Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Vinarstvo
  • 14.08.2012.

Vina kvalitetom i cijenom nisu dostigli izvoznu konkurentnost

Cijela Baranja vidi šansu u razvoju vinskog turizma

  • 554
  • 27
  • 0

Sektor vinarstva danas je u izuzetno izazovnom položaju. Naime, ukupna hrvatska proizvodnja vina daleko je iznad domaće potražnje, dok istovremeno kvalitetom, a poglavito cijenom, nismo dostigli potencijal za izvoznu konkurentnost, izjavila je Ljerka Puljić, starija potpredsjednica koncerna Agrokora.

Puljić pri tom napominje da ono što djelatnosti vina daje dodatnu složenost jest činjenica da Hrvatska na vinskoj karti svijeta nije prepoznata kao destinacija iz koje dolaze vrhunska vina, odnosno da nemamo izgrađen imidž vinske zemlje. No unatoč svemu navedenom Agrokor je lani ušao u jednu od najznačajnijih investicija, u izgradnju novog vinskog podruma na Belju koji plijeni svojim tehnološkim mogućnostima, a zbog visine investicije predstavlja dodatni izazov za konkurentnost beljskih vina.
- Valja istaknuti da su, kad je riječ o proizvodnji vina, započete vrlo dobre aktivnosti unutar Hrvatske gospodarske komore koje treba nastaviti. Međutim, za pozicioniranje Hrvatske sigurno će trebati jedno duže razdoblje. U tom periodu od izuzetne je važnosti posvetiti pažnju kvaliteti domaćih vina i smanjenju troškova proizvodnje jer će oba ta uvjeta biti sine qua non budućeg izvoza, odnosno domaće konkurentnosti. To su osnovni razlozi zbog čega je Agrokor snažno investirao u proizvodnju i preradu grožđa i vina, kako u Istri, tako i na Belju. To će omogućiti proizvodnju modernih, svježih, kvalitetnih vina, standardne kvalitete, bliskih trendovima u svjetskoj potrošnji vina, ali to je samo prvi preduvjet za tržišni uspjeh brenda vina Belje - kazala je Puljić te dodala da su pred njima još veliki zadaci i izazovi obrade tržišta te ulaganja u povjerenje kupca koje je u djelatnosti proizvodnje vina bitnije nego igdje drugdje.
- Dakle, pripremamo izvozni proizvod, želimo da izgledom i kvalitetom bude što je moguće bliži trendovima na svjetskom tržištu vina, ali smo svjesni da ovdje trebamo i pomoć jačanja Hrvatske kao vinske destinacije - kazala je Puljić.

Inače, kad je riječ o proizvodnji vina i uređenju starog podruma na Belju, Puljić napominje da je ono povezano s djelatnosti turizma, iz razloga jer su upravo turistički posjeti vinogradima i podrumima jedan od načina popularizacije vinskih brendova i upoznavanja potencijalnih potrošača s ljepotama i karakteristikama terroirrea, što onda više od ičega "brendira" vino.

Ulaganja u turizam povezan s proizvodnjom vina

- Paralelno s ulaganjima u djelatnost proizvodnje vina odlučili smo ulagati i u sektor turizma, ali vezanog uz proizvodnju vina. Ovdje nam je izuzetno drago da smo svjedoci da je cijela Baranja razumjela da su ogromne šanse u razvoju kontinentalnog turizma, bilo kao vinskog, bilo kao etnoturizma, bilo kao jednostavno turizma povezanog s dobrom, autohtonom hranom i pićima - kazala je Puljić.

Šansa za mala obiteljska poljoprivredna gospodarstva

Šansu vidimo u povezivanju s malim, obiteljskim gospodarstvima, s njihovom ponudom jer turizam je, kao možda ni jedna djelatnost, spoj i povijesti i prirodnih ljepota i načina života autohtonog stanovništva, što bi sve trebalo biti dio ukupne ponude.

Autor: Zdenka RUPČIĆ

Foto: RGBStock.com


Tagovi

Vinarstvo Vino Proizvodnja vina Belje

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

U Gudovcu živo na proljetnom sajmu. Jedni kažu da je skupo, dok drugi troše bez pitanja. Jedni su sretni s ovim terminom dok neki trgovci smatraju da treba biti ranije, prije sjetve. Kako god, i u ovom formatu od četiri dana, posjetitelja n... Više [+]