izduvnih gasova (EGR) i katalizatoru dizel oksida (DOC). 

Ergonomske kontrole

Tony 8900 V je opremljen bezstepenim menjačem iz sopstevene radionice. Reč je hidrostatskom kontinuirano varijabilnom prenosu koji glatko menja robotizovane brzine kroz četiri stepena u rasponu od 0,01 do 40 km/h. 

Bezstepeni prenos je regulisan ITAC elektronskim upravljanjem operativnim sistemom, dok kontrolni sistem TMC (Tractor Management Control) podešava broj obrtaja motora i radnu brzinu kao i brojne druge funkcije obezbeđujući fleksibilnost u različitim uslovima vožnje (zavisno od terena). Upotreba kvačila nije potrebna kako pri menjanju brzina tako ni pri promeni smera vožnje koja se jednostavno rešava povlačenjem poluge hidrostatskog reversera u bilo kojoj brzini. I same kočnice se, kažu AC inženjeri, retko koriste jer transmisija dozvoljava traktoru usporavanje na nezavisan način, do zaustavljanja mašine. Čak i na padinama. 

Snažna hidraulika

U hidrauličkom sistemu kola 60 litara ulja, a tri hidrauličke pumpe osetljive na opterećenje daju maksimalan protok od 137 l/min (90 + dodatnih 37 l/min), sa mogućnošću dodatka još dve. Na raspolaganju su tri električna ventila za spoljne potrošače. Traktor 'podigne samog sebe', jer mu je zadnji podizni kapacitet 2,7 tona, koliko je i sam težak. Prednje hidraulično podizanje nije dostupno. Zadnje priključno vratilo sa hidrauličkom aktivacijom je brzine 540/540E (u opciji i 1.000 o/min), a prednje 1.000 o/min.

Uz to, sama konstrukcija novog Tony V, koja daje više prostora između prednje osovine i kabine, omogućuje priključivanje oruđa i sa bočne, uz itekako mogućnost montaže priključnih mašina i sa prednje i sa zadnje strane. Još jedna inovacija je i hidraulični cilindar sa horizontalnim i vertikalnim pomeranjem koji će prilagoditi položaj zadnjeg priključka u odnosu na podlogu. Podešavanje inklinacije i radnog ugla, nepotrebno je reći, doprinosi stabilnosti mašine. 

Skandinavska rešenja za mnoge probleme - TotY finalisti Valtra G 135 Versu i F 105

Za, na prvi pogled mali traktor, kabina je prostrana i udobna, s ekonomično i ergonomično uređenim radnim prostorom, mehaničkom suspenzijom, automatskim klima uređajem kao i filterom vazduha 4, kategorije (CAT4) koja daje najviši standard bezbednosti operatera u radu sa sredstvima za zaštitu bilja. Kabina ima i ROPS i FOPS sigurnosne funkcije protiv prevrtanja i pada predmeta.

Udobnosti i jednostavnosti rukovanja će svakako doprineti i pod desnom rukom vozača smešten višenamenski upravljački joystick Multicontroler (JMC) za kontrolu brojnih funkcija, kao što su brzina mašine, broj obrtaja motora, protok hidraulike, aktivacija hidrauličnih poluga, rad kamera i drugih podešavanja. Poboljšanjem LED sistema osvetljenja omogućen je i nesmetan rad u uslovima smanjene vidljivosti odnosno noću. 

I na kraju, podsetimo, proglašenje najboljeg evropskog traktora u 24. izdanju ove prestižne nagrade za koju se u četiri kategorije bori 18 finalista održaće se 18. decembra u 15.00 sati na digitalnoj platformi totydigital.


Tagovi

TotY Hidrostatski prenos Motor Hidraulika Kabina


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.


Partner