Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Vino
  • 01.02.2021. 15:00
  • Osječko-baranjska, Osijek

Pavić: Krediti za likvidnost najbolje su rješenje kako pomoći vinogradarima i vinarima

Lani smo destilirali skoro 6,5 milijuna litara vina, a 2,5 milijuna je otišlo u krizna skladišta, napominje predsjednik Udruge Graševina Croatica Josip Pavić.

Foto: Renata Prusina
  • 235
  • 85
  • 0

Domaći vinari i vinogradari obilježili su Dan Svetoga Vinka, svoga zaštitnika, kojim je simbolično započela nova vinogradarska godina.

Zbog epidemiološke situacije izostala je fešta, no zbog loše tržišne situacije nije bilo ni razloga za pretjerano slavlje, kaže predsjednik Udruge vinara Slavonije i Baranje Graševina Croatica Josip Pavić. Pandemija koronavirusa, naime, smanjila je prodaju vina 40-50 posto. 

Rješenje - krediti za likvidnost

U tehnološkom smislu prošla je godina po prinosima i kvaliteti grožđa bila čak i iznadprosječna. "Imamo sreće što se sve radi na otvorenom i ljudi su mogli biti fizički udaljeni jedni od drugih“, pojasnio je prilikom gostovanja na Slavonskoj televiziji. S tržišnog stajališta, pak, zatekla ih je potpuno nepoznata situacija zatvaranja koja je rezultirala padom prodaje. 

"U Hrvatskoj ima 20 tisuća hektara vinograda što znači da za njihovo obrađivanje do iduće berbe treba oko 800 milijuna kuna. Ako je pad prodaje 40 posto, nedostaje nam 320 milijuna kuna da bi vinogradi preživjeli ovu godinu", objasnio je.

Za njega su najbolja alternativa krediti za likvidnost koje bi vinari trošili do iduće godine s nadom da će pandemija završiti. Također, Ministarstvo poljoprivrede i Europska unija prošle su godine putem određenih mjera uskočilo u pomoć što se pokazalo učinkovitim. "Lani smo destilirali skoro 6,5 milijuna litara, a 2,5 milijuna je otišlo u krizna skladišta“, naglašava.

HoReCa kanal prošle godine nestao

Inače, pojasnio je, vino ima dva kanala, prvi tzv. retail u koji ubrajamo dućane i velike trgovačke centre te HoReCa kanal namijenjen hotelima, restoranima, kafićima i drugim ugostiteljskim objektima. Tu također ubrajamo i obiteljska i društvena događanja poput rođendana, vjenčanja, krstitka i drugih, a koji su zbog pandemije bili potpuno ili neki djelomično zatvoreni. 

"Oko 50% vina ide na prvi, dok se druga polovica plasira u drugi koji je tijekom prošle godine odsječen, nestao je“, objašnjava dodajući kako ako prodaje nema, nema ni prihoda jer vinarstvo za razliku od ostalih branši ne može smanjiti proizvodnju. 

U zadnjih nekoliko godina u našoj zemlji se proizvodi oko 73 milijuna litara vina, uvoz je oko 25 milijuna, a izvoz blizu 5 milijuna. Sve u svemu, na domaćem tržištu završi oko 92 milijuna (2019.) od čega Slavonija i hrvatsko Podunavlje proizvode najviše, 44% odnosno nekih 32 milijuna. Po glavi stanovnika troši 47 litara, dok Zagrebačka županija samo 6, a Istra zajedno s Dalmacijom oko 24-25 litara. 

90% Slavonskih vina najveće kvalitete

Kada je riječ o kvaliteti vina, ako želi svoje proizvode pustiti u promet, vinar do 15. siječnja mora prijaviti svoju proizvodnju. "Prema organoleptičkoj i laboratorijskoj analizi dobijete rješenja u kojoj je kategoriji vaše vino. Zanimljiv je podatak da je u Slavoniji 90% kvalitetno i vrhunsko. U Zagrebu je to ispod 50%, a u Istri i Dalmaciji oko 60%“, napominje. Također, prema cijeni, vina istočnog dijela zemlje su skuplja za nekih 50%.

Ipak, prodaja u ovom dijelu Hrvatske ide najslabije i to se treba što prije promijeniti. Općenito, smatra, veći značaj treba dati plasmanu i prepoznatljivosti hrvatskih vina. "Gledajte, najveće vinarske zemlje su Portugal, Španjolska, Francuska, Italija i Njemačka, ujedno i sve nogometne zemlje. I mi smo takva država i tako se moramo plasirati u Europi, a to ćemo najbolje kroz naše kockice“, slikovito objašnjava.

Dotaknuo se i Graševine za koju tvrdi da treba imati isti status kao i Istarska malvazija. "Ona je naša autohtona vrsta i nju trebamo s ponosom davati našim gostima“, poručuje. 

Više o proizvodnji i stanju na tržištu vina pogledajte u videu:


Tagovi

Prodaja vina Proizvodnja vina HoReCa kanal Tržište Slavonija Kvaliteta vina Marketing


Autorica

Lucija Bencaric

Više [+]

Magistra agroekonomike. Rado istražuje novosti u poljoprivredi.


Partner

Televizija Slavonije i Baranje d.o.o.

Super TC, Trg slobode 6, 31000 Osijek, Hrvatska
tel: +385 (31) 203-000, fax: +385 (31) 203-111, e-mail: stv@stv.hr web: http://www.stv.hr