Slavonskoj graševini počasno mjesto u Poljskoj
Udruga proizvođača graševine Slavonije i Podunavlja “Graševina Croatica” osnovana je prije točno dvije godine, s ciljem jedinstvene promocije vina sorte graševina. No, u tijeku su pripreme za onu najznačajniju do sada. Naime, udruga je dobila usmeni, a za nekoliko dana pristići će joj i pisani, poziv najpoznatijeg poljskog vinskog časopisa “Vino” da na tradicionalnoj najvećoj godišnjoj vinskoj manifestaciji u toj zemlji, koja će se ove godine održati u Varšavi 8. i 9. studenoga, predstavi vina svojih članica.
Prigodom jučerašnjeg sastanka čelništva udruge u Županijskoj komori Osijek priređena je i degustacija ponajboljih graševina članica udruge te su odabrane najbolje, koje će biti predstavljene na gala večeri što će se, u nazočnosti poljske gospodarske i političke kreme i najvećih vinara svijeta - izvoznika vina u Poljsku, poglavito Italije, Francuske, Španjolske i zemalja Južne Amerike, prigodom te manifestacije održati.
Hrvatski vinari ondje će predstaviti i druge svoje vinske vrste te pregovarati s najvećim poljskim trgovcima i distributerima vina. Predsjednik udruge “Graševina Croatica”, Vlado Krauthaker, ističe da je za hrvatsku graševinu, pa i sva ostala hrvatska vina, tržište Poljske iznimno značajno i zato mu daju veliku, čak najznačajniju, marketinšku pozornost. Ta zemlja ubrzanog gospodarskog razvitka, s 38 milijuna stanovnika, jedna je i od najbrže rastućih vinskih tržišta u svijetu. Prosječna potrošnja po stanovniku od samo dvije litre 1980. godine sada je narasla na 12 litara i raste za litru-dvije na godinu. Hrvatska može na tom tržištu postati iznimno značajan izvoznik vina, to više što Poljaci imaju velike simpatije prema njoj i dobro poznaju njezina vina. To osobito potvrđuje podatak da je ove godine u Hrvatsku stiglo 24 posto više poljskih turista negoli godinu dana prije.
Za sada, premda još uvijek u simboličnim količinama, vina u Poljsku izvoze Belje, vinarije Zdjelarević i Krauthaker, a odnedavno i vinarije Feravino i Erdutski vinogradi te neki istarski vinari. Sljedeća velika marketinška kampanja udruge “Graševina Croatica” bit će usmjerena na tržište bogate Švicarske, kaže Krauthaker za Glas Slavonije.
Tagovi