Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Vinska brošura
  • 15.05.2022. 16:30

Domaćem vinogradarstvu i vinarstvu trebaju veće površine, konkurentnost i okrupnjavanje?

HGK je predstavila promotivne materijale kojima je cilj autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina približiti stručnjacima diljem svijeta

Foto: Vedran Stapić
  • 1.101
  • 44
  • 0

Hrvatska ima veliki potencijal u razvoju vinogradarstva i vinarstva, a za njihovo unaprjeđenje nužno je podizanje konkurentnosti, tehnološke razine proizvodnje, povećanje površina i okrupnjavanju posjeda te povećanje proizvodnih kapaciteta, istaknuto je na predstavljanju vinske brošure i vinske karte Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Riječ je o novim promotivnim materijalima kojima je cilj autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina približiti stručnjacima diljem svijeta, navodi se u priopćenju HGK.

Pritom je vinska brošura namijenjena vinskim stručnjacima, a predstavlja autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina kroz posebnosti podneblja i sortimenta, s naglaskom na autohtone sorte te najznačajnije tipove četiri vinske regije - Slavonije i Hrvatskog Podunavlja, središnje bregovitu Hrvatske, Istre i Kvarnera te Dalmacije.

Vinska karta je, pak, više namijenjena široj javnosti te na jednostavniji način opisuje vinske regije, najznačajnije sorte grožđa i zaštićene oznake izvornosti vina te daje uvid u stvarne lokacije i rasprostranjenost vinograda u Hrvatskoj.

Hrvatskoj treba snažan nacionalni marketing.

Najnoviji promotivni materijali izdani su na engleskom jeziku, a prvi će put biti dostupni javnosti na sajmu vina Prowein u Düsseldorfu, od 15. do 17. svibnja, na kojemu će sudjelovati 7.000 vinara iz čitavog svijeta, među kojima i 30 iz Hrvatske.

Potpredsjednik HGK Dragan Kovačević na predstavljanju je istaknuo kako je Hrvatskoj potreban snažan nacionalni marketing.

Prošli su tjedan, kako je rekao, regionalnim organizacijama vinara i vinogradara poslali prijedlog modela za uspostavu krovne nacionalne organizacije za promociju vina unutar HGK, koja bi pod brandom Vina Croatia Vina Mosaica radila na međunarodnoj promociji hrvatskih vina.

"Vjerujemo kako ćemo, zajedno s našim vinarima okupljenima u Udruženju vinarstva HGK i uz podršku Ministarstva poljoprivrede, vrlo skoro pronaći nova i inovativna rješenja kad je riječ o promicanju ove djelatnosti te nizati izvrsne rezultate", istaknuo je Kovačević.

Samodostatnost vinom na 85 posto

Naveo je kako Hrvatska nije samodostatna u proizvodnji vina. Stupanj samodostatnosti iznosi 85 posto, veliki je uvoznik vina, a pokrivenost uvoza izvozom ispod je 50 posto.

Kao jedan od izazova, istaknuo je činjenicu da se površine pod vinogradima smanjuju - krajem prošle godine pod nasadima vinove loze bilo je 18.126 hektara.

Smatra da Hrvatska ima veliki potencijal u razvoju vinogradarstva i vinarstva te ne može biti zadovoljna činjenicom da se površine pod vinogradima smanjuju, a proizvodnja vina već nekoliko godina stagnira.

"Rješenje za unapređenje stanja u sektoru vinogradarstva i vinarstva jest u podizanju konkurentnosti, tehnološke razine proizvodnje, povećanju površina pod vinogradima i okrupnjavanju posjeda, ali i u povećanju proizvodnih kapaciteta kako bismo dosegnuli godišnju proizvodnju vina od sto milijuna litara godišnje", zaključio je Kovačević naglasivši da, također, očekuju i snažniju podršku države kad je riječ o ulaganju u promociju hrvatskih vina diljem svijeta.


Izvori

Hrvatska izvještajna novinska agencija - HINA


Tagovi

HGK Dragan Kovačević Vinska karta Vinska brošura

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Lijep proljetni dan mnogi su iskoristili za radove u poljoprivredi. Sade se vinogradi, uređuju okućnice, priprema se tlo